Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een nieuwe tajine aankopen, ceramic of gietijzer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een nieuwe tajine aankopen, ceramic of gietijzer?

    Wij hadden een gelakte aardewerk tajine.
    Bij de tajine hadden we gelijk een onderlegger gekocht voor op het gasvuur, dus nooit gekookt met een vlam tegen de tajine.
    Dat een aardewerk tajine veel onderhoud vraagt is waar.
    De avond voor we die gingen gebruiken staken we deze helemaal onder water, maar dat hielp blijkbaar niet aangezien die tocg gebarsten heeft.
    Oorzaak van de barst was volgens mij dat de tajine door de lak geen water kon opnemen.
    Waarom ik gekozen heb voor een aardewerk tajine was omdat je in de Maghreb landen niks anders ziet dan aardewerk.
    Ik heb nog nooit iets gegeten uit een gietijzeren tajine, over de smaak kan ik dus niet oordelen, dat kan ik wel uit een aardewerk tajine.
    Het duurt lang voor het eten klaar is en daardoor ben ik zeker van een goede smaak, mits de juiste kruiden, groenten en fruit.
    Want voor zover ik weet zijn Marokkanen zoete mondjes en die kunnen heerlijk eten klaar maken.
    Niet dat we elke week Marokkaans eten, maar toch zeker eens in de maand. Eens in de maand zal ook geholpen hebben dat onze tajine zo snel barste.

    Ik denk dat ik een ongelakte aardewerk tajine ga kopen.
    En eigenlijk zou je een aardewerk tajine moeten klaar maken op de BBQ.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Een nieuwe tajine aankopen, ceramic of gietijzer?

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      In Marokko, naargelang de grootte tussen 2 en 5 euro...
      Ik vroeg dat omdat die aardewerk tajine in vergelijking met een gietijzeren zo goedkoop zijn.
      Nu weet ik eigenlijk genoeg en zal ik uw raad opvolgen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Een nieuwe tajine aankopen, ceramic of gietijzer?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik vroeg dat omdat die aardewerk tajine in vergelijking met een gietijzeren zo goedkoop zijn.
        Nu weet ik eigenlijk genoeg en zal ik uw raad opvolgen.
        succes ermee Luc.
        nikon coolpix s9100

        Comment

        Working...
        X