Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Voor 2500 euro ga je niks, maar ook niks vinden.
    Denk je ? Voor mijn Mercedes W124 200E heb ik destijds exact 2500€ betaald, hij had 119.000 km... Voor mijn dochter heb ik indertijd (ergens tussen 2005 en 2010) een Golf 1,6 benzine gekocht. Op de keuring deden ze lastig betreft de km-stand. Een jaar of 7 en 11 000 km. Ze rijdt er nog altijd mee. 5000 € leek me een koopje.

Comment

Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Een tweede hands cabrio kopen houd wel enig risico in.
      Ik kijk veel naar die programma's op Discovery en heb al een en ander gezien en ervan opgestoken..
      Verschiet niet van de prijs als je dak moet vernieuwen. En een cabrio voor € 2.000 ....................................
      Die mannen kennen er wel heel veel van, hoe die oude wagens terug in orde kunnen zetten voor een beperkt bedrag.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Denk je ? Voor mijn Mercedes W124 200E heb ik destijds exact 2500€ betaald, hij had 119.000 km... Voor mijn dochter heb ik indertijd (ergens tussen 2005 en 2010) een Golf 1,6 benzine gekocht. Op de keuring deden ze lastig betreft de km-stand. Een jaar of 7 en 11 000 km. Ze rijdt er nog altijd mee. 5000 € leek me een koopje.
        Koop dezelfde auto nu nog eens, je zal verbaasd zijn. Ik heb jaren ook een wagen (Nissan Terrano II) gekocht voor 1500€, het enige wat je nu nog voor die prijs vindt zijn export wagens. Dus zonder keuring etc. En al zeker geen cabrio waar je gelijk mee kan rijden.

Comment

Ik vreesde het al dat "zelfs" een 2PK fortuinen zou kosten! Geldt hetzelfde voor een Fiat 500?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
            Of gewoon een E-bike kopen ; je hebt al wat voor 2500 € en 't is ook een cabrio ; heel voordelig & goed voor je fysiek .
            Maar is wel een probleem "Met 2 zou dit te doen zijn, met 3 minder qua koffers en beenruimte voor onze dochter achteraar " ;-)
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik baseer me op 40 jaar rijervaring en hetgeen ik overal officieel (op factuur) betaalde in officiële merkgarages op mijn ondertussen ongeveer 2 miljoen kilometer.
              Ik heb nooit of te nimmer bedragen betaald van 1000€ die hier aangekaart werden.
              Ik heb wel kennissen die ook naar onafhankelijke garages gaan om te sparen, maar daar veel meer betalen dan wat ikzelf ooit betaald heb.
              Op de 28 jaar dat we met BMW rijden nog nooit 500€ betaald, meestal rond de 220 à 280€.
              Bij Hyundai de deden ze wat nodig was volgens gereden kilometers, gemiddeld was dat tussen de 175 en 200€.
              Voor mijn moto nooit meer dan 175€.
              Tja, als je iedere 2-3 jaar een nieuwe auto aankoopt zou dat wel eens kunnen kloppen. Bij mijn VW Tiguan gingen de onderhoudsprijzen exponentieel de hoogte in met de leeftijd. Na 1 jaar iets van 200 euro, op vier jaar oud net geen 700 euro op 25.000 (!) km. VW heeft hier alvast afgedaan, de volgende wordt een Kia.
              Hombre

Comment

Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3?

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Tja, als je iedere 2-3 jaar een nieuwe auto aankoopt zou dat wel eens kunnen kloppen.
                Bij mijn VW Tiguan gingen de onderhoudsprijzen exponentieel de hoogte in met de leeftijd. Na 1 jaar iets van 200 euro, op vier jaar oud net geen 700 euro op 25.000 (!) km. VW heeft hier alvast afgedaan, de volgende wordt een Kia.
                Laatste onderhoud van een vorige BMW was op 10 jaar. [emoji6]
                Last edited by VerSeg; 24 juli 2022, 10:39.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Na 4 jaar moeten misschien de remmen - zeker de voorste - vervangen worden. Twee schijven en 4 remblokjes kosten ook geld.
                  En wat later de EGR-klep...
                  In elk geval goedkoper dan een nieuwe auto.

Ik heb het geluk dat ik terecht kan bij een goede onafhankelijke VAG garage die redelijke prijzen hanteert (wel originele VW onderdelen), maar hij krijgt het alsmaar drukker.
                  Maar een 30.000 km onderhoud kost nog altijd maar 300-400 €.

De meeste VW dealers zijn inderdaad nogal pretentieus en rekenen gelijk wat, de meeste auto's zijn toch leasing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Na 4 jaar moeten misschien de remmen - zeker de voorste - vervangen worden. Twee schijven en 4 remblokjes kosten ook geld.
                    En wat later de EGR-klep...
                    In elk geval goedkoper dan een nieuwe auto.
                    Zal uiteraard ook afhangen van de manier van rijden en de wegen die men neemt, veel snelweg tegenover vooral stad maakt veel uit.
                    Zowel op privé- als bedrijfswagens nog nooit remschijven moeten vervangen, ik hoop dat ook zo te kunnen houden.
                    Uiteraard zijn dat vermoedelijk hogere kosten, maar dat behoort niet tot de standaard onderhoudskosten, al moet de klant het uiteraard betalen.
                    De enige keer dat een EGR klep af en toe een foutmelding gaf was op een Volvo waarmee elke dag 200 km snelweg werd gedaan aan normale snelheid (120), bij een onderhoud werd deze gewoon gereinigd en gaf nooit meer een probleem.

De meeste VW dealers zijn inderdaad nogal pretentieus en rekenen gelijk wat, de meeste auto's zijn toch leasing.
                    Leasingmaatschappijen moeten ze anders niet te veel in het zak proberen zetten, alles wat maar het minste afwijkt van een standaard onderhoud moeten ze een goedkeuring voor vragen.
                    Ga eens te snel voor een onderhoud en het wordt geweigerd, twee keer (terecht) ruitenwissers vervangen eveneens.
                    Die sluiten wel heel strenge contracten af met de garages.
                    Last edited by VerSeg; 23 juli 2022, 22:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik deel toch wel @Hombre's indruk over VW garages.

De dealers zijn het veel te goed gewoon geweest, geen wonder dat de meeste merken grote kuis houden.

Met mijn leasingauto kwam ik op een bepaald moment in de garage en ze vroegen waar de motorafdekkap was.
                      Ik zei dat de motorkap sinds de laatste keer dat ik er geweest was voor onderhoud niet open was gedaan en dat zij dat moesten weten.
                      Ze vlogen in alle richtingen om die kap te zoeken, maar niet gevonden.
                      Bij de afrekening: "Ja meneer dat is dan 278 € + BTW".
                      Ik heb toen gezegd dat het goed was dat ik het zelf niet moest betalen maar ik heb er nooit nog een voet binnengezet.
                      Bovendien konden ze het defecte lampje van een richtingaanwijzer niet vervangen (die zijn gekleurd bij VW en vind je niet in de Auto5, daar kwam ik voor, anders had ik het zelf gedaan) omdat dat tegenwoordig allemaal brol was.
                      Beroepsfierheid of moeite doen om de klanten te helpen kennen zij niet meer.

Dit in tegenstelling tot de man van de takeldienst op de Franse autostrade toen ik vorige maand een band had kapotgereden op een borduur op de parking (is mij nog nooit gebeurd) op een zaterdagavond notabene.
                      Wagen op de plateau en naar de werkplaats, maar hij had geen passende band in voorraad. Hij is dan twee keer gaan zoeken op de afvalhoop om er één te vinden met de juiste maat die nog bruikbaar was, zodat we konden verder rijden.
                      Voor hetzelfde geld hadden we daar tot maandag vastgezeten.

PS: @VerSeg, ik weet al wat je daarop gaat antwoorden
                      Last edited by palombian; 23 juli 2022, 23:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Met mijn leasingauto kwam ik op een bepaald moment in de garage en ze vroegen waar de motorafdekkap was.
                        Ik zei dat de motorkap sinds de laatste keer dat ik er geweest was voor onderhoud niet open was gedaan en dat zij dat moesten weten.
                        Ze vlogen in alle richtingen om die kap te zoeken, maar niet gevonden.
                        Bij de afrekening: "Ja meneer dat is dan 278 € + BTW".
                        …/…
                        PS: @VerSeg, ik weet al wat je daarop gaat antwoorden
                        Hoe dat bij u geregeld was, dat kan ik uiteraard niet weten maar als de leasing de factuur betaalde, dan werd vooraf gegarandeerd eerst een akkoord gevraagd door de garagist.
                        Ik rij zelf ook al sinds 1990 met leasingwagens en in den beginne konden af en toe nog wat extra werken uitgevoerd worden zonder veel discussie op kosten van de leasing (of uw werkgever indien ze dit door factureerden).
                        Na jaren is het allemaal wat moeilijker geworden, vermoedelijk door het vele misbruik dat overal wel voorkwam.
                        Leasings betalen al lang vaste overeengekomen bedragen voor de standaard geplande onderhouden, de tijd dat de garages vragen wat ze er ook voor willen hebben is al lang voorbij.
                        Stukken die niet bij standaard onderhoud horen worden eerst aangevraagd aan de leasing met vooraf opgave van prijs, zo zal dat vermoedelijk ook wel bij u gebeurd zijn en het staat de leasing vrij dat te aanvaarden of niet.
                        Alles wat mogelijks de fout van de chauffeur kan zijn of een gevolg is van diefstal of ongeval, dat wordt gegarandeerd doorgerekend naar het bedrijf indien geen aangifte bestaat en daarna mogelijks naar de bestuurder afhankelijk wat de carpolicy bij de werkgever inhoudt.
                        Ook daar kan een groot verschil zijn tussen de verschillende werkgevers, de ene neemt al rapper kosten op zich, de andere rekent meteen door aan de bestuurder.
                        Maar garages moeten geen cent te veel aanrekenen voor een onderhoud of de leasing betaalt niets, dus zomaar doorrekenen omdat het een leasing is, dat is al lang voorbij.
                        Proberen foefelen door een onderhoud aan te rekenen dat ze niet of maar deels uitgevoerd hadden, dat heb ik ook al meegemaakt maar ik vrees dat oneerlijke garagisten dat ook met particuliere klanten doen.
                        Ook als particulier kan men vooraf weten wat een onderhoud zal kosten, de prijzen van een standaard onderhoud liggen meestal vast of kunnen overeengekomen worden als men wil afwijken van wat het onderhoudsschema inhoudt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Laatste onderhoud van een vorige BMW was op 10 jaar. [emoji6]
                          Als je mij quote, gelieve er geen zaken in te plaatsen die ik niet geschreven heb
                          Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Als je mij quote, gelieve er geen zaken in te plaatsen die ik niet geschreven heb
                            Geen idee hoe dat ertussen gekomen is, heb het gecorrigeerd. [emoji6]
                            Reactie blijft hetzelfde, auto gaat hier nooit na 2 of 3 jaar weg.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Die mannen kennen er wel heel veel van, hoe die oude wagens terug in orde kunnen zetten voor een beperkt bedrag.
                              Ja, die kunnen dat zeker, maar als het dak vernieuwd moet worden is het de stof die erg duur is.
                              Hoe noemt die stof ook al weer?
                              Cantara denk ik, ben niet zeker.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Mijn Mercedes A Klasse met veel poespas erop en erbij, vrij weinig kilometers; € 1500 en het was een 2000cc diesel.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                                X