Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Oeps.
Bij mijn geboorte waren er 2.560.000.000 mensen op de wereld.
Nu zijn er 5.440.000.000 mensen bijgekomen.
'k Krijg er claustrofobie van.
.
7.000.000.000 : dat was november 2011.
.....wij zijn zoals de konijntjes....
Ik krijg er ook claustrofobie van.
Ik denk dat hier wat mensen eens moeten denken om 2430 AD van Asimov te lezen, of Koyanisqatsi met de muziek van Philip Glass eens op groot scherm te bekijken, of gewoon eens op hun heilige internet te zoeken wat elke J-curve doet in de natuur.....
Ik herinner me als klein ventje ook nog dat de meester me vertelde over 2,5 miljard mensen, wist ik toen veel over grootte-ordes....
Niet doemdenken : de toename is altijd functie van de hoeveelheid die er bij komt min de hoeveelheid die weggenomen wordt. Misschien zorgen enkele despoten er voor dat er op korte termijn de afname serieus toeneemt. Oeps, of is dit nu juist doemdenken ?
Bwah, toen ik in het lager zat, zo'n 60 jaar geleden, sprak men van 3 miljard aardbewoners, nu van bijna 7 miljard.
Maar er is nog altijd veel plaats hoor op onze bol, alleen kruipen we graag allemaal dicht bijeen.
Maar of het op al die vrije plaatsen echt 'comfortabel' leven is, is een andere zaak, maar daar moeten ze maar iets op vinden .
In plaats van te kijken of leven op Mars mogelijk is, zouden zich beter concentreren op plaatsen waar het moeilijk leefbaar is op moeder aarde... maar dat is te dichtbij zeker en kost niet genoeg .
In plaats van te kijken of leven op Mars mogelijk is, zouden zich beter concentreren op plaatsen waar het moeilijk leefbaar is op moeder aarde... maar dat is te dichtbij zeker en kost niet genoeg .
Het zou ook al goed zijn om eens te kijken hoe ze overtollig water naar plaatsen krijgen waar er permanent een gebrek aan water is. [emoji6]
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.VanmaeleBekijk bericht
Oei, en Myxomatose ... of heet dat nu Covid19
Ik wou er eerst nog niet over beginnen maar toen ik hier pas kwam wonen (eind jaren 80) was ik getuige van de instorting van een J-curve. En het waren konijnen.... Ze zaten gewoon overal. Opeens : myxomatose en ze zaten weer overal, verdwaasd te kijken met beëtterde ogen...
Eerlijk gezegd : de laatste 15 jaar heb ik hier geen konijntjes meer gezien....
Comment