Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is een computer nog van enig nut ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is een computer nog van enig nut ?

    Of zouden we ze beter afschaffen ?

    1) ze worden almaar meer gehackt
    2) de info die men geeft raakt soms kant nog wal

    Ik verwacht een pakje van UPS. Tracking (dat onding) verzekert ons dat er een levering gaat gebeuren vandaag in de late namiddag. We zijn dus net na de middag even het huis uit. HET failliet van die dure tracking systemen
    Mail van UPS dat ze niet konden leveren wegens noodzaak handtekening (en dat het gaat afgeleverd worden in een Computer Checkpoint in de buurt (zo'n 2 km hier vandaan). En dat ik een bericht ga krijgen wanneer het daar ter beschikking is.
    Ik moet er straks nog passeren, ik ben er vrij zeker van dat het daar zal liggen, maar of ik het zal meekrijgen is een ander paar mouwen, de PROCEDURE weet je.
    Maar UPS heeft wel een oerdebiele chatbot waar je voor zo'n probleem enkel en alleen tekstjes voorgeschoteld krijgt die je op de UPS site ook ziet staan? Wraakroepend, die bots.

    Het wordt met de dag erger, en vooral triestiger.

    Edit: even gebeld naar Computer checkpoint: het pakje is nog niet geleverd bij ons (zo'n 2 km hier vandaan), dus afwachten tot die status (de PROCEDURE weet je wel) aangepast wordt door een mens (eventueel dagen nadat het geleverd is). Horendul wordt je ervan.
    Last edited by nete; 13 december 2022, 15:59.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Is een computer nog van enig nut ?

    Voor veel dingen heb ik er ook mijn vragen bij. Maar het probleem ligt eerder bij programmeurs die allerlei veronderstellingen uitgaan die niets met de werkelijkheid te maken hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Is een computer nog van enig nut ?

      Ik denk dat het voor de koeriers nog veel frustrerender moet zijn om vaak naar een adres te rijden en niet te kunnen afleveren omdat de bestemmeling niet aanwezig is.

      Ook logisch dat die koerier eerst zijn ronde afwerkt, dat dan alle niet geleverde pakjes verzameld worden en dan pas naar de afhaalpunten vertrekken.

      Als men een pakje verwacht, dan heeft men ook twee keuzes, ofwel blijft men thuis tot het geleverd is, ofwel geeft men op waar het mag achtergelaten worden.
      Zelf een beetje inschatten en voorzorgen nemen kan veel voorkomen.

      Misschien moet men 25 jaar achteruit gaan … geen online bestellingen, geen thuislevering, geen tracking … maar wel half België afbellen of afbollen om te zien waar ergens iets voorradig is en men het zelf kan afhalen. [emoji57]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Is een computer nog van enig nut ?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als men een pakje verwacht, dan heeft men ook twee keuzes, ofwel blijft men thuis tot het geleverd is, .....
        Probleem is dat je pas 's morgens weet of ze je pakje gaan komen brengen. Velen zijn dan al naar het werk vertrokken of zijn er zelfs al. En niet iedereen kan zomaar beslissen om dan thuis te blijven. Of te regelen waar achter te laten. Niet elke werkgever is ermee opgezet dat je pakjes op het werk laat leveren. En moest die tracking info dan kloppen dan kan je nog het risico nemen om een dag verlof te nemen of thuiswerk in te schrijven. Maar als je dat doet dan ben je waarschijnlijk voor niets thuis gebleven want de postbode heeft toch niet gebeld en gewoon een briefje ingestoken dat er niemand thuis was. De routine bij ons in het dorp.

        Eerlijk gezegd, rondbellen om te weten waar ze het hebben en zelf gaan halen is vaak nog de meest efficiënte oplossing. Maandag ook gedaan. En het was nog goedkoper ook dan het op het net te kopen en te laten leveren!

        Comment


        • #5
          Re: Is een computer nog van enig nut ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Probleem is dat je pas 's morgens weet of ze je pakje gaan komen brengen. Velen zijn dan al naar het werk vertrokken of zijn er zelfs al. En niet iedereen kan zomaar beslissen om dan thuis te blijven. Of te regelen waar achter te laten.
          Ik weet niet in welke winkels jullie kopen maar bij 95% van de Europese winkels krijgt men een tracking.
          Niettegenstaande het uur niet altijd juist is, men weet toch de leveringsdatum.
          Als men nog werkt en men niet zeker is om thuis te kunnen zijn, dan kan men laten leveren in een postpunt, afhaalpunt, pakketbus, buur, op het werk (niet altijd), zoveel mogelijkheden.
          Bij veel bedrijven kan men ook opgeven om het pakket bij niet thuis achter te laten op een veilige plaats, buur, (eigen) pakketbus, …
          Gewoon enorm veel mogelijkheden.

          Niet elke werkgever is ermee opgezet dat je pakjes op het werk laat leveren. En moest die tracking info dan kloppen dan kan je nog het risico nemen om een dag verlof te nemen of thuiswerk in te schrijven.
          Laat dan in een pakketbus of afhaalpunt leveren, …

          Maar als je dat doet dan ben je waarschijnlijk voor niets thuis gebleven want de postbode heeft toch niet gebeld en gewoon een briefje ingestoken dat er niemand thuis was. De routine bij ons in het dorp.
          Op de vele pakjes dat hier geleverd worden, is er bij 99% geen probleem … ook al ben ik onverwacht niet thuis omdat ik daar zelf maatregelen voor neem door ze voldoende te informeren.
          Onverwacht weg moeten, even een briefje aan de bel hangen met info en probleem opgelost.
          Weet je de dag vooraf dat je er niet bent, bij de meesten kan je kiezen voor levering zonder handtekening.

          Eerlijk gezegd, rondbellen om te weten waar ze het hebben en zelf gaan halen is vaak nog de meest efficiënte oplossing. Maandag ook gedaan. En het was nog goedkoper ook dan het op het net te kopen en te laten leveren!
          Veel producten worden hier geleverd nog voor ik in een winkel zou kunnen toekomen.
          Bijvoorbeeld ‘s avonds of op een sluitingsdag bestellen, de eerste of tweede werkdag geleverd.
          Uiteraard niet als het van China moet komen.
          Niet alles maar toch veel is online goedkoper te vinden, al koop ik ook wel zaken in een echte winkel als service echt belangrijk is of ik de goederen eerst in het echt wil zien.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Is een computer nog van enig nut ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik denk dat het voor de koeriers nog veel frustrerender moet zijn om vaak naar een adres te rijden en niet te kunnen afleveren omdat de bestemmeling niet aanwezig is.

            Ook logisch dat die koerier eerst zijn ronde afwerkt, dat dan alle niet geleverde pakjes verzameld worden en dan pas naar de afhaalpunten vertrekken.

            Als men een pakje verwacht, dan heeft men ook twee keuzes, ofwel blijft men thuis tot het geleverd is, ofwel geeft men op waar het mag achtergelaten worden.
            Zelf een beetje inschatten en voorzorgen nemen kan veel voorkomen.

            Misschien moet men 25 jaar achteruit gaan … geen online bestellingen, geen thuislevering, geen tracking … maar wel half België afbellen of afbollen om te zien waar ergens iets voorradig is en men het zelf kan afhalen. [emoji57]
            Eerst eens lezen wat er staat: levering was morgen voorzien (had ik hier niet vermeld), vanmorgen mail met de melding dat ze reeds vandaag gingen leveren "in de late uren". Dus gaan we tussen 13 en 14 uur gauw een boodschap doen.
            Hun tracking, het wonderding tegenwoordig) zat er dus naast, vergroot enkel maar mijn allergie voor tracking systemen die niet verder geraken dan de dag dat ze gaan leveren en als ze al iets meer detail geven er dan nog kompleet naast zitten.
            Er is trouwens niemand aan de deur geweest, anders kreeg ik een biep op de gsm.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Is een computer nog van enig nut ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ook logisch dat die koerier eerst zijn ronde afwerkt, dat dan alle niet geleverde pakjes verzameld worden en dan pas naar de afhaalpunten vertrekken.
              Stel dat het afleveringspunt nu eens Vandeborre zou zijn (200m te voet voor mij), en dat hij/zij daar zou passeren op weg naar de volgende levering, dan nog zal u komen verdedigen (de procedure, weet je wel) dat het pakje terug naar af gaat en dan ergens in de eerstvolgende dagen (misschien) ingepland geraakt om het daar binnen te steken, waarna, (volgens de procedure, weet je wel), ik mogelijks een tijdje later een bericht krijg dat het ligt te wachten voor afhaling. Of hoe je van Gent naar Brussel gaat via Rome...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Is een computer nog van enig nut ?

                Elke koerierdienst heeft zijn eigenaardigheden, maar eens je die door hebt werkt alles naar mijn ervaring overal zeer goed.
                Zijn wij niet thuis gaat het bij één van de buren of omgekeerd.
                De koeriers zijn altijd even vriendelijk (ondanks de tracking die door hun managers is uitgevonden om hen nog verder op te jagen).

                Wie hierover zeurt mist toch een beetje empathie.

                Comment


                • #9
                  Is een computer nog van enig nut ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Stel dat het afleveringspunt nu eens Vandeborre zou zijn (200m te voet voor mij), en dat hij/zij daar zou passeren op weg naar de volgende levering, dan nog zal u komen verdedigen (de procedure, weet je wel) dat het pakje terug naar af gaat en dan ergens in de eerstvolgende dagen (misschien) ingepland geraakt om het daar binnen te steken, waarna, (volgens de procedure, weet je wel), ik mogelijks een tijdje later een bericht krijg dat het ligt te wachten voor afhaling. Of hoe je van Gent naar Brussel gaat via Rome...
                  Een koerier doet meestal een bepaalde regio en heeft daar veel leveringen te doen en een afhaalpunt geldt dan ook voor vele klanten.

                  Stel winkel A is een afhaalpunt en jij bent niet thuis, hij gaat het daar meteen afgeven.
                  Volgende klant in de regio is niet thuis, hij gaat het daar ook meteen afgeven.
                  Klant 12, 18, 24 en 57 uit de regio is die dag ook niet thuis, vind jij het dan verantwoord en praktisch dat hij daar 6 keer na elkaar iets moet gaan afgeven?
                  Wat een onnodige tijdverspilling en administratie zou dat zijn.
                  Één koerier levert gemakkelijk 200 pakjes op een dag en op drukke dagen nog veel meer.

                  Beetje eerlijk blijven tegenover jezelf hé en stoppen met denken dat jij de enige bent waar alles om draait.
                  Op het einde van een ronde alle niet afgeleverde pakjes naar de afhaalpunten brengen is het meest logische en het best werkende en zo zou elk goed georganiseerd bedrijf werken.
                  Stel uzelf eens de vraag hoe jij het in hun plaats zou doen.

                  En als er op 200 meter een afhaalpunt is, laat dan meteen daar leveren en u hoeft nooit meer thuis te blijven voor een pakje. [emoji57]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is een computer nog van enig nut ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Klant 12, 18, 24 en 57 uit de regio is die dag ook niet thuis, vind jij het dan verantwoord en praktisch dat hij daar 6 keer na elkaar iets moet gaan afgeven?
                    Wat een onnodige tijdverspilling en administratie zou dat zijn.
                    Nee, dat hoeft voor mij niet, hij/zij mocht dat voor mij gerust op het einde van zijn ronde gaan afgeven. Helaas is dan waarschijnlijk die winkel dicht op dat uur (18u30)
                    Logischer zou zijn dat men die pakjes bezorgt in het begin van zijn ronde vandaag, maar als dat niet in de heilige graal staat... Alternatief kan een levering een tweede keer thuis aangeboden worden.
                    Ik heb in elk geval nog geen bericht ontvangen dat het in het afhaalpunt aangekomen is...
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is een computer nog van enig nut ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Nee, dat hoeft voor mij niet, hij/zij mocht dat voor mij gerust op het einde van zijn ronde gaan afgeven. Helaas is dan waarschijnlijk die winkel dicht op dat uur (18u30)
                      Logischer zou zijn dat men die pakjes bezorgt in het begin van zijn ronde vandaag, maar als dat niet in de heilige graal staat...
                      Weet jij hoe ze het echt doen? [emoji848]
                      In een gesloten winkel zullen ze niet echt leveren.
                      Bpost werkt toch ook zo?
                      Pas ten vroegste de dag nadien in een afhaalpunt beschikbaar.
                      Misschien ook de reden waarom men nooit dezelfde dag naar het afhaalpunt kan gaan. [emoji57]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is een computer nog van enig nut ?

                        Het wordt nog gekker, ik ben even naar UPS gaan kijken (en we zijn hier nu al de hele dag aanwezig)

                        Dit melden ze;

                        Geschatte aflevering
                        Woensdag, December 14 voor Einde Dag
                        Label aangemaakt
                        Onderweg
                        Bezorgpoging mislukt
                        Toekomstige gebeurtenis Aflevering

                        Die gasten hebben een super glazen bol: ze gaan het vandaag leveren voor het einde van de dag en toch is de afleverpoging al mislukt.
                        Tenzij ze bedoelen dat ze het gaan bezorgen tegen vanavond in het afhaalpunt ???
                        Een poging gedaan om iets meer te weten te komen, maar de enige manier is zo'n waardeloze bot die enkel antwoordt dat ik de zending getraceerd heb en of ik het opnieuw wil doen. Wraakroepend !
                        Last edited by nete; 14 december 2022, 11:06.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Is een computer nog van enig nut ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Het wordt nog gekker, ik ben even naar UPS gaan kijken (en we zijn hier nu al de hele dag aanwezig)

                          Dit melden ze;

                          Geschatte aflevering
                          Woensdag, December 14 voor Einde Dag
                          Label aangemaakt
                          Onderweg
                          Bezorgpoging mislukt
                          Toekomstige gebeurtenisAflevering

                          Die gasten hebben een super glazen bol: ze gaan het vandaag leveren voor het einde van de dag en toch is de afleverpoging al mislukt.
                          Gisteren was je niet thuis zeg je?
                          Dus status “Bezorgpoging mislukt” is dan juist.
                          Toekomstige gebeurtenis “Aflevering” is dan ook juist.
                          En levering voor einde van de dag kan je nog niet beoordelen want de dag is nog maar half.
                          Wat is het probleem dan? [emoji848]
                          Verder is UPS een van de meest correcte koeriers dat er is, hier nog NOOIT iets fout gelopen met hun.
                          Last edited by VerSeg; 14 december 2022, 12:10.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is een computer nog van enig nut ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            ...
                            Verder is UPS een van de meest correcte koeriers dat er is, hier nog NOOIT iets fout gelopen met hun.
                            Ik kan dat zeker niet onderschrijven.

                            UPS is voor ons hier in W-Vlaanderen een pak minder actief dan de andere gekende pakjesdiensten.
                            Zelden komt een pakje via hen.
                            Maar als het dan toch eens moet gebeuren.
                            Overkwam ons een echte hel met de koerier die ons echt voor de zot hield.
                            Hadden we eens een pakje dat verdwenen leek. Niemand wist precies waar het pakje nog zat.
                            Zijn we ruim 20 KM !!! moeten gaan rijden naar een afhaalpunt. Was het pakje ook daar nergens te vinden.
                            UPS? Voor ons moeten ze niet meer komen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is een computer nog van enig nut ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Gisteren was je niet thuis zeg je?
                              Dus status “Bezorgpoging mislukt” is dan juist.
                              Toekomstige gebeurtenis “Aflevering” is dan ook juist.
                              En levering voor einde van de dag kan je nog niet beoordelen want de dag is nog maar half.
                              Wat is het probleem dan? [emoji848]
                              Verder is UPS een van de meest correcte koeriers dat er is, hier nog NOOIT iets fout gelopen met hun.
                              Herlees eens #6: ze gingen in DE LATE UREN leveren, dus waren we net na de middag efkes weg ja.
                              Vandaag hun tracking geraadpleegd, zie en LEES #12


                              En kijk: 10 minuten geleden stopt hier een bestelwagen met het pakje
                              Nochtans ging het naar het afhaalpunt gebracht worden...
                              Schijnbaar mogen de bezorgers bij UPS dan toch nog "denken"
                              Dus in feite goeie service waarbij al die tracking poespas weinig of niets toe bijdroeg.
                              Hoe kon ik nu inschatten waar ze "levering" bedoelden.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X