Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Spijtig genoeg klopt dat laatste niet altijd.
    Als je tweede keus koopt, dan kan dat inderdaad om een geopende verpakking gaan en dat nog merkbaar is.
    Echter zijn er ook grote afnemers (waaronder heel gekende) bij fabrikanten die een serie nieuwe dozen en zegels krijgen om producten die klanten gekocht hebben en terugstuurden terug origineel in te pakken.
    Iemand kreeg dan zelfs een opleiding om producten in te pakken op dezelfde manier als in de fabriek.
    Bij Apple o.a. kan je ook refurbished toestellen kopen, die zitten in een splinternieuwe verzegelde doos met nieuwe handleidingen in origineel gesloten zakjes en zo is dat ook bij andere merken wel van toepassing.
    Laat bij Apple een toestel graveren, toch is ook dan de doos perfect verzegeld, ze pakken dat terug mooi origineel in (is dan ook wel nieuw).
    Mocht men elk product als tweede keus willen verkopen, het zou een ramp worden voor vele online winkels.
    Trouwens ook van toepassing op fotomateriaal.
    € 114,90 Freddy, dit is geen tweede keus of iets dergelijks.
    Maar je hebt me wel op de goede weg gezet. Komt morgen allemaal goed. (als ze in Antwerpen maar Nederlands spreken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #32
      ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Stuur dat ding gewoon terug wegens DOA (het was toch niet operationeel ?).
      Juist, na anderhalf jaar (aankoop 08/04/2021 volgens TS) gaat ge iets DOA terugsturen?
      DOA is in de meeste gevallen aanvaard de eerste 10 dagen na levering, sommige winkels zoals CB geven wel wat meer tijd.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        € 114,90 Freddy, dit is geen tweede keus of iets dergelijks.
        Maar je hebt me wel op de goede weg gezet. Komt morgen allemaal goed. (als ze in Antwerpen maar Nederlands spreken.
        Ik weet dat jij geen keuze maakte voor tweede keus, maar ze gaan het niet altijd zeggen hoor.
        Toch ooit een “nieuwe” HDD gehad waar data op stond alsook een nieuwe camera met foto’s op.
        Verzegelde dozen let ik anders ook wel op, als de zegel verbroken is dan moet ik het al niet meer hebben.
        Het is toch al een grotere kans dat alles nieuw is.

        Maar dit krijg je wel geregeld (hoop ik) en zal wel berusten op een of andere manipulatie waardoor het vermoedelijk wel nieuwe toestel er alvast van uitgaat dat het een paswoord heeft.
        Laat ons niet te negatief zijn en positief uitkijken naar een oplossing. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

          Alles is in orde gekomen.
          eerst een Service Center in W.-Vl. opgebeld en in ons dialect verder gedaan maar het was me direct duidelijk dat hij er niks van kende.
          Dan een Service Center in Antwerpen op gebeld en................................................ .. miljaar é, raad eens.
          Maar deze keer was het een lieve dame en met vallen en opstaan hebben we er ons door geslaagd.
          Redelijk ingewikkelde procedure maar het schijfke doet het weer.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #35
            Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

            Eind goed, al goed!

            Comment


            • #36
              Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

              Bravo !

              Comment


              • #37
                Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                Ziede wel, niet te rap panikeren. [emoji6]
                Ik weet het, nooit plezant als men met een probleem zit dat niet meteen opgelost kan worden.
                Maar het resultaat telt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                  Maar ik panikeerde niet, het was wel ambetant dat de eerste twee geen Nederlands spraken en niet de minste moeite deden om mij verder te helpen.
                  Die dame van vandaag was totaal anders hoor, die bleef vriendelijk en sprak af en toe een woord Nederlands, Frans kende ze niet maar Duits wel zegde ze.
                  Nu ja, haar Duits was nog niet zo half goed of mijn Engels ene uhum, mijn Engels................. we zullen er maar over zwijgen.
                  Bon ik heb een link gekregen naar een Factory Reset tool en daarmee genereerde ik een code die ik op moest sturen en daarop kreeg ik van hen een hoofdsleutel waarbij de schijf weer onder de mensen kwam.
                  Dus, zonder hun hulp mag je zo'n wachtwoord beveiligd schijfje waarvan je het WW ben vergeten verticaal klasseren.
                  Ik moet zeggen als er iemand de wil heeft om je te helpen je geholpen zal worden.
                  Die dame was vriendelijk en geduldig en heeft mij meer dan voldoende uitleg opgestuurd in het ............................Nederlands.
                  En ja Freddy, bij die tweede Engelse eergisteren heb ik tegen haar in een Franse colère geschoten en heb er nu grondig spijt van.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                    Eén van de redenen dat het Engels een wereldtaal is geworden is dat je maar 200 woorden nodig hebt om je ermee uit de slag te trekken.
                    Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?
                    Je kan toch beginnen met Engelse websites te lezen bv.
                    Ik heb als jongere Duits leren lezen in de catalogen van modeltreinen en een boek over moto-onderhoud van bij De Slegte.

                    Mijn Lightroom bv staat in het Engels omdat er veel meer tutorials zijn in die taal, begin anders maar eens om die termen in de Nederlandse versie terug te vinden. Zelfde bij Windows trouwens.

                    Comment


                    • #40
                      ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Eén van de redenen dat het Engels een wereldtaal is geworden is dat je maar 200 woorden nodig hebt om je ermee uit de slag te trekken.
                      Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?
                      Je kan toch beginnen met Engelse websites te lezen bv.
                      Ik heb als jongere Duits leren lezen in de catalogen van modeltreinen en een boek over moto-onderhoud van bij De Slegte.

                      Mijn Lightroom bv staat in het Engels omdat er veel meer tutorials zijn in die taal, begin anders maar eens om die termen in de Nederlandse versie terug te vinden. Zelfde bij Windows trouwens.
                      Ik begrijp wat je bedoelt maar er is toch wel een groot verschil tussen tussen een taal kunnen lezen en online zoeken op termen die voor u op het scherm staan tegenover een taal moeten spreken om een probleem uit te leggen.

                      Wat TS zijn gevraagde support betreft, Samsung voorziet een speciaal telefoonnummer (of keuzemenu) voor Nederlandstalige klanten … daar mag toch ook een Nederlands sprekende persoon zitten?
                      Zo is het uiteindelijk ook gelukt.

                      Er zijn nog wel grote buitenlandse bedrijven die het de moeite niet vinden voor Nederlands en Frans een aparte support te voorzien in België zelf, maar als je dan voor een van deze talen kiest, dan kom je transparant en zonder extra kost voor de klant ofwel in bijvoorbeeld Nederland of Frankrijk uit.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                        De SSD was een consumentenprodukt waarvoor je support in je eigen taal mag verwachten.

                        Maar als je zoals TS zelf een PC in mekaar steekt, je printer bijvult ed, vind je toch veel meer informatie in andere talen.
                        Hoe meer je zelf weet hoe meer je zelf je plan kan trekken, en - zoals al opgemerkt - de zaak even rustig kan bekijken.

                        Het is wel duidelijk dat alternate.be een reeds gebruikte schijf heeft geleverd.
                        Zoals TS zelf heeft toegegeven hebben zijn (m.i. talrijke) "tegenslagen" toch iets te maken met zijn manier van communiceren .

                        Comment


                        • #42
                          Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Het is wel duidelijk dat alternate.be een reeds gebruikte schijf heeft geleverd.
                          Dat is hiermee eigenlijk nog niet bewezen.
                          TS heeft ooit de initialisatie van de SSD begonnen maar afgebroken, ook dan kan er iets fout gelopen zijn.
                          Vermoedelijk zullen we het nooit weten, gelukkig is het opgelost.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            De SSD was een consumentenprodukt waarvoor je support in je eigen taal mag verwachten.

                            Maar als je zoals TS zelf een PC in mekaar steekt, je printer bijvult ed, vind je toch veel meer informatie in andere talen.
                            Hoe meer je zelf weet hoe meer je zelf je plan kan trekken, en - zoals al opgemerkt - de zaak even rustig kan bekijken.

                            Het is wel duidelijk dat alternate.be een reeds gebruikte schijf heeft geleverd.
                            Zoals TS zelf heeft toegegeven hebben zijn (m.i. talrijke) "tegenslagen" toch iets te maken met zijn manier van communiceren .
                            Jan, je hebt me al veel geholpen met de Canon printers, maar daarmee ken je mij nog niet en trek je volgens mij veel te snel je conclusies.
                            Ik heb het grootste gedeelte van mijn leven aan de Franse grens gewoond, ik heb in Frankrijk gewerkt en ben 37 jaar (waarvan 35 jaar gehuwd) geweest met een Franse.
                            Wat kon mij het Engels schelen, ik had het nooit nodig. Dat de wol uit Australia kwam weet iedereen. Dat Deutschland l' allemangne was ook hoor en dat wij les petits belges waren ook wel.
                            Eh wat is er fout aan dat ik mijn Pc's zelf maak, of dat ik mijn inktpotten zelf vul? Ik ben geen God de Vader niet hoor, we zijn met duizenden die dat kunnen en ook doen.
                            Wat zegt dat over mij?
                            Ik vind dat jij nogal snel je conclusies trek en dit zomaar in het openbaar gooit.

                            En die schijf was nieuw, weer een verkeerde conclusie van jou.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #44
                              Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                              Luc, ik apprecieer het juist dat je zelf een PC bouwt en je printer bijvult, ik suggereerde enkel dat je daarover meer informatie zou vinden bv in het Engels.
                              Mijn kleindochter van 14 leert nu bv Duits op haar telefoon met de (gratis) app Duolingo.
                              Je bent nooit te oud om te leren .

                              Comment


                              • #45
                                Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Luc, ik apprecieer het juist dat je zelf een PC bouwt en je printer bijvult, ik suggereerde enkel dat je daarover meer informatie zou vinden bv in het Engels.
                                Mijn kleindochter van 14 leert nu bv Duits op haar telefoon met de (gratis) app Duolingo.
                                Je bent nooit te oud om te leren .
                                Sorry Jan, ik had u dus compleet begrepen.
                                Mijn excuses.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X