Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

    Dat het de juiste USB-C kabel moet zijn kan ik begrijpen, daar zitten chips in.

    Maar zoals Sieg zegt, zou je elke schijf direct in Windows moeten kunnen partities toekennen en formatteren.
    Ik heb iets dat "mini partition tool" heet waar je veel mee kan doen, ook met SD kaartjes met Linux en zo.

    Comment


    • #17
      ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      Ik heb de T3. Werk bij de ene kabel wel en met de andere niet. Raar maar het is zo.
      Maar TS krijgt gewoon de vraag het paswoord in te geven, dan is tenzij ik me vergis, de SSD wel toegankelijk maar de toegang beperkt.
      De software dat het paswoord vraagt staat op de SSD.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Maar zoals Sieg zegt, zou je elke schijf direct in Windows moeten kunnen partities toekennen en formatteren.
        Als het een gewone schijf is wel. Maar dit is niet echt een gewone schijf. Beschouw dit als een NAS waar je een partitie kan zien (die met het programma op) en een partitie waar je via dat programma (en een paswoord) toegang tot kan krijgen. En dat deel achter het paswoord ziet geen OS omdat de controller het gewoon niet toelaat.

        Ik denk dat de enige oplossing is dat programma installeren en dan de factory reset doen. Ofwel gewoon terugdragen.

        Comment


        • #19
          Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

          Volgens ik hier kan lezen:

          https://semiconductor.samsung.com/re...nglish_1.2.pdf

          is dat een gewone schijf (SSD, maar die controllers emuleren een HDD) die je kan formatteren hoe je wil (van fabriek komt ze in exFAT, maar NTFS kan ook) en de Samsung portable software (die zorgt voor de beveiliging) opnieuw installeren op je PC.
          De protectie is trouwens optioneel, voor de rest dient die software enkel voor firmware update (en waarom zou je die doen bij iets dat goed werkt).
          Dus zolang er geen noodzakelijke data op staan zie ik het probleem niet, afgooien die Samsung soft.

          PS: hier beweren ze zelfs dat je ze beter herformatteert want in exFAT schijnt TRIM niet te werken, zodus...

          https://www.tomshardware.com/reviews...sd,5163-3.html
          Last edited by palombian; 18 juli 2022, 16:49.

          Comment


          • #20
            ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

            Of zoals Samsung zelf aangeeft en aangegeven in #12 … even bellen naar hun support en ze helpen u telefonisch verder om met de juiste tool de SSD naar fabrieksinstellingen terug te zetten waardoor men van het ongekende paswoord ook weer vanaf is.
            Eens de beveiliging niet meer actief is, dan kan men met de volledige SSD doen wat men wil.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

              Ik heb ook verschillende externe SSD’s van Samsung, het eerste wat ik doe is die soft er af gooien.
              Kan me voorstellen dat je daar redelijk radeloos van wordt, een nieuwe ssd die een paswoord vraagt…
              Maar tegenwoordig moet je verdomd goed opletten met wat je koopt, het is niet altijd even duidelijk of iets “nieuw” is.
              Soms refurbished, soms “tweedekansje”….
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #22
                Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Of zoals Samsung zelf aangeeft en aangegeven in #12 … even bellen naar hun support en ze helpen u telefonisch verder om met de juiste tool de SSD naar fabrieksinstellingen terug te zetten waardoor men van het ongekende paswoord ook weer vanaf is.
                Eens de beveiliging niet meer actief is, dan kan men met de volledige SSD doen wat men wil.
                Dat is volgens wat ik gelezen heb de enig oplossing. Volgens mij gaan ze mijn Pc online overnemen en die schijf helemaal herstellen.
                En ken een hoop DOS commando's van uit de jaren stilletjes, ik weet zelfs niet eens of die nog in W10/11 nog werken.
                Ik heb helaas (wegens verouderd) bijna geen software meer om een HDD te herstellen.
                Wat ik 100% zeker van ben is dat Samsung zijn eigen baksel er heeft opgezet en enkel zij dit kunnen uitlezen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Maar tegenwoordig moet je verdomd goed opletten met wat je koopt, het is niet altijd even duidelijk of iets “nieuw” is.
                Soms refurbished, soms “tweedekansje”….
                Daarom dat ik al lang pleit voor een verzegelde verpakking vanaf fabriek.
                Een verzegeling die je na doorbreken onmogelijk kunt herstellen.
                Al eens de sockets bekeken van nieuwe mobo's?
                Waar die vroeger solide waren plooien die nu als een koperdraadje van 0,10mm.
                En vanaf fabriek worden deze microscopisch gecontroleerd beweren ze.
                Best mogelijk, en als dat socket 100% ok is dan moet dat verzegeld worden, maar dat doen ze (...)verdomme niet!

                Straks, na 10h00 een belleke naar hun service center in Wijnegem, ben eigenlijk benieuwd hoe dat zal aflopen.
                Volgens mij zullen ze daar uit de lucht vallen of in Keulen horen donderen. Heb er zo een flauw vermoeden van dat ze me van het kastje naar de muur zullen zenden om van die ' zaag' af te zijn.
                Maar dan kennen ze me nog niet.
                Last edited by Red Falcon; 19 juli 2022, 07:38. Reden: blablabla achteraf
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Dat is volgens wat ik gelezen heb de enig oplossing. Volgens mij gaan ze mijn Pc online overnemen en die schijf helemaal herstellen.
                  En ken een hoop DOS commando's van uit de jaren stilletjes, ik weet zelfs niet eens of die nog in W10/11 nog werken.
                  Ik heb helaas (wegens verouderd) bijna geen software meer om een HDD te herstellen.
                  Wat ik 100% zeker van ben is dat Samsung zijn eigen baksel er heeft opgezet en enkel zij dit kunnen uitlezen.



                  Daarom dat ik al lang pleit voor een verzegelde verpakking vanaf fabriek.
                  Een verzegeling die je na doorbreken onmogelijk kunt herstellen.
                  Al eens de sockets bekeken van nieuwe mobo's?
                  Waar die vroeger solide waren plooien die nu als een koperdraadje van 0,10mm.
                  En vanaf fabriek worden deze microscopisch gecontroleerd beweren ze.
                  Best mogelijk, en als dat socket 100% ok is dan moet dat verzegeld worden, maar dat doen ze (...)verdomme niet!

                  Straks, na 10h00 een belleke naar hun service center in Wijnegem, ben eigenlijk benieuwd hoe dat zal aflopen.
                  Volgens mij zullen ze daar uit de lucht vallen of in Keulen horen donderen. Heb er zo een flauw vermoeden van dat ze me van het kastje naar de muur zullen zenden om van die ' zaag' af te zijn.
                  Maar dan kennen ze me nog niet.
                  Het zal er wel meestal bij staan hoor of het een tweedekansje is of niet, maar dat doen ze zéker niet in koeien van letters ! Vooral Amazon is daar kampioen in vind ik. Succes straks !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                    Dat Samsung Service Center in Wijnegem is al 1ste klas kl.te. Doyou spiek inglisch?
                    Ben ik Wijnegem of ligt dat over het kanaal, miljaar zeg. Nederlands, Frans of Duits ok, liefst West-Vlams mo ja wa zoek will'n ee?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Dat Samsung Service Center in Wijnegem is al 1ste klas kl.te. Doyou spiek inglisch?
                      Ben ik Wijnegem of ligt dat over het kanaal, miljaar zeg. Nederlands, Frans of Duits ok, liefst West-Vlams mo ja wa zoek will'n ee?
                      Waarschijnlijk is dat Wijnegem in India
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                        Hahaha, ik kan er eigenlijk niet om lachen hoor.
                        Die gast zei vanmorgen dat ik zijn Nederlandstalige collega deze namiddag ging zijn.
                        IK bel en wat is het aan de andere kant, een Engelse die gene jotta Nederland, Frans of Duits verstaat.
                        Haar Nederlandse collega is thuis tot en met maandag, mijn klaverjassen ja, daar geloof ik nu niks meer van.
                        Jawadde de service van Samsung, nu heb ik er echt mijn buik van vol.
                        Alternate zal het maar moeten oplossen en zo is weer een merk uit mijn lijst geschrapt.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Dat is volgens wat ik gelezen heb de enig oplossing. Volgens mij gaan ze mijn Pc online overnemen en die schijf helemaal herstellen.
                          Neen, ze geven in theorie de link voor een reset tool, die moet je zelf uitvoeren en het nummer op de SSD ingeven om te bevestigen.
                          Staat allemaal uitgelegd op een van de pagina’s dat ik al eens doorstuurde.
                          Als ik het goed heb, dan stond zelfs een link in het artikel … heb die wel niet getest wegens geen Samsung externe SSD in bezit.
                          Wel straf dat je bij Engelstalige personen uitkomt via een nummer voor Nederlandstalige support.
                          Alternate gaat u mogelijks kosten aanrekenen vrees ik, dit is geen defect van een toestel maar support dat ze dan moeten leveren buiten garantie.
                          Enfin, hoop voor u dat ge het opgelost krijgt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Daarom dat ik al lang pleit voor een verzegelde verpakking vanaf fabriek.
                            Een verzegeling die je na doorbreken onmogelijk kunt herstellen.
                            Spijtig genoeg klopt dat laatste niet altijd.
                            Als je tweede keus koopt, dan kan dat inderdaad om een geopende verpakking gaan en dat nog merkbaar is.
                            Echter zijn er ook grote afnemers (waaronder heel gekende) bij fabrikanten die een serie nieuwe dozen en zegels krijgen om producten die klanten gekocht hebben en terugstuurden terug origineel in te pakken.
                            Iemand kreeg dan zelfs een opleiding om producten in te pakken op dezelfde manier als in de fabriek.
                            Bij Apple o.a. kan je ook refurbished toestellen kopen, die zitten in een splinternieuwe verzegelde doos met nieuwe handleidingen in origineel gesloten zakjes en zo is dat ook bij andere merken wel van toepassing.
                            Laat bij Apple een toestel graveren, toch is ook dan de doos perfect verzegeld, ze pakken dat terug mooi origineel in (is dan ook wel nieuw).
                            Mocht men elk product als tweede keus willen verkopen, het zou een ramp worden voor vele online winkels.
                            Trouwens ook van toepassing op fotomateriaal.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                              Stuur dat ding gewoon terug wegens DOA (het was toch niet operationeel ?).
                              In de zeldzame gevallen dat mij dat gebeurd is bij amazon.de (waar ik doorgaans schijfjes koop, goede deals), maken ze daar geen probleem van.
                              Ik bestel dan een andere, probleem opgelost.
                              Hun tijd kost ook geld (de jouwe ook, voor hoeveel verkorting van je leven heeft die ergernis weer gezorgd ).

                              Comment


                              • #30
                                Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                                Dat ik bel naar het Samsung Service Center in Wijnegem en dat ze daar allemaal Engelstalig zijn ergerde me.
                                Ik begrijp wel Engels maar zelf spreek ik geen Engels en ls ik er al zou spreken dan gaan ze zich krullen van het lachen en denken dat ik een Fransman ben.
                                Ik ben zeker geen flamingant, maar als je in Vlaanderen naar een firma belt is het minste dat je mag verwachten in je eigen taal bediend te worden.
                                En mensen, het komt wel allemaal in orde hoor.
                                Vandaag via de NEDERLANDSE site van Samsung een service center gevonden in Antwerpen, ik bel hen straks.
                                Maar nu vraag k mij waarom die Belgische firma's niet graag gebeld worden, of ze vermelden een nummer dat niet klopt of ze proberen ons te laten chatten met een robot.
                                Wat hebben ze hier allemaal te verbergen?

                                Vandaag weer een niks zeggende mail van Alternate gekregen, wedden dat ze het op de lange baan gaan schuiven? Nee, niet Alternate maar de distributeur van MSI.
                                Nu ga ik nog op mijn gemak een bruine Leffe door mijn keelgat gieten en ga dan op mijn bed uitrusten.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X