Re: 1 jaar en acht maanden en reeds naar de vaantjes.
Laat ons hopen dat het allemaal wat vlotter mag verlopen dan de uitersten. [emoji6]
Elk merk kan eens stuk gaan hé, ook bij de allerbeste kan al eens een probleem opduiken.
Je moet wel veel pech hebben om al meermaals een moederbord stuk te hebben.
Als dat meermaals voorvalt en dat is in dezelfde woning, dan zou ik toch ook eens beginnen letten op storingen op het elektriciteitsnet.
Bij montage van de onderdelen werk je toch zeker anti-statisch?
Even gekeken naar de garantiebepalingen op de website van de winkel, die zijn eigenlijk schandalig!
Eerst doen ze een diagnose en dat kan 3 tot 8 weken duren? [emoji849]
Dan zijn we al twee maand verder alvorens ze de garantie-aanvraag naar de fabrikant sturen.
Stel dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt en het gaat een maand voor het einde ervan stuk, dan melden ze dat nooit tijdig aan bij de fabrikant.
In theorie als iets tijdens de fabrieksgarantie stuk gaat, dan zouden ze dat gewoon terug naar de fabriek moeten sturen voor de garantie (meestal invoerder of aangestelde hersteldienst).
Als dat zo lang duurt in die winkel, dan denk ik dat zelfs de regeling van de wettelijke garantie in aanmerking kan komen wegens onredelijke termijn, maar dan zal je daar ook weer voor moeten lopen om het geregeld te krijgen.
Eigenlijk triestig dat service op vele plaatsen niets meer betekent en dat de klant met zijn kop tegen een muur kan lopen want bij aankoop gaat men akkoord met de algemene voorwaarden van de verkoper, al mag dat nooit de wettelijke garantie beperken.
Laat ons hopen dat het allemaal wat vlotter mag verlopen dan de uitersten. [emoji6]
Elk merk kan eens stuk gaan hé, ook bij de allerbeste kan al eens een probleem opduiken.
Je moet wel veel pech hebben om al meermaals een moederbord stuk te hebben.
Als dat meermaals voorvalt en dat is in dezelfde woning, dan zou ik toch ook eens beginnen letten op storingen op het elektriciteitsnet.
Bij montage van de onderdelen werk je toch zeker anti-statisch?
Even gekeken naar de garantiebepalingen op de website van de winkel, die zijn eigenlijk schandalig!
Eerst doen ze een diagnose en dat kan 3 tot 8 weken duren? [emoji849]
Dan zijn we al twee maand verder alvorens ze de garantie-aanvraag naar de fabrikant sturen.
Stel dat je 2 jaar fabrieksgarantie hebt en het gaat een maand voor het einde ervan stuk, dan melden ze dat nooit tijdig aan bij de fabrikant.
In theorie als iets tijdens de fabrieksgarantie stuk gaat, dan zouden ze dat gewoon terug naar de fabriek moeten sturen voor de garantie (meestal invoerder of aangestelde hersteldienst).
Als dat zo lang duurt in die winkel, dan denk ik dat zelfs de regeling van de wettelijke garantie in aanmerking kan komen wegens onredelijke termijn, maar dan zal je daar ook weer voor moeten lopen om het geregeld te krijgen.
Eigenlijk triestig dat service op vele plaatsen niets meer betekent en dat de klant met zijn kop tegen een muur kan lopen want bij aankoop gaat men akkoord met de algemene voorwaarden van de verkoper, al mag dat nooit de wettelijke garantie beperken.
Comment