Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

    Ik ben Telenet stilletjes beu aan het worden.
    Hoelang probeer ik nu al niet om een derde mail adres aan te maken?
    Aanmaken is als een fluitje van een cent weliswaar, of het zou zo moeten zijn maar dit is het niet.
    Mijn mail adres staat er maar ik krijg het niet geïnstalleerd op noch Webmail Telenet en al zeker niet op mijn Outlook 2021.
    Eergisteren twee personen aan de lijn gehad en geen van de twee hebben mij verder kunnen helpen. (Ze zouden na twee werkdagen zelf contact opnemen wat ze natuurlijk NIET gedaan hebben.)
    Op den duur riep de eerste persoon een "specialiste" erbij om het op te lossen.
    Die was al vriendelijker dan de eerste, er zat bovendien geen enorme storing op haar telefoon, maar na de zoveelste poging had ik mij mailadres nog niet.
    De dame was blijkbaar madam pipi want kort erna gaf ze de pijp aan Maarten.
    Ik moest met mijn probleem naar de Telenet winkel in Mol, die zou dat in orde krijgen.
    Niet dat ik niet wil gaan, maar wat zou die mens voor mij kunnen doen?
    Sinds mijn klacht aan hen zijn we nu 5 dagen verder maar ik hoor niks van Telenet, wat een schitterende service.

    Betalen ja, en voor de rest, résoudre vous-même votre misère, of beter gezegd trek uw plan en los het zelf maar op.

    En dan nog iets, Telenet is om langs om duurder geworden en het stopt maar niet, maar ook de storingen komen vaker voor.
    Verleden week had ik plots geen Netflix meer, hat lag niet aan hen (Telenet) en ik moest dus naar Netflix bellen.
    Heb ik gedaan. Daar zat een mens met verstand van zaken. ik heb mijn TV box 3 minuten stroomloos moeten zetten en na de ellenlange heropstart was het probleem van de baan.
    Ik wil maar zeggen dat de kwaliteit van de Telenet service te wensen over laat en daarom overweeg ik over te stappen naar Proximus omdat het al veel goedkoper is en vooral omdat ze nu ook glasvezelkabel gebruiken.
    Maar ik heb natuurlijk ook mijn twijfels qua de service van Proximus, als die al evengoed is als bij Telenet dan doe ik verder geen moeite om over te stappen want eerlijk gezegd, veel miserie met Telenet heb ik vroeger nooit gehad.
    Maar ja, tijden veranderen blijkbaar en sinds ik bij Telenet ben heb ik NOOIT of te nimmer iets gratis gehad en ik ben klant bij Telenet vanaf het prille begin.


    Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

  • #2
    Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik wil maar zeggen dat de kwaliteit van de Telenet service te wensen over laat en daarom overweeg ik over te stappen naar Proximus omdat het al veel goedkoper is en vooral omdat ze nu ook glasvezelkabel gebruiken.
    Maar ik heb natuurlijk ook mijn twijfels qua de service van Proximus, als die al evengoed is als bij Telenet dan doe ik verder geen moeite om over te stappen want eerlijk gezegd, veel miserie met Telenet heb ik vroeger nooit gehad.
    Het is bij Proximus hetzelfde maar anders. Maak je geen illusies, ook miserie alleen ga je misschien andere problemen hebben.

    Ik heb nu al jaren problemen dat alle spam in mijn inbox komt en echte email in de spam. Ze willen hun filter niet uitzetten, emails als "geen spam" merken helpt niet, en hun "oplossing" (een optie aanvinken ergens) doet helemaal niets. En dit duurt nu al jaren. Ik heb mijn email naar een andere provider gezet en daar was dat geen enkel probleem. TV... die box is meer aan het updaten dan wat anders. Opstarten duurt enorm lang. De organisatie van opnames is een ramp,

    Als je belt dan hang je enorm af van wie je aan de lijn krijgt. Eerst moet je door hun spelletje met "voor x druk 1", "voor y druk 2".... En regelmatig moet je eens herbeginnen want het is niet omdat je hun systeem je telefoonnummer gegeven hebt dat je dat bij de volgende keuze niet opnieuw moet doen. Het eerste dat ze vragen is voor welk telefoonnummer het is. Heeft zeker 5 telefoontjes geduurd eer ik wist dat de tv een apart telefoonnummer heeft in hun logica. Ipv hun klantennummer te gebruiken. Er zijn er daar die niet eens het verschil kennen tussen je email en je klantenaccount. Soms ben je beter af in een proximus shop. Maar ik denk dat je daar ook wat geluk moet hebben van wie die runt.

    De tarieven die zijn even doorzichtig als een betonblok. Ik vraag me serieus af of ze er zelf uit wijs geraken. Nu ja, wat mij er het meeste stoort is dat ze geen "tweedeverblijf" abonnement hebben. En dat een aparte 4G dataaansluiting voor daar ofwel belachelijk weinig data toelaat ofwel belachelijk veel kost. Die fiber is er nog niet en die fiber gaat ook meer kosten hé.

    Verder moet ik zeggen, de installatie zelf is hier 7 jaar geleden gebeurd en sindsdien denk ik dat er 1-2 keer echt een storing geweest is. Moet er wel bijzeggen dat we aan de rand van de stad wonen, niet ergens op het platteland. Kan misschien ook een verschil maken.

    Comment


    • #3
      Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

      Om onafhankelijk te zijn van ISP providers neem je een e-mail best op een ander.
      Dat kan gratis zoals bij google en consoorten.

      Of je neemt een webhosting waar je zelf alles in beheer hebt.
      Kost je niet zo super veel op jaarbasis.


      We hebben het er in een ander draadje ook al over gehad.
      Service escalatie loopt niet altijd soepel bij veel bedrijven.
      De dingen zijn niet meer wat ze vroeger waren.

      Ik wens je veel goede moed in het vinden van een oplossing maar verwacht vooral niet veel wonderen te vinden bij Proximus.
      Het is daar al even erg.

      Comment


      • #4
        Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

        Wel, ook ik heb weken geduld geoefend bij Telenet voor een probleem inzake bestellen van een toestel via de website. Een bezoek aan een winkel leverde me in het begin de info dat er een centraal probleem was met de levering en de stock dus uitgeput was (full stop) . Een mailtje naar een andere winkel in Oostende 2 weken later leverde me al binnen het half uur een duidelijk antwoord met een mogelijk alternatief (wat ik afwees om technische redenen). Uiteindelijk belde ik vorige week maar naar het centraal nummer, me voorbereidend op een lange reeks druktoetsen en een urenlange wachtrij. Tot mijn verrassing kreeg ik snel een vriendelijke dame aan de lijn die me al het voorgaande bevestigde, maar me ook aanbood me op de wachtlijst te zetten met de belofte dat ik een mailtje zou krijgen wanneer het toestel met die specifieke kenmerken beschikbaar zou zijn. Een verademing. Als die belofte in de praktijk gerealiseerd wordt, dan is dat voor mij een positieve evolutie bij Telenet. (hoop doet leven)
        Wel jammer natuurlijk dat een goede service (of vriendelijke belofte) een verrassing is geworden.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

          Wij hebben TN exact 1 jaar geleden buiten gestampt vanwege hun onstilbare geldhonger en toegegeven TN email is voor ons ook lang het gijzelingswapen geweest. Maar op een gegeven moment wordt teveel ECHT teveel en dan hak je knopen door. Wij hebben nu enkel nog internet en 2 mobiele abonnementen bij Orange. TV wordt enkel nog via streaming diensten bekeken waardoor we ook verlost zijn van de ellendige reclameblokken. HAPPY DAYS Alle email is overgezet en de enige ellende is nu nog 6 maanden de TN email bekijken en door de spam wieden of er niemand iets belangrijks gemaild heeft. Wie na 18 maand nog iets stuurt, heeft dus pech.

          Comment


          • #6
            Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            .... TV wordt enkel nog via streaming diensten bekeken waardoor we ook verlost zijn van de ellendige reclameblokken. HAPPY DAYS ...
            Hoe heb je dat opgelost?
            Welke diensten heb je in de plaats gesteld?
            Kan je er de populaire zenders mee bekijken? Ik denk dan niet enkel aan de klassiekers van vrt en dpg maar ook aan zenders zoals bbc, national geo en zo.

            Comment


            • #7
              Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Hoe heb je dat opgelost?
              Welke diensten heb je in de plaats gesteld?
              Kan je er de populaire zenders mee bekijken? Ik denk dan niet enkel aan de klassiekers van vrt en dpg maar ook aan zenders zoals bbc, national geo en zo.
              National Geographic is samen met Discovery tegenwoordig een aaneenschakeling van herhalingen, reclame voor eigen (nieuwe) programma's en commerciële reclame. Neen dank u zou ik daarop zeggen.
              VTM is hier sowieso taboe en saucissen van Boma op VRT zijn allang beschimmeld. Nieuws wordt hier met een korrel zout via de websites bekeken.
              Op BBC voor de meerwaardezoekers heb ik geen antwoord. Bestaan hiervoor geen andere kanalen dan lineaire TV?

              Op TV kijken we vooral Netflix en Disney+. Persoonlijk volg ik wel wat blogs, YT kanalen (liefst niet polariserend & clickbait) en uiteraard fotografie/audio fora

              Comment


              • #8
                Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Op TV kijken we vooral Netflix en Disney+. Persoonlijk volg ik wel wat blogs, YT kanalen (liefst niet polariserend & clickbait) en uiteraard fotografie/audio fora
                Dat is dus geen vervanging van TV maar surfen op je TV toestel. National Geographic is inderdaad niet meer wat het geweest is sinds het deel uitmaakt van Disney+, daar kan ik je geen ongelijk in geven.

                Comment


                • #9
                  Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                  Op aanraden van de dame ben ik dus naar de Telenet winkel gestapt zonder mij veel illusies te maken maar tot mijn stomme verbazing heeft die gast dat in minder dan 2 minuten opgelost nadat hij er wel 10 minuten erover moest doen om die gasten van Telenet hun rommel op te kuisen.

                  Ja, van Proximus lees ik ook veel negatieve berichten dat klopt, maar ik dacht ze hebben nu ook een glasvezel kabel, alles zal nu wel vlot verlopen, niet dus.
                  Dan blijven we netjes bij Telenet.
                  Nog even neven bij, sent Proximus Duits voetbal uit? Want al dat Engels voetbal op Telenet ben ik zo beu als koude pap, bruut voetbal zie ik niet graag ook het tikitaka voetbal van Spanje moet ik niet.


                  Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                    Kijk alleen naar de binnen en of buitenlandse publieke zenders: die onderbreken geen programma's voor reclame. Alle commerciëlen stations staan bol van de reclame (ruim veertig procent van de zendtijd). Een film met een lengte van anderhalf uur duurt bij de commerciële stations ruim twee uur en twintig minuten. Onbegrijpelijk dat daar nog hele volksmassa’s op afstemmen. Wanneer er naar je zin weinig interessants op TV is dan laat je hem uit: de radio bestaat ook nog steeds.
                    Last edited by Binnenuit; 27 augustus 2022, 10:40.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Op aanraden van de dame ben ik dus naar de Telenet winkel gestapt zonder mij veel illusies te maken maar tot mijn stomme verbazing heeft die gast dat in minder dan 2 minuten opgelost nadat hij er wel 10 minuten erover moest doen om die gasten van Telenet hun rommel op te kuisen.

                      Ja, van Proximus lees ik ook veel negatieve berichten dat klopt, maar ik dacht ze hebben nu ook een glasvezel kabel, alles zal nu wel vlot verlopen, niet dus.
                      Dan blijven we netjes bij Telenet.
                      Nog even neven bij, sent Proximus Duits voetbal uit? Want al dat Engels voetbal op Telenet ben ik zo beu als koude pap, bruut voetbal zie ik niet graag ook het tikitaka voetbal van Spanje moet ik niet.
                      Zoals je dus zelf ziet, het hangt er zoals bijna altijd af van wie je te pakken krijgt.

                      Proximus heeft glasvezel (allé, toch al de reclame ervoor) en de data zal nu misschien vlotter gaan. Maar het blijft dezelfde firma met dezelfde mensen en dezelfde service. Het is niet omdat de techniek verandert dat de rest ook verandert. De prijs gaat ook 30% omhoog nadat ze je bij je **** hebben en je het contract getekend hebt. Je krijgt het de eerste x maanden aan het oude tarief. Daarna kan je ze neerleggen.

                      Voetbal weet ik niks van. Ook niet van wielrennen of atlethiek.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                        Ik geloof, ben er echter niet zeker van, dat de VRT zelfs geen reclame mag uitzenden.
                        Geert Bourgois heeft toen als parlementslid een klacht ingediend tegen de VRT.
                        Maar de VRT staat precies boven de wet.
                        Als er ergens een wielerwedstrijd is rond de kerk dan geven ze die integraal uit en alle andere programma's moeten wijken. Waarom hebben ze dan Sporza in het leven geroepen?
                        Trouwens ik ben die zenders beu, ben ze beu omdat ze ons verplichten naar die onnozele reclame te kijken, ze laten ons niet eens de keus.
                        Ze moeten hun inkomsten maar elders zien te halen of ze stoppen ermee televisie te maken.
                        Als ze denken dat ik door die reclame iets zal kopen dan zijn ze juist verkeerd bezig.
                        Ik heb een vriend gehad die de reclame deed voor een bank en die zei vlakaf dat reclame leugens zijn.


                        Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Als er ergens een wielerwedstrijd is rond de kerk dan geven ze die integraal uit en alle andere programma's moeten wijken. Waarom hebben ze dan Sporza in het leven geroepen?
                          Ergens anders niet beter hoor. Op BBC moet alles wijken voor cricket. De laatste weken kon je zelfs naar iets als synchroon kunstduiken kijken. Langs de ene kant niet slecht, dan ziet de jeugd eens dat er iets anders is dan voetbal, wielrennen en athletiek (maar enkel op tv als de borlees lopen).

                          Uiteraard is alle reclame leugens. Had je dat ooit anders geleerd?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Dat is dus geen vervanging van TV maar surfen op je TV toestel. National Geographic is inderdaad niet meer wat het geweest is sinds het deel uitmaakt van Disney+, daar kan ik je geen ongelijk in geven.
                            We kijken via een aparte netwerkspeler, de Nvidia Shield TV. Daar staat naast Netflix, Disney+ en Amazon Prime ook de VRTNU app op als we het nieuws eens willen bekijken of andere human interest programma's. Youtube kijk ik trouwens enkel op de PC. Sport kijken we zelden tot nooit.

                            Weet er trouwens iemand of Streamz Dolby Vision en Atmos ondersteunt?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het is niks nieuw, dat weet ik, maar elke situatie is anders.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Zoals je dus zelf ziet, het hangt er zoals bijna altijd af van wie je te pakken krijgt.

                              Proximus heeft glasvezel (allé, toch al de reclame ervoor) en de data zal nu misschien vlotter gaan. Maar het blijft dezelfde firma met dezelfde mensen en dezelfde service. Het is niet omdat de techniek verandert dat de rest ook verandert. De prijs gaat ook 30% omhoog nadat ze je bij je **** hebben en je het contract getekend hebt. Je krijgt het de eerste x maanden aan het oude tarief. Daarna kan je ze neerleggen.

                              Voetbal weet ik niks van. Ook niet van wielrennen of atlethiek.
                              Geen enkele provider geeft plots een nieuw en beter product aan dezelfde prijs.
                              Telenet heeft de kabel al heel lang, snelheid tot 1Gbps is daarop mogelijk maar iedereen had vroeger een veel lagere snelheid en basis is dat 300Mbps.
                              Wou of wil je de maximumsnelheid benutten, dan moet er de optie Speedboost bijgenomen worden.
                              Wie naar de nieuwe abonnementen overstapt heeft standaard ook de ONE (69,10€) met lagere snelheid (300Mbps), of men moet bijbetalen voor de ONE up (90€) en heeft dan ook de hogere snelheid (1Gbps).
                              Dit kost ook 21€ per maand extra (30%).
                              Opties voor TV niet in aanmerking genomen mits het over internetsnelheid gaat.
                              En ook hier, nieuwe abonnementen, nieuwe producten, zelfde bedrijf, zelfde mensen, zelfde service … enkel een pak duurder geworden. [emoji57]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X