Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar ja, een goed werkend systeem moest absoluut vervangen worden hé
    Mocht men nooit vernieuwen, dan communiceerden we allen via een postduif en reden we met paard en kar over kasseien. [emoji23]
    Uiteraard zijn vernieuwingen nodig als men diensten wil uitbreiden of voldoen aan nieuwe regelgevingen of vereisten.
    En spijtig genoeg loopt niet elke verandering steeds zoals gehoopt, maar is dat niet met veel zaken zo? [emoji848]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Mocht men nooit vernieuwen, dan communiceerden we allen via een postduif en reden we met paard en kar over kasseien. [emoji23]
      Uiteraard zijn vernieuwingen nodig als men diensten wil uitbreiden of voldoen aan nieuwe regelgevingen of vereisten.
      En spijtig genoeg loopt niet elke verandering steeds zoals gehoopt, maar is dat niet met veel zaken zo? [emoji848]
      Exact het antwoord dat we mochten verwachten van u.
      Ik ben fan van vernieuwingen, maar iets (=veel) minder fan dat ze de gebruikers als testers gebruiken ipv het eerst ZELF grondig uit te testen en de grofste fouten er eerst uit te halen.
      Mij maak je niet wijs dat ze, als ze zelf zeggen dat het in het honderd loopt (iets anders door hen verwoord natuurlijk), dat ze dat eerst uitgetest hebben.
      Maar ja, ze hebben waarschijnlijk geen enkele medewerker die zelf Telenet klant is... Dan zou je intern kunnen testen, maar dat kost tijd van een medewerker hé
      Ik heb daar maar één woord voor: beschamend voor een communicatiebedrijf.

      Je mag uiteraard ook mijn punt 1 en 2 beantwoorden.
      Last edited by nete; 4 februari 2023, 14:06.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #63
        Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Exact het antwoord dat we mochten verwachten van u.
        Ik ben fan van vernieuwingen, maar iets (=veel) minder fan dat ze de gebruikers als testers gebruiken ipv het eerst ZELF grondig uit te testen en de grofste fouten er eerst uit te halen.
        Mij maak je niet wijs dat ze, als ze zelf zeggen dat het in het honderd loopt (iets anders door hen verwoord natuurlijk), dat ze dat eerst uitgetest hebben.
        Maar ja, ze hebben waarschijnlijk geen enkele medewerker die zelf Telenet klant is... Dan zou je intern kunnen testen, maar dat kost tijd van een medewerker hé
        Ik heb daar maar één woord voor: beschamend voor een communicatiebedrijf.

        Je mag uiteraard ook mijn punt 1 en 2 beantwoorden.
        We weten ondertussen al dat jij heilig bent en NOOIT fouten maakte in je leven. [emoji848]
        Elk bedrijf test nieuwe systemen eerst uit, maar dat betekent niet dat de overstap na de test gegarandeerd vlot verloopt.
        Beschamend is uw permanente kritiek op alles.
        Misschien moest je ooit eens echt gewerkt hebben in een bedrijf, dan zou je wat meer van de realiteit begrijpen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Elk bedrijf test nieuwe systemen eerst uit, maar dat betekent niet dat de overstap na de test gegarandeerd vlot verloopt.
          Neen, niet elk bedrijf test iets nieuws uit zoals het hoort. Zeker niet als het software is. Als het compileert kan het verkocht worden.

          Bij ons op het werk is Telenet de beheerder van het netwerk en elke keer als ze ook maar het minste veranderen ligt de helt plat. De minste aanpassing aan de firewall en er gaan een hoop systemen die er niets mee te maken hebben plat op hun buik omdat ze geen flauw idee hebben van hoe het netwerk in elkaar zit en nog minder documentatie.

          Comment


          • #65
            Re: Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Neen, niet elk bedrijf test iets nieuws uit zoals het hoort. Zeker niet als het software is. Als het compileert kan het verkocht worden.

            Bij ons op het werk is Telenet de beheerder van het netwerk en elke keer als ze ook maar het minste veranderen ligt de helt plat. De minste aanpassing aan de firewall en er gaan een hoop systemen die er niets mee te maken hebben plat op hun buik omdat ze geen flauw idee hebben van hoe het netwerk in elkaar zit en nog minder documentatie.
            Men kan ook nooit 100% testen en dat zou jij toch ook moeten weten?
            Testopstellingen zijn zelden de volledige integratie met alle mogelijke data, er zijn bijna altijd zaken die onverwacht anders verlopen dan gepland hoe goed men het ook wil doen.
            Ik vind op het werk regelmatig nog fouten in de systemen die er al jaren in zitten en nog nooit iemand zijn opgevallen en die fouten zijn niet specifiek in het nadeel van klanten geweest … maar zoals u evengoed kan vermoeden klaagt niemand als het in zijn voordeel is.
            Is toch ook zo met bijna elk product dat men kan kopen?
            Er is wel altijd iets dat in bepaalde situaties niet werkt zoals gehoopt?
            Zeker met software … mocht alles meteen perfect zijn, dan waren er nooit meer updates nodig. [emoji57]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              1) We weten ondertussen al dat jij heilig bent en NOOIT fouten maakte in je leven. [emoji848]
              2) Elk bedrijf test nieuwe systemen eerst uit, maar dat betekent niet dat de overstap na de test gegarandeerd vlot verloopt.
              Beschamend is uw permanente kritiek op alles.
              Misschien moest je ooit eens echt gewerkt hebben in een bedrijf, dan zou je wat meer van de realiteit begrijpen.
              1) Hoort ge uzelf nu bezig ? Ik ben helemaal niet heilig en ik maak zeker fouten.
              2) Had men dat intern met enkele medewerkers die ook klant zijn een paar dagen grondig uitgetest, dan kan ik mij niet inbeelden dat het zo katastrofaal zou geweest zijn bij lancering dat ze moeten komen mekkeren als je "mijn telenet" start.
              Bij elke nieuwe software zitten onvermijdelijk enkele bugs, maar ik heb de indruk dat men nu noodgedwongen een mix van de oude en nieuwe "mijn telenet" ziet verschijnen. Kortom: een soep.
              Bij opstarten van "mijn telenet" krijg ik een hoop popups die fracties van een seconde op het scherm floepen en terug verdwijnen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #67
                Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                2) Had men dat intern met enkele medewerkers die ook klant zijn een paar dagen grondig uitgetest, dan kan ik mij niet inbeelden dat het zo katastrofaal zou geweest zijn bij lancering dat ze moeten komen mekkeren als je "mijn telenet" start.
                Hebt ge uw glazen bol bovengehaald waarmee je kon zien dat ze dat niet gedaan hebben? [emoji848]
                Uw manier van redeneren is zoals bij roddeljournalistiek, het is een BMW … die zal wel in fout zijn.
                Het is een provider, overheid of winkel, die zullen wel niets goed doen.
                Het is anders simpel, je bent niet verplicht er klant te blijven als je hun service niet kan aanvaarden.
                Hoe kunt ge er nu zelf maar van uitgaan dat ze zo’n ingrijpende aanpassing niet getest hebben?
                Nogmaals, het is niet omdat men iets test dat het nadien niet fout kan lopen.
                En Mijn Telenet geeft hier die problemen niet.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Men kan ook nooit 100% testen en dat zou jij toch ook moeten weten?
                  Dat klopt, maar misschien wel 90%
                  Ik denk hier misschien 20% getest ?
                  En ja, ik vind het beschamend voor een communicatiebedijf.
                  Het altijd met de mantel der liefde toedekken van elke kritische opmerking hier door gelijk wie wordt wel aandoenlijk. Ik ben misschien soms iets te kritisch maar u bent alvast 100% de tegenpool.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #69
                    Re: Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Hoe kunt ge er nu zelf maar van uitgaan dat ze zo’n ingrijpende aanpassing niet getest hebben?
                    Nogmaals, het is niet omdat men iets test dat het nadien niet fout kan lopen.
                    En Mijn Telenet geeft hier die problemen niet.
                    Ha, Verseg de witte raaf.
                    Dat ze zich verplicht voelen om te melden dat de al maanden geldende "de oplopende wachttijd wegens onverwachte drukte" nog verhoogd wordt met een bijkomende "oplopende wachttijd" , dat doen ze uiteraard omdat er helemaal geen probleem is
                    Ik zou wel veranderen, maar hun product zelf is nog altijd goed en aan de "overkant" is het niet veel beter. Bovendien werkt concurrentie nauwelijk in België: ik ben eens gaan kijken bij het aanbod van EDPnet, maar als ik dan las dat ze, ondanks hun schitterend aanbod, bescherming tegen schuldeisers "genieten", ongetwijfeld wegens overvloed aan klanten, heb ik mijn staart maar ingetrokken.
                    Last edited by nete; 4 februari 2023, 17:07.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik zou wel veranderen, maar hun product zelf is nog altijd goed en aan de "overkant" is het niet veel beter. Bovendien werkt concurrentie nauwelijk in België: ik ben eens gaan kijken bij het aanbod van EDPnet, maar als ik dan las dat ze, ondanks hun schitterend aanbod, bescherming tegen schuldeisers "genieten", ongetwijfeld wegens overvloed aan klanten, heb ik mijn staart maar ingetrokken.
                      Welke producten wil je allemaal?
                      We zijn van Telenet naar Orange overgestapt en hebben enkel internet + 2x mobiel abonnement. Gewone TV met de bijhorende ellendig lange repetitieve reclameblokken hebben we nog geen seconde gemist. Grootste hindernis bij de overstap was het overzetten van alle TN email adressen.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Grootste hindernis bij de overstap was het overzetten van alle TN email adressen.
                        Bij overstap van Telenet naar Proximus ben ik van @telenet naar @hotmail.com gegaan en dus later geen gedoe meer als ik een ander provider zou kiezen.
                        Last edited by LesC; 5 februari 2023, 08:37. Reden: Code hersteld

                        Comment


                        • #72
                          Re: Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Dat klopt, maar misschien wel 90%
                          Ik denk hier misschien 20% getest ?
                          En ja, ik vind het beschamend voor een communicatiebedijf.
                          Het altijd met de mantel der liefde toedekken van elke kritische opmerking hier door gelijk wie wordt wel aandoenlijk. Ik ben misschien soms iets te kritisch maar u bent alvast 100% de tegenpool.
                          Inderdaad, er wordt amper getest. Ik zie het bijna dagelijks in de software die ik binnenkrijg. Fouten die al lang gemeld zijn die er in blijven zitten. Fouten die na 2-3 versies terugkomen (regressietesten?). Aanpassingen die niet werken, features die in de documentatie staan die niet werken (ah ja, we dachten dat te doen maar omdat er geen vraag was is het niet geïmplementeerd), ... ICT die de volgende dag zegt dat het in orde is terwijl iedereen niet eens kan inloggen. 2 weken later is het dan tot 2-de lijns geraakt want er zit "iets in de firewall". Dan moet je hun hun eigen email terugsturen van 2021. Ja, dat heb ik vorige vrijdag moeten doen. Nog zo van die zaken zijn dat ze testen als ICT admin met alle mogelijke rechten en toegang tot alle mogelijke systemen. En dan niet begrijpen waarom een gewone gebruiker niets kan doen.

                          Ja, deel van mijn job is kijken dat de nieuwe versies die we binnen krijgen op zijn minst werken en dat ze minstens de zaken die ze vroeger deden u ook nog doen. En ja, ik heb er genoeg werk mee want er is bijna niets getest. Neen, 100% kan niet maar die 20% die halen ze ook niet. En dat beetje dat ze dan wel testen, dat testen ze niet op dezelfde manier als een gewone gebruiker het zal (kunnen) gebruiken. Zopas is een probleem opgelost dat net geen jaar gemeld is. Nu kunnen we een kleine 200 systemen over heel vlaanderen gaan updaten die geen remote update hebben. En ik heb het dan nog niet over systemen zoals een open pc met duizenden mogelijks verschillende configuraties.

                          En dan heb ik het ook niet over "design bureaus".... die stellen software voor als het loopt op een 16 core workstation met 64GB geheugen en verkondigen dat het op een 2 core embedded systeem met 1MB ook zo zal werken. En wat die mannen in hun zakken steken, daar kunnen politiekers nog wat van leren. "Hoedat, dat duurt 2 minuten eer het scherm verandert? Kijk, dat gaat ogenblikkelijk op het testsysteem....".

                          Comment


                          • #73
                            Re: Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Bij overstap van Telenet naar Proximus ben ik van @telenet naar @hotmail.com gegaan en dus later geen gedoe meer als ik een ander provider zou kiezen.
                            Ik heb hetzelfde gedaan maar dan met Gmail. Ik bekijk nog regelmatig de oude Telenet mailboxen maar op één enkele verdwaalde mail na met Kerstmis, is het gewoon spam leegmaken en weer sluiten. Waarom Telenet zoveel phishing spam doorlaat, is me toch ook niet geheel duidelijk

                            Comment


                            • #74
                              Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dat klopt, maar misschien wel 90%
                              Ik denk hier misschien 20% getest ?
                              En ja, ik vind het beschamend voor een communicatiebedijf.
                              Het altijd met de mantel der liefde toedekken van elke kritische opmerking hier door gelijk wie wordt wel aandoenlijk. Ik ben misschien soms iets te kritisch maar u bent alvast 100% de tegenpool.
                              Zoals je zelf 100% correct aankaart nete … “je denkt” en niet “je weet zeker”. [emoji57]

                              Ik reageer enkel op de inhoud van uw reacties (niet op u) die vaak 100% uit de lucht gegrepen zijn.
                              En ik ben er zeker van dat ik vanuit mijn job iets meer uit ervaring kan spreken dan u van achter een glazen bol.

                              Professioneel werk ik al 27 jaar op interne procedures, kwaliteitscontrole op klantenservice, opsporen van fouten in systemen, uitwerken van vereisten van interne tools, testen van nieuwe tools en mogelijkheden, … alle tools worden lange tijd en meermaals door verschillende teams getest en er wordt rekening gehouden met hun opmerkingen en als het niet echt bruikbaar is in de huidige configuratie, dan wordt de release uitgesteld tot een aangepaste versie uitgewerkt en terug getest wordt.
                              Dit gebeurt niet op enkele dagen of weken maar op maanden en soms zelfs jaren.
                              Maar dan nog kan men zoals eerder gemeld nooit alles testen, enkel al de functionaliteiten maar met beperkte data.
                              Als men bijvoorbeeld test met data waar klantengegevens in staat, dan kan men uiteraard niet testen met elke aparte account van bijvoorbeeld een miljoen klanten.
                              Het kan perfect werken met de meeste accounts maar toch kan men later plots voor een onverwacht probleem komen te staan.
                              Hoe goed men ook test, men kan nooit elk mogelijk probleem uitsluiten.
                              En het ergste is niet dat er eens een probleem opduikt, maar dat sommigen geen begrip kunnen tonen dat fouten kunnen voorkomen en moeten opgelost worden.

                              Auto’s worden ook grondig getest, goedgekeurd door keuringsdienst, … er zijn levens mee gemoeid, toch duiken soms na jaren fabricagefouten op waardoor er enkele tienduizenden of zelfs honderdduizenden teruggeroepen worden voor een dringende aanpassing.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Telenet

                                Dus Spanik bazelt maar wat ? (#72)
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X