Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stoemme update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stoemme update

Ik heb een GSM abonnement met 3GB surfvolume waar ik ruim mee toekom, want 90% van de tijd zit ik op WI-FI, ik heb steeds 2GB over ongeveer per maand .
    Nu kreeg ik een bericht via SMS dat mijn surfvolume quasi op is (er staat nog zo'n kleine 10% op) .
    Heb mijn foon nagekeken en nu blijkt dat na een update al mijn apps op 4G stonden en WI-FI uitgeschakeld .
    Dank u update (Huawei)
    Nog iemand die dit voorhad ?

edit,
    ik had geeneens door dat er een update was geweest ...
    Last edited by toerist; 8 november 2022, 17:04.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: Stoemme update

Juist zoals elke update op de laptop van het werk... Iedere keer kan je minder lang werken met de batterij (2h met een nieuwe volgeladen batterij), heb je minder geheugen vrij om te werken (6GB in gebruik na opstarten en met niets te doen) en is dat ding nog trager (90% cpu in gebruik permanent zonder dat je ook maar 1 programma start). Dat is volgens ICT "wat het OS nu eenmaal nodig heeft om je veilig te houden".

Als dit zo voortgaat krijgen we volgend jaar 1 schriftje en 1 potlood. Gom optioneel zelf te kopen.

Comment

Ik dacht dat een smartphone automatisch schakelde tussen het gebruik van wifi en 4G (5G) ?
      Is het niet zo dat als wifi beschikbaar is dat hij deze dan ook gebruikt ipv het 4G netwerk ?

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dat automatisch schakelen is wel zo, maar ze moeten beide aanstaan (4g en wifi)
        Maar wifi stond volledig uitgeschakeld.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Dat automatisch schakelen is wel zo, maar ze moeten beide aanstaan (4g en wifi)
          Maar wifi stond volledig uitgeschakeld.
          Toevallig niet onbewust afgezet?
          Overkomt iedereen wel eens om per ongeluk het verkeerde virtueel knopje mee te hebben.
          Mocht het echt aan de update liggen, dan zouden veel mensen dit ervaren, toevallig iets van gevonden op internet?
          Langs de andere kant … na de reset van uw verbruik lost het probleem zichzelf wel op. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Nog 14 dagen dus
            George Orwell

Comment

edit,
              Ik heb een Samsung en krijg vooraf een bericht wanneer er een update klaar staat. Wanneer je binnen het bereik van Wifi ben (meestal thuis) kun je aangeven wanneer je de update binnen haalt en installeert: meestal ’s nachts. Ik heb 5GB surfvolume en 500 minuten beltegoed waar ik er meestal nog geen 100 minuten van gebruik: ik houd gesprekken zoveel mogelijk kort en zakelijk. Ik bel bijna nooit vanaf mijn vaste lijn thuis omdat de gesprekkosten velen malen duurder zijn dan met de GSM.

Comment

Wel, meestal krijg ik ook een update melding, deze keer niet, toch niet gehackt? Ik heb geen verdachte Apps op mijn toestel...
                George Orwell

Comment

Ik heb een GSM abonnement met 3GB surfvolume waar ik ruim mee toekom, want 90% van de tijd zit ik op WI-FI, ik heb steeds 2GB over ongeveer per maand .
                  Nu kreeg ik een bericht via SMS dat mijn surfvolume quasi op is (er staat nog zo'n kleine 10% op) .
                  Heb mijn foon nagekeken en nu blijkt dat na een update al mijn apps op 4G stonden en WI-FI uitgeschakeld .
                  Dank u update (Huawei)
                  Nog iemand die dit voorhad ?

edit,
                  Heb in het verleden het automatisch updaten afgezet evenals het updaten van de Android-versie. Heb eveneens een Huawei waar ik zonder probleem tot 3 dagen mee verder kan. Dus, nog steeds Android 9 en voor zover ik merk heb ik nog steeds geen probleem voor het gebruik van de apps ...
                  De reden waarom geen basisupdate is simpel. Toerstel wordt gebruikt voor sturen uitlezen medisch materiaal, andere systemen en dat deed het feilloos. Werkt nog steeds feilloos.
                  Het updaten van de apps zelf wordt NIET automatisch toegelaten en dat moet ik zelf activeren (en ja, ik krijg soms de melding bij een app dat er een update voor handen is maar dat neem ik er bij. Google play is uitgezet en die wordt pas éénmalige aangezet om de 2 maanden om de update van apps toe te laten. Eénmaal geupdated, wordt google play weer gestopt.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Mijn telefoon krijgt zo af en toe een update, maar mijn apps staan wel op manueel updaten.
                    George Orwell

Comment

Ik overloop dagelijks een aantal websites en apps en 1 daarvan is Google Play. Updates worden hier dus zeer frequent uitgevoerd maar dan wel bij voorkeur thuis met WiFi en dan schrik je soms wel hoeveel je op een week ziet passeren.
                      Systeem updates zijn doorgaans groter maar die worden pas uitgevoerd na toestemming.

Comment

Ik wacht al eventjes met updates, soms zijn de nieuwe niet direct beter en moeten die dan gecorrigeerd worden door... een update
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Stoemme update

Hetgeen er met alle updates (niet enkel Smartphone) van toepassing is, dat is dat deze vaak gemaakt worden om veiligheidsproblemen en/of bugs op te lossen of nieuwe mogelijkheden toe te voegen.
                          Het omgekeerd effect is dat elke nieuwe versie steeds het risico inhoudt dat er nieuwe bugs of veiligheidsrisico’s ingeslopen zijn.
                          Het is niet echt zo zwart-wit of updates zomaar te negeren vallen of echt een must zijn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik ga er ook vanuit dat dit hoofdzakelijk beveiligingsupdates zijn maar dikwijls ook updates die apps toegevoegde functionaliteit geven. Soms is het ook een stap achteruit zoals met Spotify waarbij een hele resem Spotify connect toestellen met 1 update niet meer functioneerde. Ook vind ik het een merde dat bepaalde niet verwijderbare apps telkens een update moeten krijgen terwijl ik ze nooit gebruik (FB, Samsung browser en extra duplicate zooi)

Zonet nog 2 updates geïnstalleerd. Ook weer van een app die ik niet gebruik omdat die uitpuilt van reclame (Youtube)

Comment

Stoemme update

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Soms is het ook een stap achteruit zoals met Spotify waarbij een hele resem Spotify connect toestellen met 1 update niet meer functioneerde.
                              Dat heb ik ook gehad maar dat komt omdat men eerst de nieuwe gebruiksvoorwaarden moest goedkeuren, daarna werkte alles terug normaal zonder de koppeling met externe spelers opnieuw te moeten configureren.

Ook vind ik het een merde dat bepaalde niet verwijderbare apps telkens een update moeten krijgen terwijl ik ze nooit gebruik (FB, Samsung browser en extra duplicate zooi)
                              Heb zelf geen Samsung meer maar mijn vrouw gebruikt er soms nog.
                              Hetgeen je aankaart is altijd zo geweest dat men vooraf geïnstalleerde apps niet kon verwijderen.
                              Men kan ze echter wel uitschakelen en dan komt er ook geen update meer van binnen.
                              Om ze uit te schakelen moet men in theorie eerst de updates verwijderen en dan kan men ze uitschakelen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X