Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Als zijn toetsenbord nu al niet werkt dan zal het resetten van het BIOS zeker geen kwaad kunnen.
    Met de kans dat dan ook de muis niet,meer werkt. [emoji849]

En BTW heeft hij nu al geprobeerd met een PS/2 toetsenbord? (Dat schreef ik aan het begin, graag alles lezen Freddy).
    Ik heb ook #3 gelezen ja.
    Waarom ga je er per definitie vannuit dat die PC ook nog een PS/2 aansluiting heeft?

Ik weet uit ondervinding dat Logitech USB toetsenborden soms na jaren koppig kunnen doen.
    Maar een Corsair is geen Logitech. (Alles lezen hé Luc).

Trouwens, best mogelijk dat die Pc eens up to date gezet wordt wellicht?
    Dat kan best zijn, maar als die vroeger zonder updates het toetsenbord kon gebruiken, dan zou dat nu ook moeten werken zonder updates. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Een platte batterij op het mobo?
      Dat heb ik nog nooit tegen gekomen.
      Als die dan plat mocht zijn dan is het BIOS sowieso geresset en dat zal niet beletten om de Pc op te starten, maar als je de Pc afzet dan zijn de instellingen weer verloren want het is dit dat het batterijtje voor dient, je BIOS gaande houden.

Hij geraakt niet in zijn pc neem ik aan, maar start die nu op of niet?
      Ik bedoel volledig opstarten hé?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De pc start op, maar het toetsenbord werkte niet. Maakt dat je niet in de bios kan, je paswoord niet ingeven etc. Die heeft geen ps2 meer, enkel usb poorten. Het is een Asus VivoPC VC60 voor de volledigheid. Ik heb nog wel ps2 toetsenborden maar zo'n adaptertje vind ik niet meer.

Ondertussen start die wel weer op en werkt het toetsenbord ook. Gisterenavond met het toetsenbord van mijn normale desktop wou hij wel werken. Vraag me niet waarom. Zoals ik hierboven al schreef, hij begon elke driver te zoeken als ik één-voor-één de usb stekkers terug instak. Dus ik vermoed dat die om de een of andere reden zijn drivers niet vond.

Hij is nu de film die ik vorige week ontwikkelde aan het scannen. En het getuigschrift van een opleiding die ik enkele weken geleden heb moeten volgen.

Platte batterij op het MB heb ik al verschillende keren voorgehad. Is niet meer dan een 2032 meestal die ergens steekt. Meestal ben je dan enkele bios instellingen kwijt. Zeker de datum en klok. Maar de klok is nog ok. Als je natuurlijk elk jaar een nieuwe pc koopt heb je daar geen problemen mee

Die pc blijft zonder updates. Hangt niet aan het net, dient enkel om te scannen.

Comment

De wegen van G.......G........ Pc's zijn ondoorgrondelijk.
          Deze morgen wou mijn Pc niet opstarten................ reden: ik was vergeten dat er nog een opstartbare USB stick in stak.
          Enfin, je probleem is van de baan en wie zal het zeggen wat er precies fout is gegaan.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Deze morgen wou mijn Pc niet opstarten................ reden: ik was vergeten dat er nog een opstartbare USB stick in stak.
            Die heb ik ook al meegemaakt. Bij een vorige werkgever was dat ook elke keer het geval als je een usb vergat. Die most niet eens boot-baar zijn. Gewoon een usb erin en windows nummert zijn schijven anders en je kan niet starten. Genoeg miserie mee gehad als je dan een hd erbij steekt of zo. Bij Linux is dat eenvoudiger door UUID te gebruiken.

Comment

Working...
            X