Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slimme huishoudapparaten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Slimme huishoudapparaten

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Slechts één scheidingsmuur tussen een koppelbouw?
    Dan is dat niet recent gebouwd pappietje?
    Mijn schoonzoon (aannemer) bouwt dat reeds meer dan 15 jaar
    niet meer op deze manier, ik meen zelfs dat dat de laatste jaren verboden is.
    Alle koppelbouws en rijhuizen die hij bouwt, hebben hun eigen
    scheidingsmuur met tussen de twee muren geluidsisolatie.
    Zelfs de betonnen grondplaten, fundamenten en eventueel vorstranden zijn gescheiden door speciale geluidsisolatie,
    enkel de buitengevels worden in sommige gevallen nog doorlopend gemetseld maar in veel gevallen zelfs dat niet meer.
    Ik heb me misschien niet voldoende of verkeerd uitgedrukt. De scheidingsmuur bestaat uit twee isolerende snelbouwstenen (poroton) en mijn zoon en zijn buur hebben aan hun zijde van de muur twee lagen geluidsisolatie geplaatst, met daartegen een dubbele gryprocplaat van 12,5 mm.
    De bouw van die woning(en) dateert van 2011.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Sieg,

Ten tweede is gas in Nederland nog veel duurder dan hier.
      Het gaat hier niet om gas hoor maar om de elektriciteitsprijzen in België maar ook vooral de volledige energiefactuur, waar er bij ons zoveel extra kosten gewoon uit de lucht worden gegrepen en erop geplaatst zijn
      Gas is een fossiele brandstof en zou voor mijn part nog véél duurder mogen worden, lijkt me logisch ook trouwens.
      En daarmee dat ik ook zeg dat onze vrienden schrikken als ze die prijzen horen, verwarmen op elektriciteit wordt elders beloond omdat je dan geen fossiele brandstof gebruikt.
      Tjah hier denken ze daar anders over, kijk maar naar de gascentrales die ze gaan bijbouwen, hoe belachelijk kan je zijn zeg ...

Je lacht niet met die miserie zeg je, maar net daarachter schrijf je dan toch een spottende opmerking, spijtig
      Ik lach helemaal niet met de miserie van anderen, ik weerleg alleen jouw veronderstellingen dat ik overdreven heb geïnvesteerd, ik geef net aan dat mijn energiekosten nog betaalbaar zijn (alhoewel een veelvoud van tevoren ) door de keuze van de woning en door veel zelf te doen (wat veel mensen nu ook al doen of kunnen doen).

Is het sarcastisch om te zeggen dat de energiepresttaties van het overgroot gedeelte van de woningen nog veel te slecht zijn, zeker in de huidige situatie ?
      Nee, de fout ligt helemaal niet bij de eigenaars, ze wisten van niets en ze zijn plots overvallen door bovennatuurlijke krachten en de overheid moet het maar oplossen .
      Spijtig dat je het nog steeds niet snapt.
      Ofwel zit jij in de regering ofwel heb je heel veel baat bij die hoge energiekosten, kan bijna niet anders

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Net wat jij gedaan hebt hé … met allerlei subsidies van de overheid uw investeringen gedaan. [emoji848]
        Wees blij dat jij kon genieten van de subsidies, niet iedereen kon subsidies krijgen op het moment dat ze investeringen deden.
        En net als de plotse forse prijsstijging van energie, kon niemand voorspellen dat er later wel subsidies zouden komen.
        Er zijn altijd subsidies geweest, en daarvan gebruik maken is geen fraude (dat ze niet altijd bij de juiste doelgroep terechtkomen is ook een feit, maar er zijn wel degelijk grenzen ingebouwd).
        Het is ook zo dat de overheid deze direct en indirect recupereert, zo dom is ze ook niet.

Toen ik indertijd "officieel" verbouwde werd ik daarvoor ook al gewaarschuwd, mijn kadastraal inkomen zou stijgen en "ZE" zouden me wel bij mijn "KL.." hebben.
        Dezelfde doem- en complotdenkerstoon hoor ik hier nog steeds.

Probleem is dat we zo niet verder geraken.
        Er wordt al decennia lang gezegd dat we dichter bij mekaar moesten gaan (of blijven) wonen, wie vlakaf zegt dat hij dat niet wou moet nu niet klagen dat hij meer kosten heeft voor verwarming, vervoer ed.
        En ik wens niet verdacht gemaakt te worden omdat ik deze keuze wel gemaakt hebt (net zoals ik de even nuttige aanbevelingen voor isolatie, nieuwe ramen, zuiniger verwarmingsketel en regenwateropvang heb gevolgd).
        Dit is echt de wereld op z'n kop, beste medeforumleden.

Mijn timing was ook niet altijd perfekt of het resultaat volledig volgens de verwachtingen, maar ik ben blij met wat ik gedaan heb en ventileer niet steeds mijn frustraties zoals enkelen hier blijven doen.
        Last edited by palombian; 29 maart 2022, 10:44. Reden: zinswending

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Het gaat hier niet om gas hoor maar om de elektriciteitsprijzen in België maar ook vooral de volledige energiefactuur, waar er bij ons zoveel extra kosten gewoon uit de lucht worden gegrepen en erop geplaatst zijn
          Gas is een fossiele brandstof en zou voor mijn part nog véél duurder mogen worden, lijkt me logisch ook trouwens.
          En daarmee dat ik ook zeg dat onze vrienden schrikken als ze die prijzen horen, verwarmen op elektriciteit wordt elders beloond omdat je dan geen fossiele brandstof gebruikt.
          Tjah hier denken ze daar anders over, kijk maar naar de gascentrales die ze gaan bijbouwen, hoe belachelijk kan je zijn zeg ...

Je lacht niet met die miserie zeg je, maar net daarachter schrijf je dan toch een spottende opmerking, spijtig

Spijtig dat je het nog steeds niet snapt.
          Ofwel zit jij in de regering ofwel heb je heel veel baat bij die hoge energiekosten, kan bijna niet anders

grts
          Sieg
          Sieg, jij gelooft in een complot dat niet bestaat, punt.
          En zelfs als het zo zou zijn, helpt je dat geen zier verder.
          Herprogrammeer je brein en begin rationeel te denken hoe je er zelf iets kan aan doen (te beginnen met je eigen situatie).

Comment

Er zijn altijd subsidies geweest, en daarvan gebruik maken is geen fraude (dat ze niet altijd bij de juiste doelgroep terechtkomen is ook een feit, maar er zijn wel degelijk grenzen ingebouwd).
            Op onze zonnepanelen was er geen subsidie, geen aftrek van belastingen, geen GSC, gewoon niets!
            Het verschil is soms groot tussen wie veel kon genieten en wie niets kreeg.
            Subsidies gebruiken is zeker geen fraude, het is een goede hulp om iets te realiseren.
            Maar daarom is ook hulp van de overheid bij te hoge energiekosten geen luxe maar eerder nog meer gerechtvaardigd, mensen die hulp kunnen gebruiken omdat hun dagelijkse kosten te hoog worden.
            Een investering kan men nog uitstellen indien geen geld, maar verwarmen is een noodzaak.
            Enkel iets goedkeuren waar je zelf het meeste aan hebt is niet de juiste visie. [emoji6]

Toen ik indertijd "officieel" verbouwde werd ik daarvoor ook al gewaarschuwd, mijn kadastraal inkomen zou stijgen en "ZE" zouden me wel bij mijn "KL.." hebben.
            Dezelfde doem- en complotdenkerstoon hoor ik hier nog steeds.
            Het is een feit dat vele verbeteringen en verbouwingen aan een woning een impact kunnen hebben op het kadaster, tenminste als men alles aangeeft zoals het zou moeten … hetgeen de meesten niet (altijd) doen.
            Enkel een bouwvergunning bekomen is niet voldoende om in regel te zijn, men moet het daarna ook nog aangeven als de werken afgerond zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Slimme huishoudapparaten

Sieg, jij gelooft in een complot dat niet bestaat, punt.
              En zelfs als het zo zou zijn, helpt je dat geen zier verder.
              Herprogrammeer je brein en begin rationeel te denken hoe je er zelf iets kan aan doen (te beginnen met je eigen situatie).
              Die laatste zin zegt veel … “uw eigen situatie”.
              Waarom ben jij dan de enige in heel dit topic dat steeds komt verkondigen wat “anderen” eraan moeten doen? [emoji848]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Probleem is dat we zo niet verder geraken.
                Er wordt al decennia lang gezegd dat we dichter bij mekaar moesten gaan (of blijven) wonen, wie vlakaf zegt dat hij dat niet wou moet nu niet klagen dat hij meer kosten heeft voor verwarming, vervoer ed.
                Dus m.a.w. zijn alleenstaande woningen volgens jou enkel weggelegd voor de rijken of degenen die het zich na deze enorme prijsstijgingen makkelijk kunnen/moeten permitteren
                En de minder begoeden, maar vooral de de middenklasse die niks krijgt maar die nu opeens ook heel hoge energiefacturen krijgen, prijs op een jaartje x4, die moeten dus allemaal op een kluitje samen in een rijtjeshuis wonen volgens jou.
                Sorry Jan, maar je uitspraken worden met de dag erger.

Nogmaals, energie is géén luxeproduct !

grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 29 maart 2022, 21:04.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Dus m.a.w. zijn alleenstaande woningen volgens jou enkel weggelegd voor de rijken of degenen die het zich na deze enorme prijsstijgingen makkelijk kunnen/moeten permitteren
                  En de minder begoeden, maar vooral de de middenklasse die niks krijgt maar die nu opeens ook heel hoge energiefacturen krijgen, prijs op een jaartje x4, die moeten dus allemaal op een kluitje samen in een rijtjeshuis wonen volgens jou.
                  Sorry Jan, maar je uitspraken worden met de dag erger.

Nogmaals, energie is géén luxeproduct !

grts
                  Sieg
                  Sieg, in alle vriendschap, dat de middenklasse erop achteruitgaat is een proces dat al zeker 20 jaar bezig is.

Dat ontkennen is voor mij ongeveer hetzelfde als iemand die van de dokter te horen krijgt dat als hij voortgaat met bepaalde ongezonde levensgewoonten zijn levensverwachting en levenskwaliteit sterk zou kunnen verminderen.
                  Die dokter kan daar pillen voor geven om de pijn te verzachten, en dure behandelingen om het leven te verlengen.
                  Niet dat dit verkeerd is, maar misschien had de ziekte kunnen voorkomen worden.

Wat ik probeer uit te leggen is dat ik hierover nogal bezorgd ben geweest en altijd geprobeerd heb om minder uit te geven dan ik verdiende (niet boven mijn stand leven zoals men vroeger zei).
                  En over "de rijken" te spreken: denk niet dat ze het altijd zo gemakkelijk hebben.

Comment

Wat ik probeer uit te leggen is dat ik hierover nogal bezorgd ben geweest en altijd geprobeerd heb om minder uit te geven dan ik verdiende (niet boven mijn stand leven zoals men vroeger zei).
                    Daar gaat het hem nu net om, mensen die NIET boven hun stand leefden, die zitten nu ook plots in de problemen.
                    Uiteraard niet diegene dat genoeg verdienen. [emoji849]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Daar gaat het hem nu net om, mensen die NIET boven hun stand leefden, die zitten nu ook plots in de problemen.
                      Uiteraard niet diegene dat genoeg verdienen. [emoji849]
                      Ik vrees inderdaad dat mijn donkerste verwachtingen gaan uitkomen.
                      Gelukkig waren de laatste maanden redelijk zacht en wordt het (op deze winterprik na) toch ooit zomer.

En zelfs wie geld heeft zal niet in een vingerknip de aanbevolen maatregelen kunnen nemen. De installateurs zijn overbezet en voor veel materiaal zijn er lange levertijden.
                      Ik ben van plan om zelf verder te isoleren, veel werk - en niet zo eenvoudig als soms wordt voorgesteld - maar iets dat voor altijd opbrengt.

Slimme huishoudapparaten zijn momenteel geen prioriteit.

Comment

Working...
                      X