Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC vooral voor videobewerking

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Nieuwe PC vooral voor videobewerking

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ga je weer beginnen?
    Voor wat hij beschrijft betaald hij verduiveld veel.
    Mijn Lian Li kast kost alleen de kast, zonder voeding noch ventilatoren, kost € 219,90
    Sorry, maar jij bent begonnen over te hoge prijs zonder alle details te kennen, of ben je helderziend? [emoji848]

    Hij heeft enkel type processor, type videokaart en hoeveelheid geheugen en opslag genoemd, verder geen merken, geen type moederbord, niks waar ge zomaar over kan zeggen dat het te duur is.
    En wat heeft uw Lian Li kast te maken met de PC van TS? [emoji848]
    Ik heb een ASUS moederbord … ken je daarmee de prijs?
    Toen ik die zeker 8 jaar geleden kocht, had ASUS er van nog geen 100€ en andere van meer dan 700€. [emoji6]
    En zoals elke PC was die na een maand verouderd … maar na 8 jaar werkt die nog. [emoji6]

    En als TS tevreden is met zijn aankoop, dan is dat uiteindelijk het enige dat telt. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Sorry, maar jij bent begonnen over te hoge prijs zonder alle details te kennen, of ben je helderziend? [emoji848]

      Hij heeft enkel type processor, type videokaart en hoeveelheid geheugen en opslag genoemd, verder geen merken, geen type moederbord, niks waar ge zomaar over kan zeggen dat het te duur is.
      En wat heeft uw Lian Li kast te maken met de PC van TS? [emoji848]
      Ik heb een ASUS moederbord … ken je daarmee de prijs?
      Toen ik die zeker 8 jaar geleden kocht, had ASUS er van nog geen 100€ en andere van meer dan 700€. [emoji6]
      En zoals elke PC was die na een maand verouderd … maar na 8 jaar werkt die nog. [emoji6]

      En als TS tevreden is met zijn aankoop, dan is dat uiteindelijk het enige dat telt. [emoji106]
      TS heeft de prijs vermeld van wat hij gekocht heeft waarom sleep jij weer andere dingen erbbij?
      Met jij kunt ge niet discussieren ge weet altijd iets uit uw duim te zuigen.
      Ach, wat dan ook, in het vervolg antwoord ik niet meer op uw posten.
      Salut en de kost en de wind langs achteren.
      Stel het goed en doe de groeten aan uw vrouw, de paster, de comisaris en de paus.
      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #63
        Nieuwe PC vooral voor videobewerking

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        TS heeft de prijs vermeld van wat hij gekocht heeft waarom sleep jij weer andere dingen erbbij?
        Met jij kunt ge niet discussieren ge weet altijd iets uit uw duim te zuigen.
        Ach, wat dan ook, in het vervolg antwoord ik niet meer op uw posten.
        Salut en de kost en de wind langs achteren.
        Stel het goed en doe de groeten aan uw vrouw, de paster, de comisaris en de paus.
        Ik lees gewoon wat er letterlijk gepost wordt door TS en u en maak daar gewoon een logische redenering bij Luc.

        Zonder alle details te kennen van “alle” componenten kan men gewoon geen correcte schattig maken.
        Je stelt zelfs de belachelijke vraag of er geen voeding in zit. [emoji849]

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Sorry hoor, maar ik vind dit een zeer dure Pc voor wat je krigt.
        Hij is gecnfigureerd voor het huidig gebruik en niet voor de toekomst.
        En 16GB RAM is nog altijd een flauw soepje.
        En zit er geen voeding in??????
        Kijk eens wat je elders voor 1599€ krijgt.
        Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

        Of nog elders voor een i7 en 16 GB RAM betaalt:

        Zijn maar voorbeelden want echt vergelijken kan toch niet indien niet allemaal identiek dezelfde componenten.

        Is 1279€ voor TS dan zo overdreven duur? [emoji6]

        Waarom ben je alleen vriendelijk tegen mij als je iets nodig hebt. [emoji849]
        Last edited by VerSeg; 22 april 2022, 03:43. Reden: Voorbeeld toegevoegd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

          Ik dacht dat je veel RAM-geheugen voornamelijk nodig had als je verschillende programma's tegelijk laat lopen.
          Ik ben geen intense videobewerker, maar mijn Mac mini uit 2014 met i5 processor en 16GB doet alles wat ik vraag zonder te puffen en te klagen. Zelfs bestanden van de D850 of GFX50s. Ik heb wel de gewoonte alle andere programma's te sluiten als ik met bewerken begin.

          Toen ik mijn desktop een tijdje geleden samenstelde heb ik - op aanraden van mensen die ik dacht dat ze er meer van kenden dan ik - er de zwaarste AMD processor ingestopt en 64GB RAM ... die is inderdaad wel wat sneller, maar "overkill" gewoon voor mijn gebruik.
          Last edited by philitalia; 22 april 2022, 08:42.
          Mvg Philip

          Comment


          • #65
            Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Hoe weet jij met deze beperkte info of die te duur is? [emoji848]
            Je weet net als ik niet welke kast, welke voeding , welk moederbord, …
            En hou ook rekening met prijsverhoging deze maand, veel zaken worden tot 20% duurder in april.
            En geheugen kan nog steeds toegevoegd worden indien nodig, zo’n ramp is dat ook niet.
            Freddy, ik denk dat jij eens logisch moet denken.
            TS noemt de onderdelen op die hij GEKOCHT heeft en jij denkt sofort dat hij nog onderdelen heeft gekocht. Waarom vermeld hij dit dan niet denk je? Omdat hij die niet gekocht heeft denkt ieder logisch denkende West-Vlaming, allee ikke surtout vanzeneigens.
            Ik zie dat heeft gekocht wat hij dus nodig had, de rest (wat er niet bijstaat) zal hij uit zijn vorige Pc halen.
            Is dat niet logischer dan wat jij mij verwijt?
            En hebde al de groeten gedaan aan je vrouw?
            Last edited by Red Falcon; 23 april 2022, 10:10.
            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #66
              Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

              Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
              Ik dacht dat je veel RAM-geheugen voornamelijk nodig had als je verschillende programma's tegelijk laat lopen.
              Ik ben geen intense videobewerker, maar mijn Mac mini uit 2014 met i5 processor en 16GB doet alles wat ik vraag zonder te puffen en te klagen. Zelfs bestanden van de D850 of GFX50s. Ik heb wel de gewoonte alle andere programma's te sluiten als ik met bewerken begin.

              Toen ik mijn desktop een tijdje geleden samenstelde heb ik - op aanraden van mensen die ik dacht dat ze er meer van kenden dan ik - er de zwaarste AMD processor ingestopt en 64GB RAM ... die is inderdaad wel wat sneller, maar "overkill" gewoon voor mijn gebruik.
              Je hoeft daarvoor niet veel verschillende programma's te draaien. Toen ik vorige week met enkele scans van foto's bezig was ben ik eens gaan kijken: 10GB in gebruik. Als je met virtuele machines werkt, dan is het ook interessant om veel geheugen te hebben. Nu ja, mijn moederbord kan tot 1TB aan. Mijn portemonee niet... We gaan zien hoe het uitdraait tegen het einde van het jaar en dan gaat er misschien nog 64GB bij. Daar zal het dan voor de rest van zijn loopbaan bij blijven. Misschien dat ik de 2-de raid array wel eens terug installeer met nieuwe schijven.

              En wat het kost? Ja zeg als dat beslist of een pc goed genoeg is dan zijn we verkeerd bezig. Als je goed zoekt en zelf iets ineen steekt ga je daar misschien iets van af krijgen. Als je wil dat ze die aan de deur komen leveren en plaatsen ga je meer betalen.

              En nu niet leuteren hé. TS koopt "een PC". De TS heeft niet zo'n interesse in welke kast en voeding etc. Voor hem zijn de genoemde onderdelen wat hem gaat helpen een betere pc te hebben. De ene is bezig met lichtjes in zijn pc en doorschijnende panelen, de andere heeft een kast onder tafel staan. Ieder zijn meug.

              Comment


              • #67
                Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Freddy, ik denk dat jij eens logisch moet denken.
                TS noemt de onderdelen op die hij GEKOCHT heeft en jij denkt sofort dat hij nog onderdelen heeft gekocht.
                Ik zie wat hij gekoccht heeft en enkel dat heeft hij dus nodig, de rest (wat er niet bijstaat) zal hij uit zijn vorige halen.
                Is dat niet logischer dan wat jij mij verwijt?
                En hebde al de groeten gedaan aan je vrouw?
                Correctie Luc, ik zeg gewoon dat we het niet kunnen weten zonder alle details te kennen, jij besluit eenzijdig dat het daar bij blijft.
                Denk nu zelf eens even verder dan uw neus lang is … TS geeft zelf aan niet zo’n diepe kennis te hebben en geeft een beperkte informatie.
                Logisch zou zijn mocht je daar eerst eens een vraag over stellen alvorens conclusies te trekken.
                Zonder alles in detail te kennen, kan men juist niets besluiten!
                Het geheugen alleen al kan van het ene merk tot het andere zeker drie keer zo duur zijn, idem wat SSD betreft.
                Dan hebben we het nog niet over mogelijke prijsverschillen tussen winkels.

                De vergelijkbare onderdelen die hij aankaart eens opgezocht bij de eerste de beste winkel:
                I7 : 365€
                750 GB SSD : 98€
                16 GB RAM : 130€
                GTX1660 Ventura : 555€
                Windows 11 : 129€
                Totaal 1277€ niet gemonteerd

                Uiteraard geen garantie dat ik het juiste merk of type van alles gekozen heb (uitgezonderd Windows, processor en video dan), ik ken ook niet alle details van TS zijn nieuwe PC.
                Last edited by VerSeg; 23 april 2022, 11:03.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                  Freddy, hou er nu eens over op zeg.
                  Ik hun jou gedacht en dat zou jij ook moeten doen met mijn gedacht, ik zou dat echt appreciëren hé, Ik ben God de vader niet maar jij ook niet.
                  Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #69
                    Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Freddy, hou er nu eens over op zeg.
                    Ik hun jou gedacht en dat zou jij ook moeten doen met mijn gedacht, ik zou dat echt appreciëren hé, Ik ben God de vader niet maar jij ook niet.
                    Luc, het enige dat jij ALTIJD doet met dergelijke reacties is eigenlijk zeggen dat ik mijn bakkes moet houden.
                    Nooit mag iemand een andere mening hebben en steeds val jij mensen persoonlijk aan.
                    Ik probeer gewoon realistisch te zijn en als er twijfels zijn door ontbrekende info, geen verkeerde of overhaaste besluiten te nemen.
                    Er ontbreekt in dit geval te veel info om een volledig overzicht te hebben … moet er data overgezet worden, moet er externe hardware geconfigureerd worden, hoeveel tijd kruipt er in en wordt aangerekend, … niets daarvan weet een van ons beiden.

                    Ik vergelijk vaak met een wagen omdat iedereen dat zeker kent. [emoji6]
                    Is 50.000€ veel of weinig voor een 2 liter met vier wielen, getinte ruiten en open dak?
                    Awel, zonder te weten of het een Fiat of Porsche is, of er lederen interieur of stof is, speciale velgen of kleur, ….
                    Je kan gewoon niet oordelen zonder alle details te kennen … zo ook niet met wat hier over die PC van info beschikbaar is. [emoji6]
                    En dat heeft niets met u te maken, maar gewoon geen verkeerde conclusies trekken zonder echt alles te weten.

                    Geniet van je zonnige zaterdag. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      En nu niet leuteren hé. TS koopt "een PC". De TS heeft niet zo'n interesse in welke kast en voeding etc. Voor hem zijn de genoemde onderdelen wat hem gaat helpen een betere pc te hebben. De ene is bezig met lichtjes in zijn pc en doorschijnende panelen, de andere heeft een kast onder tafel staan. Ieder zijn meug.
                      Dat is toch exact het punt dat ik probeerde te maken Het enige dat telt is dat TS tevreden is van zijn aankoop voor zijn gebruik en binnen zijn budget.
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                        Een paar kleine toelichtingen nog, want ik zie dat sommigen er hier recht op zitten en anderen kompleet naast .

                        - er wordt niks gebruikt uit mijn oude PC (die wordt door mij ontmanteld, de harde schijf met de hamer bewerkt en daarna een avondje in de houtkachel), de rest gaat na grondige vernieling naar het containerpark.

                        - het is inderdaad zo dat ik geen belang, maar dan ook geen enkel belang hecht aan hoe die kast er uit ziet, ze mag van plastiek, van bakeliet, van alu... enz zijn, ze staat in zo'n hangding onder mijn burotafel, en ik kijk er nooit meer naar ; het enige wat ik blindelings moet vinden is de aan/uit knop, maar dat zal wel lukken .

                        - de rest van de samenstelling zal ik wel geven van zodra het ding geleverd is ; wordt trouwens besteld bij mijn gewone PC leverancier die op ongeveer 1 km van bij ons woont ; verder ga ik niet, want bij om het even welke panne of defect wil ik rap gedepanneerd worden (dat is zo als je er niks van kent hé); ik wil dus zeker geen kilometers ver bollen met een defect PC en dan nog eens even ver om terug op te halen, en al zéker wil ik niet opsturen.

                        - jullie zullen wel begrijpen dat ik zeker geen overkill wil, aangezien PC's an sich mij in het geheel niet interesseren... als ze maar (snel) werken zoals ik het wil .

                        Er zal wel nog wat bijkomen bij de huidige prijs, want mijn huidig scherm heeft een aansluiting die niet meer past op de nieuwe PC, dus moet ik nu nog een nieuw scherm kiezen ook. Ook dat scherm gaat na "een deftige verbouwing" naar het containerpark. Is trouwens van dezelfde leeftijd als mijn PC.

                        Ik hou jullie verder op de hoogte.
                        Last edited by Guest43; 23 april 2022, 13:59.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                          Alleszins veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst
                          Mvg Philip

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            - er wordt niks gebruikt uit mijn oude PC (die wordt door mij ontmanteld, de harde schijf met de hamer bewerkt en daarna een avondje in de houtkachel), de rest gaat na grondige vernieling naar het containerpark.

                            Ook dat scherm gaat na "een deftige verbouwing" naar het containerpark. Is trouwens van dezelfde leeftijd als mijn PC.
                            Dat je de harde schijf buiten dienst maakt kan ik nog begrijpen. Maar waarom de rest van de onderdelen? Je maakt recyclage enkel moeilijker. Ook transport van al de rommel met de kans dat er scherven in je auto komen.

                            En die schijf een paar fikse tikken met de hamer is genoeg. Sla er een nagel door en gedaan. Geen reden om die in de kachel te steken. Printplaten verbranden geeft echt wel smeerlapperij.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                              Een paar kleine toelichtingen nog, want ik zie dat sommigen er hier recht op zitten en anderen kompleet naast .

                              - er wordt niks gebruikt uit mijn oude PC (die wordt door mij ontmanteld, de harde schijf met de hamer bewerkt en daarna een avondje in de houtkachel), de rest gaat na grondige vernieling naar het containerpark.

                              - het is inderdaad zo dat ik geen belang, maar dan ook geen enkel belang hecht aan hoe die kast er uit ziet, ze mag van plastiek, van bakeliet, van alu... enz zijn, ze staat in zo'n hangding onder mijn burotafel, en ik kijk er nooit meer naar ; het enige wat ik blindelings moet vinden is de aan/uit knop, maar dat zal wel lukken .

                              - de rest van de samenstelling zal ik wel geven van zodra het ding geleverd is ; wordt trouwens besteld bij mijn gewone PC leverancier die op ongeveer 1 km van bij ons woont ; verder ga ik niet, want bij om het even welke panne of defect wil ik rap gedepanneerd worden (dat is zo als je er niks van kent hé); ik wil dus zeker geen kilometers ver bollen met een defect PC en dan nog eens even ver om terug op te halen, en al zéker wil ik niet opsturen.

                              - jullie zullen wel begrijpen dat ik zeker geen overkill wil, aangezien PC's an sich mij in het geheel niet interesseren... als ze maar (snel) werken zoals ik het wil .

                              Er zal wel nog wat bijkomen bij de huidige prijs, want mijn huidig scherm heeft een aansluiting die niet meer past op de nieuwe PC, dus moet ik nu nog een nieuw scherm kiezen ook. Ook dat scherm gaat na "een deftige verbouwing" naar het containerpark. Is trouwens van dezelfde leeftijd als mijn PC.

                              Ik hou jullie verder op de hoogte.
                              Als je dan toch een prijs opheeft doe dit dan volledig en vernoem je niet alleen de helft.
                              Mij interesseert uw Pc me geen snars meer.
                              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nieuwe PC vooral voor videobewerking

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Als je dan toch een prijs opheeft doe dit dan volledig en vernoem je niet alleen de helft.
                                Mij interesseert uw Pc me geen snars meer.
                                Ik heb de totale prijs opgegeven en vernoemd wat er op de offerte stond, niks meer en niks minder.
                                En ik ga zeker niemand verplichten zich aan mijn nieuwe PC te interesseren, waarom zou ik...

                                Comment

                                Working...
                                X