Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net mijn gras es gemaaid….bij….

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Een grote tuin is leuk, doch eens je je verplicht voelt om er onderhoud in te doen dan is de leute eraf !
    Geen sleur worden van je eigen tuin is mijn opinie

    Er zijn veel leukere dingen te doen en het kan zomaar eens gedaan zijn zonder dat je het verwacht had
    Dus eerder profiteren dan steeds maar werken voor het zicht van een ander en voor jezelf

    grts
    Sieg
    Dat is kort en goed samengevat.

    In feite ben ik een gelukkige mens, 1400 m^2 voor mezelf aan de rand van een 12 ha bos en een boer die voor de 8000 m^2 achter mijn deur destijds zo'n zotte prijs vroeg dat ik de handdoek in de ring heb geworpen, ik ben hem nu dankbaar daarvoor.
    Ik hou een paar honderd meter "proper" waar de kleinkindjes mogen kampvuren maken en vissen, de rest mag zijn ding doen tot eenmaal per jaar de bosmaaier komt.
    En voor het zicht van een ander ? I don't care.
    Je hebt gelijk Sieg, als ik mijn kleinkindjes in de lente zie opdraven met een wijngaardslak "opa kijk eens wat een grote slak" dan doet me dat deugd.

    Comment


    • #32
      Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

      Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
      Deze week ook de grasrobot buiten gezet, en honger dat hij had....
      En dan moet de meimaand nog komen.
      Last edited by Binnenuit; 12 maart 2022, 00:36.

      Comment


      • #33
        Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

        Hmmm, beetje regen en redelijke temperaturen de volgende dagen … gras zal goed groeien. [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een tuin hebben of niet is gewoon een eigen keuze, niemand is verplicht die te hebben. [emoji6]
          Net zoals een mening.

          Comment


          • #35
            Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

            Inderdaad ieder vindt leuk wat ie leuk vindt.

            Zelf zou ik het moeilijk vinden zonder tuin. Een beetje tuin is ook een biotoop, het is de leefwereld van massa's insecten, vogels (met wat voederen haal ik meer dan 15 verschillende soorten vogels) egels, bosmuizen, mollen (ja die ook), etc....
            Er gebeurt ook altijd wat, de ene tovert in de winter de ander bloeit in de zomer. De kleurenpracht in de herfst.
            Allemaal zaken die voor de fotograaf kansen en inspiratie bieden, op welk niveau dan ook.

            Comment


            • #36
              Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

              Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
              Inderdaad ieder vindt leuk wat ie leuk vindt.

              Zelf zou ik het moeilijk vinden zonder tuin. Een beetje tuin is ook een biotoop, het is de leefwereld van massa's insecten, vogels (met wat voederen haal ik meer dan 15 verschillende soorten vogels) egels, bosmuizen, mollen (ja die ook), etc....
              Er gebeurt ook altijd wat, de ene tovert in de winter de ander bloeit in de zomer. De kleurenpracht in de herfst.
              Allemaal zaken die voor de fotograaf kansen en inspiratie bieden, op welk niveau dan ook.
              Klopt voor de volle 100 %. Want zij die zogezegd geen tuin (willen) hebben, gaan dan wel in het weekend bossen en parken afstruinen om "wat van de natuur te genieten"... dat kunnen tuinbezitters thuis doen.
              Wat is dan de ware reden waarom ze geen tuin (willen) hebben vraag ik me af... alhoewel, ik ken het antwoord al . Ze vinden dat er teveel werk is aan een tuin.
              Maar ieder verzorgd zijn tuin zoals hij wil hé. Ik heb buren die de helft van hun tuin laten verwilderen... en daar zitten massa's vlinders, bijen, hommels... enz tijdens de zomer, wat ook mooi is.

              Wij hebben nu een vijver waar amfibieën niet zo goed in kunnen (enkel kikkers wel) door een opstaande rand, en daarom leg ik dit jaar nog een ietwat kleinere vijver aan. Gewoon met planten, zonder vissen, opdat salamanders en dergelijke ook onze tuin zouden bevolken. En ja, ik ga er nogal wat (spit)werk aan hebben, en op mijn leeftijd voel ik dat wel 's anderendaags, maar nog liever dat dan als een stijve hark door het leven te moeten gaan, of naar de fitness te moeten trekken (en het is dan nog veel goedkoper dan een fitness abonnement ook) .
              Last edited by Guest43; 13 maart 2022, 09:09.

              Comment


              • #37
                Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                Ik heb me gisteren de hele dag bezig gehouden in de tuin.
                Gras voor de eerste keer gemaaid, bomen en planten gesnoeid, de moestuin omgefreesd, tomaten, paprika's en nog wat dingen gezaaid.
                Savonds moe maar voldaan, ik heb daar echt van genoten.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #38
                  Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                  Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                  Klopt voor de volle 100 %. Want zij die zogezegd geen tuin (willen) hebben, gaan dan wel in het weekend bossen en parken afstruinen om "wat van de natuur te genieten"... dat kunnen tuinbezitters thuis doen.
                  Wat is dan de ware reden waarom ze geen tuin (willen) hebben vraag ik me af... alhoewel, ik ken het antwoord al . Ze vinden dat er teveel werk is aan een tuin.
                  Maar ieder verzorgd zijn tuin zoals hij wil hé. Ik heb buren die de helft van hun tuin laten verwilderen... en daar zitten massa's vlinders, bijen, hommels... enz tijdens de zomer, wat ook mooi is.
                  Och ja en neen. Hangt er ook wat van af waar je woont hé. Ik woon redelijk dicht tegen het centrum van een gemeente aan de rand van de grootstad. Tuinen hier zijn niet groot, met 50m² heb je al een grote tuin. En vaak ook gebouwen met 2-6 appartementen. Genieten van een tuin is niet eenvoudig. Als het wat goed weer is, dan is het een herrie van jewelste. En zo'n tuin... Als je een terrasje hebt, wat er overblijft is niet genoeg gras om een maaier te gebruiken want het is meer werk om die uit te halen, af te kuisen en terug op te bergen dan je gras te maaien hebt. We hebben het enkele jaren gedaan en dan het terras gewoon groter gemaakt. Er is nog een kleine meter rondom met bloemen en andere planten.

                  En ik heb al burenruzies geweten die jaren aanhouden omwille van een boom of struik of een haag die niet gesnoeid is naar de andere partij zijn goesting.

                  Ja, een tuin kan leuk zijn. Soms zou ik ook wel een grote tuin willen, groot genoeg om er mijn trein te laten rijden. Maar dan ook genoeg verdienen om iemand anders het te laten onderhouden. Ik behoor niet tot de categorie die het leuk vindt om elk weekend 3h gras te maaien op hun tractortje. Ik zit liever binnen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                    Om eerlijk te zijn : ik maai ook niet graag gras, in feite haat ik gras. Ik kan me voorstellen dat, als ik buren zou hebben, ik binnen de kortste keren de wijkagent aan mijn deur zou hebben (te lang gras, tuin met wilde planten ipv gras, kleinkinderen die kampvuren maken, haag die niet geschoren is, een hakselaar die teveel lawaai maakt, je kan het zo gek niet bedenken). Ik heb hier zelfs ooit nog een sneer gehad van iemand nadat ik zei dat ik een emmer daslook afgesneden had om pesto van te maken omdat "daslook een beschermde plant is". Zover gaat het, het zijn dus niet alleen de buren meer die oordelen.... In mijn tuin doe ik wat IK wil.
                    En Spanik, over die burenruzies kan ik dus niet meepraten (ik heb er geen), maar ik heb het meegemaakt bij mijn zoon, mijn moeder had de gewoonte om bij een belangrijke gebeurtenis een eikel te planten achter in de tuin. Intussen was die al uitgegroeid tot een ferme eik. Tot er een lastige achterbuur kwam die er over zaagde, eerst kreeg ik het gezaag, dat beterde enigszins nadat ik me eens kwaad had gemaakt aan de telefoon, vervolgens : brief van de politie, nadat ik huis en gronden had cadeau gedaan aan mijn zoon kwam die in de drup te zitten. Moegetergd heeft hij onlangs de eik laten omzagen, een gezonde eik van zeker 45 jaar oud, de enige in kilometers in de omtrek.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                      Zelfde bij mijn moeder. Een lork van zeker 40 jaar oud. Niet zo vaak te vinden in een stadstuintje. "er vallen naalden van op het gazon".....

                      Comment


                      • #41
                        Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                        Ik begrijp. Hier in de wijde omgeving was het ooit allemaal bos, dan zijn 35 jaar geleden de rijke haaien er op gesprongen. Eerste werk : bomen omzagen voor een onnodig groot kot. Tweede werk : constateren dat de overgebleven bomen teveel schaduw geven, teveel bladval, teveel groen op de daken.... Omzagen dus die rommel. Profiteren van het groen van de buren dus. Tot die buren er komen en er nét hetzelfde over denken....
                        Ohja, we spreken hier niet over lapkes van 3000 m^2 hé....

                        Comment

                        Working...
                        X