Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

    Voedingen kunnen inderdaad al eens stuk gaan.
    Zeker die goedkopere prul ( uit China).

    De volledige voeding wordt niet uitgeschakeld.
    Meestal blijft de vijf volt actief.
    Die dan ook kan gebruikt worden om USB apparaten te voeden als de pc uitstaat.
    Meestal,is dit in te stellen in de bios.

    Als je dan op de drukknop drukt wordt de rest van de voeding ingeschakeld, 12V, 24V....

    Door alleen het 5V gedeelte dat in standby actief is kan de voeding niet opwarmen.
    Als er dan slechte elco's in de voeding aanwezig zijn kan het zijn dat de voeding niet start.
    Als de voeding warm is kan de capaciteit van de elco's net nog voldoende zijn om toch te starten.

    Maar gelukkig komen defecte voedingen niet zo vaak voor.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #17
      Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Wil geen olie op het vuur gooien,maar ik heb jaren gelden (win XP) twee pc's gehad van een trio, geassembleerd door dezelfde winkel,die krek hetzelfde probleem hadden.
      Oorzaak:voeding.Dus het kan.
      De derde draait nu nog sporadisch om te scannen,en heeft nooit problemen gehad.
      Er is niets fout met realistisch zijn, uiteraard kan een voeding stuk gaan … maar niet in die mate dat ze bijna allemaal stuk gaan zoals iemand hier wil laten doorschijnen. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        Maar gelukkig komen defecte voedingen niet zo vaak voor.
        Mvg
        Da’s tenminste een heel realistische weergave over het defect gaan van voedingen. [emoji106]
        Dat vele voedingen plots defect gaan zoals iemand beweert, is echt een fabeltje.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Da’s tenminste een heel realistische weergave over het defect gaan van voedingen. [emoji106]
          Dat vele voedingen plots defect gaan zoals iemand beweert, is echt een fabeltje.
          Ge moet nu eens leren lezen wat er staat hé.

          Volgens mijn ervaring is uw voeding stilletjes aan het sterven.
          Vele voedingen doen dat en opeens is hey over en uit.
          De meeste voedingen beginnen kuren te krijgen voor ze de pijp aan Maarten geven.
          Waar spreek ik van dat vele voedingen stuk gaan?

          En hier stopt het nu echt voor mij want jij moet en zal het laatste woord hebben dat weten we al lang.
          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ge moet nu eens leren lezen wat er staat hé.
            De meeste voedingen beginnen kuren te krijgen voor ze de pijp aan Maarten geven.
            Waar spreek ik van dat vele voedingen stuk gaan?
            Lees nu eens wat je hier net schrijft. [emoji848]
            En lees ook #6 nog eens.
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Volgens mijn ervaring is uw voeding stilletjes aan het sterven.
            Vele voedingen doen dat en opeens is hey over en uit.
            Staat daar nu niet letterlijk “vele voedingen”?
            Dat is toch wat ik lees, tenzij mijn tablet uw teksten verandert.
            Misschien duidelijker leren schrijven?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Lees nu eens wat je hier net schrijft. [emoji848]
              En lees ook #6 nog eens.
              Staat daar nu niet letterlijk “vele voedingen”?
              Dat is toch wat ik lees, tenzij mijn tablet uw teksten verandert.
              Misschien duidelijker leren schrijven?
              PPPPPfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Mijn HP Desktop met Windows 10 hapert als ik de Power On toets indruk

                Van al de pc's die ik ooit gehad heb is er welgeteld 1 waarvan de voeding stuk gegaan is. En dat was niet subtiel... Er vloog een serieuze vonk achteraan uit de pc. En ik heb al allerlei soorten gehad, zonder merk, ongekende merken en gekende merken. Die kapotte dat was in de tijd van een pentium 120, dus echt wel een tijd geleden. Buiten de voeding geen schade gelukkig.

                Zou ook kunnen dat naar gelang hoe lang je op de knop drukt de pc echt power down gaat of in deep sleep. Tegenwoordig weet je het niet meer of die echt uitstaan of niet. Die laptop van het werk gaat nooit uit, batterij is leeg na het weekend. Maakt niet uit of je op de power knop duwt, of via het menu gaat. Al die knoppen daar zit software achter, een echte aan-uit knop is er niet meer.

                Comment

                Working...
                X