Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarmingspremie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verwarmingspremie

Ecopower heeft hier gewoon 100 € op de rekening gestort.

Zoals Sieg opmerkt, is 2x50 € misschien de oplossing van het raadsel.

Ondertussen maken ze de mensen maar verder gek .
    Hou je meterstanden bij, op die manier kan je redelijk goed inschatten hoeveel de eindafrekening zal zijn, altijd veel meer dan vroeger maar dat is nu eenmaal zo.
    Als de overheid nog alles gaat uitbetalen wat ze hebben beloofd kan wie zuinig is (geweest) absoluut niet klagen.
    Last edited by palombian; 14 oktober 2022, 21:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Bij mij was het verdeeld over twee maanden, dus twee keer 50€

grts
      Sieg
      Idem hier (Mega)
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Ecopower heeft hier gewoon 100 € op de rekening gestort.
        Zo deed Eneco dat ook, maar ik kreeg er wel ook een afzonderlijke rekening van (creditnota).
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Vandaag krijg ik mijn belastingsbrief met een som van 334,29 euro te betalen.
          Als ik naar de FOD taxcalc ga en dezelfde rubrieken invul, klopt dit meestal tot op de cent.
          Echter nu is dat exact 100 euro verschil met het gene wat ik zou moeten betalen.
          De calculator geeft bij de berekening 234,29 euro aan?

Dat is (100 euro) wat ik reeds lang ontvangen via mijn energieleverancier.
          Dat noemen ze dus een "premie".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Vandaag krijg ik mijn belastingsbrief met een som van 334,29 euro te betalen.
            Als ik naar de FOD taxcalc ga en dezelfde rubrieken invul, klopt dit meestal tot op de cent.
            Echter nu is dat exact 100 euro verschil met het gene wat ik zou moeten betalen.
            De calculator geeft bij de berekening 234,29 euro aan?

Dat is (100 euro) wat ik reeds lang ontvangen via mijn energieleverancier.
            Dat noemen ze dus een "premie".
            Dit lijkt me een raar verhaal, omdat de premies pas dit jaar gelden en dus pas bij de aangifte volgend jaar zouden worden meegerekend.
            Ik denk dat je een andere oorzaak zult moeten zoeken.

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Dit lijkt me een raar verhaal, omdat de premies pas dit jaar gelden en dus pas bij de aangifte volgend jaar zouden worden meegerekend.
              Ik denk dat je een andere oorzaak zult moeten zoeken.

Vriendelijke groeten

Peter
              Blijkbaar wel, want ik heb die premie in juni gehad en het voorstel van aanslag 2022 in april.
              Bij verder nazicht kan dat dus niet. Maar dat dit juist 100 euro is was dit een te snelle denkpiste.
              Ik zal eens contact opnemen met de dienst.
              Nooit een verschil gemerkt met het voorstel en de controle via taxcalc...en nu toevallig exact 100 euro.

EDIT: Ik heb juist contact gehad met iemand van de dienst.
              Blijkt dat er bepaalde (nieuwe?) rubrieknummers niet op mijn aanslagbiljet staan.
              Foutje wordt doorgegeven aan IT.
              Anders zou dat moeten kloppen verzekerde men mij.
              Ook het feit dat mijn aanslagvoet, door pensioen aanpassing flink is gestegen (Van 18,x naar 22,x)
              Kan dus kloppen.
              Last edited by w00ha; 27 oktober 2022, 15:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Blijkbaar wel, want ik heb die premie in juni gehad en het voorstel van aanslag 2022 in april.
                Bij verder nazicht kan dat dus niet. Maar dat dit juist 100 euro is was dit een te snelle denkpiste.
                Ik zal eens contact opnemen met de dienst.
                Nooit een verschil gemerkt met het voorstel en de controle via taxcalc...en nu toevallig exact 100 euro.

EDIT: Ik heb juist contact gehad met iemand van de dienst.
                Blijkt dat er bepaalde (nieuwe?) rubrieknummers niet op mijn aanslagbiljet staan.
                Foutje wordt doorgegeven aan IT.
                Anders zou dat moeten kloppen verzekerde men mij.
                Ook het feit dat mijn aanslagvoet, door pensioen aanpassing flink is gestegen (Van 18,x naar 22,x)
                Kan dus kloppen.
                Dat laatste staat ons allemaal te wachten (het geld moet toch van ergens komen, Sinterklaas bestaat niet), maar dat wist je al met taxcalc vermoed ik.

Comment

Working...
                X