Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

    Ik kocht een Peugeot 307CC cabrio, maar er is 1 probleempje : er is een stuk van de rode reflector van het achterlicht.
    De verkoper heeft al overal gekeken, zelfs in NL, maar voorlopig niet gevonden.

    Vorige keer geraakte hij door de keuring met opmerking, deze keer kreeg hij zelfs geen opmerking.
    Het licht werkt dus, enkel is het dus niet rood door ontbreken van de rode reflector.

    Waar zou ik dit onderdeel kunnen vinden en waarschijnlijk een volledig achterlicht dan enkel de reflector?
    Een collega zegt dat het gewoon rood moet zijn en zegt steekt er een rood lampje in
    Kan er moeilijk rode folie over doen of iets anders, geen mooi zicht.

    Last edited by CanonYouCan; 17 augustus 2022, 20:00.

  • #2
    Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

    Is het dit?
    Last edited by Hasseltenaar; 17 augustus 2022, 20:36. Reden: Fout
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

      Bijna, is het rechterdeel (buitenste deel)


      De rode glazen lens cover is dus weg, maar werkt nog perfect, desnoods het volledig rechterlicht, maar best van een autokerkhof of 2e hands gezien de hoge prijs.

      Zag online dat veel eigenaars dat rood glazen plaatje rechts verliezen of diefstal, moet goed vastgemaakt worden met siliconen.
      Zou rond de €100 kosten. Op Ebay UK al gezien, maar dit is passé nu na de Brexit gezien er altijd +21% BTW bijkomt en invoertaxen wegens hoger dan €22.

      Ik ken enkel Autoafbraak Lapin en deze Griek uit Wichelen zou ook veel afbraak onderdelen hebben (maar in verlof)
      Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


      Zal dit tijdelijk oplossen met een rood lampje achteraan, hoeveel Watt zou precies nodig zijn voor een achter autolicht, dat het niet te zwak/sterk is voor de keuring ?







      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Last edited by CanonYouCan; 17 augustus 2022, 22:00.

      Comment


      • #4
        Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Dure winkel zo te zien, zelfde onderdeel kan je voor bijna de helft van de prijs vinden, nieuw.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

          Idd, ik zal beginnen met de goedkope Ali-oplossing, voorzicht op maat met breekmes


          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dure winkel zo te zien, zelfde onderdeel kan je voor bijna de helft van de prijs vinden, nieuw.

          Comment


          • #6
            Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

            Is het niet enkel dit deel dat je moet hebben?
            Toch ook geen fortuin om een auto technisch in orde te hebben?
            Akkoord, elke cent dat men uitgeeft is eentje dat men minder heeft voor iets anders. [emoji23]
            Last edited by VerSeg; 18 augustus 2022, 09:38.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

              Eens informeren bij Lapin in Blankenberge.
              Is een autorecyclepark.

              Comment


              • #8
                Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Opgelet, dit is het binnenste deel en hij heeft het buitenste deel nodig.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

                  Er zijn er genoeg nieuwe te vinden, tweedehands zal je wat langer moeten zoeken bij bedrijven die auto's uit elkaar halen voor de onderdelen.
                  Hier in de buurt waren er zo een paar bedrijven, maar die zijn er ondertussen mee gestopt, het wordt er dan niet gemakkelijker op om tweedehands auto-onderdelen te vinden.
                  Maar nu kan je wel gemakkelijker de hele wereld afzoeken voor een specifiek onderdeel, vroeger moest je geluk hebben dat de "autosloper" in je buurt het juiste onderdeel had liggen (meestal moest je het dan zelf nog demonteren, dat heb ik ooit een paar keer gedaan).
                  Omdat ze de auto's niet meer mogen opstapelen (wegens milieuredenen, om te voorkomen dat er allerlei schadelijke stoffen in de bodem terechtkomen) zijn er zo geen "autokerkhoven" meer zoals vroeger.

                  Via Google kan je er nog veel meer vinden: https://www.google.be/search?q=achte...client=gws-wiz
                  Last edited by Black B@ndit; 18 augustus 2022, 18:18.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Occasie auto onderdeel Peugeot 307CC : waar te koop ?

                    Da's juist Bart. Vroeger hadden we Linda Saelens in Moerkerke, Lierman in Westkapelle, hier nog ene in Wingene waarvan de naam me ontschiet en de twee Lapins in Blankenberge. Patrick Lapin is de enige die nog overschiet.
                    Ze vragen gewoon wat ze willen (en ze kennen de nieuwprijs, wees gerust), ik heb bij Lierman ooit meegemaakt dat er een discussie was over de prijs van een koplamp, Staf Lierman werd het beu en hij liet hem gewoon kapot vallen, "laat ik hem toch wel uit mijn handen vallen zeker....."
                    Nu, op het vlak van milieureglementering mocht er wel iets gebeuren...

                    Comment

                    Working...
                    X