Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lening keuken aftrekken belasting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lening keuken aftrekken belasting?

    Mijn ex haar boekhouder deed vroeger haar belasting, nu zal ze het zelf doen. Zij betaalt nog onze keuken verder af zoals afgesproken, deze lening staat wel nog op onze beide namen. Zij vroeg of ik geen fiscaal attest had van de kening omdat dit niet op de automatisch ingevulde aangifte stond. Maar dit is toch niet aftrekbaar, een lening voor de aankoop een keuken? Indien wel in welk vak dan wel? Enkel de hypothecaire lening via de woonbonus van vroeger dacht ik.

  • #2
    Re: Lening keuken aftrekken belasting?

    Rente van de lening zo wie zo..Heeft niets met die keuken te maken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lening keuken aftrekken belasting?

      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
      Mijn ex haar boekhouder deed vroeger haar belasting, nu zal ze het zelf doen. Zij betaalt nog onze keuken verder af zoals afgesproken, deze lening staat wel nog op onze beide namen. Zij vroeg of ik geen fiscaal attest had van de kening omdat dit niet op de automatisch ingevulde aangifte stond. Maar dit is toch niet aftrekbaar, een lening voor de aankoop een keuken? Indien wel in welk vak dan wel? Enkel de hypothecaire lening via de woonbonus van vroeger dacht ik.
      Dan kan je alleen maar als je minister bent, eentje met een krullebol

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Lening keuken aftrekken belasting?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Rente van de lening zo wie zo..Heeft niets met die keuken te maken.
        grt,bouk.
        In Nederland waarschijnlijk ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Lening keuken aftrekken belasting?

          Denk in België ook :
          https://www.renovatie-gids.be/renova...203%20kinderen).
          Gaat u verbouwen, kleine of grote renovatiewerken uitvoeren? Een renovatielening aanvragen biedt fiscale voordelen. Vergelijk leningen en bespaar geld!


          Maar ontving geen fiscaal attest van mijn bank, enkel van mijn hypothecaire lening, raar.
          Ik heb dus nog een hypothecaire lening, maar in de link hierboven staat niet altijd aangeraden de renovatielening aan te geven omdat dit nadelig kan zijn ?
          In welk vak zou dit eigenlijk ingevuld moeten worden? Vandaag is de laatste dag zeker, ben wat laat
          Last edited by KevinVdd; 15 juli 2022, 11:58.

          Comment


          • #6
            Re: Lening keuken aftrekken belasting?



            Vriendelijke groeten

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: Lening keuken aftrekken belasting?

              Ik,trek onze nieuwe leuken ook nog steeds af van de belastingen, net zoals ik met de zonnepanelen deed.

              Een twintig jaar terug hebben we een hypothecaire lening afgesloten voor de aankoop van een tweede woonst ( dit is nationale materie, niet vlaams).
              De lening liep 10 jaar.
              Maar de hypotheek loopt standaard 30 jaar.
              Dus gedurende die tijd kan je het geld van de lening terug opvragen voor, verbouwingen te doen of voor energiezuinige werkzaamheden,zoals aankoop zonnepanelen.
              Deze bedragen, interest en kapitaal kan je aftrekken van je belasting tot +/_ 2700 Euro per persoon per jaar.
              Dit omdat een tweede woonst op zijn Belgisch geregeld is en niet op zijn Vlaams zoals een eerste woonst.

              Mvg

              Ps het fiscaal document vind je terug in de app van je bank
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Re: Lening keuken aftrekken belasting?

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Ik,trek onze nieuwe leuken ook nog steeds af van de belastingen, net zoals ik met de zonnepanelen deed.

                Een twintig jaar terug hebben we een hypothecaire lening afgesloten voor de aankoop van een tweede woonst ( dit is nationale materie, niet vlaams).
                De lening liep 10 jaar.
                Maar de hypotheek loopt standaard 30 jaar.
                Dus gedurende die tijd kan je het geld van de lening terug opvragen voor, verbouwingen te doen of voor energiezuinige werkzaamheden,zoals aankoop zonnepanelen.
                Deze bedragen, interest en kapitaal kan je aftrekken van je belasting tot +/_ 2700 Euro per persoon per jaar.
                Dit omdat een tweede woonst op zijn Belgisch geregeld is en niet op zijn Vlaams zoals een eerste woonst.

                Mvg

                Ps het fiscaal document vind je terug in de app van je bank
                Ja dat klopt, dat hebben wij ook gedaan met onze 30 jaar geleden afgesloten hypothecaire lening, toen kon dat nog.

                Maar ik weet niet of je dat nu nog kan inbrengen een lening voor de keuken

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X