Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omschakeling arm- rijk gas + digitale meter..toelaten of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: omschakeling arm- rijk gas + digitale meter..toelaten of niet?

    Hier hebben ze vandaag beide meters vervangen (gas en elektriciteit), gisteren zat er een briefje in de bus met een telefoonnummer waarop ik binnen een week een afspraak zou moeten maken.
    Ik had nog niet gebeld om een afspraak te maken (tijdens de werkuren mag ik eigenlijk niet telefoneren), maar mijn zoon was wel thuis.
    Vanmorgen hebben ze dan aangebeld en gevraagd of ze de meters mochten vervangen, mijn zoon heeft dan een berichtje naar mij gestuurd, en dan heb ik toch maar tijdens de werkuren getelefoneerd (dat was dringend, in dat geval denk ik dat mijn baas niet moeilijk zou doen als hij had gezien dat ik aan het telefoneren was).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: omschakeling arm- rijk gas + digitale meter..toelaten of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Kleine update..
      Gisteren werd de gasmeter vervangen door de digitale versie.
      Het verschil zat volgens de technieker in het ontluchtingsventiel.
      15mbar vs 20 mbar.
      Een ontluchtingsventiel op een gasleiding? Ik hoop dat die technieker de "ontspanner" bedoelde. Maar ze hebben inderdaad al die jaren terug hier ook zo'n ding in de aanvoerleiding vlak voor de teller gemonteerd.

      Comment


      • #18
        omschakeling arm- rijk gas + digitale meter..toelaten of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
        Kleine update..
        Gisteren werd de gasmeter vervangen door de digitale versie.
        Het verschil zat volgens de technieker in het ontluchtingsventiel.
        15mbar vs 20 mbar.

        Hij liet wel vallen dat het eigenlijk ter voorbereiding was op de grote omschakeling van zodra dit opgelegd wordt. Het slimme gedeelte werd niet aangesloten en hij moest vandaag 8 wissels doen. Intussen vallen ze in het magazijn over de voorraad slimme meters.

        Cheers!
        De info die op de website van o.a. Buderus staat is deze:
        Rijk gas wordt met een druk van 20 mbar naar de Belgische woningen gestuurd, terwijl de druk voor arm gas 25 mbar bedraagt.

        De rest van de uitleg is ook interessant om eens te lezen. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X