Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net mijn gras es gemaaid….bij….

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

    Deze week ook de grasrobot buiten gezet, en honger dat hij had....

    Comment


    • #17
      Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Op mijn terras kan je gemakkelijk met 8 mensen zitten.....geen enkel probleem.....meer dan groot genoeg en amper onderhoud aan......
      Op zich zegt dat eigenlijk niets over hoe handig het terras is. [emoji23]
      Er zijn appartementen met een terras van 8 meter op 1 meter … daar kan ook gemakkelijk 8 man op een stoel zitten.
      Maar ik veronderstel dat uw terras wel iets interessanter aangelegd werd. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

        En aan een appartement ( hoger dan een gelijkvloers natuurlijk ) is het ook niet zo evident om redelijk diep terras te maken.
        Groot terras ? Het is allemaal relatief natuurlijk. Een tuin is voor de meeste mensen prettig, maar vergt toch een minimum aan onderhoud. Dus als je geen groene vingers hebt, maar je kan toch al es buiten zitten, kan dit voor vele mensen eveneens al perfect zijn. Vroeger was ik ook zo geen tuinmens, maar toen gewoon niet voldoende tijd. Alles hangt af van je situatie en je voorkeuren natuurlijk. De gustibus et color….
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          En aan een appartement ( hoger dan een gelijkvloers natuurlijk ) is het ook niet zo evident om redelijk diep terras te maken.
          Groot terras ? Het is allemaal relatief natuurlijk. Een tuin is voor de meeste mensen prettig, maar vergt toch een minimum aan onderhoud. Dus als je geen groene vingers hebt, maar je kan toch al es buiten zitten, kan dit voor vele mensen eveneens al perfect zijn. Vroeger was ik ook zo geen tuinmens, maar toen gewoon niet voldoende tijd. Alles hangt af van je situatie en je voorkeuren natuurlijk. De gustibus et color….
          Vandaag de dag zijn er ook veel die al na 8 uur werken vinden dat ze genoeg gedaan hebben 😉. Wij gingen met twee werken, hadden dan nog gedurende tientallen jaren een derde job van vrijdagavond tot zondagavond en we hadden toen ook reeds dezelfde tuin als deze die we nu hebben, en die lag er toen ook quasi perfect bij. Van burnout was er toen geen sprake, dat woord was nog niet uitgevonden 😂.

          Comment


          • #20
            Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Vandaag de dag zijn er ook veel die al na 8 uur werken vinden dat ze genoeg gedaan hebben 😉. Wij gingen met twee werken, hadden dan nog gedurende tientallen jaren een derde job van vrijdagavond tot zondagavond en we hadden toen ook reeds dezelfde tuin als deze die we nu hebben, en die lag er toen ook quasi perfect bij. Van burnout was er toen geen sprake, dat woord was nog niet uitgevonden 😂.
            Ach, vergelijken is onmogelijk hoor….ik ben gestopt om andermans rekening te maken en ook om de mijne te verdedigen. Overal is er kaf tussen het koren, maar er bestaat ook nog iets zoals een geweten. Mij is altijd geleerd: als je iets doet, moet je het goed doen. Punt.

            Vandaag weer een brief met een brief met een zwart randje in de bus gekregen…..een van mijn beste vrienden, uiterst vriendelijke mens, erudiet en uitzonderlijke vaardigheden. Net na zijn pensioen ziek geworden. De wereld stond even stil vandaag….
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              .......
              Van burnout was er toen geen sprake, dat woord was nog niet uitgevonden ��.
              Dat klopt, maar toen waren de mensen overspannen.......en gingen ze ook in therapie..

              Comment


              • #22
                Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                Wat triest Marc....Sterkte voor je.

                Comment


                • #23
                  Net mijn gras es gemaaid….bij….

                  Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                  Vandaag de dag zijn er ook veel die al na 8 uur werken vinden dat ze genoeg gedaan hebben [emoji6]. Wij gingen met twee werken, hadden dan nog gedurende tientallen jaren een derde job van vrijdagavond tot zondagavond en we hadden toen ook reeds dezelfde tuin als deze die we nu hebben, en die lag er toen ook quasi perfect bij. Van burnout was er toen geen sprake, dat woord was nog niet uitgevonden [emoji23].
                  In het begin van mijn carrière reed ik elke dag naar het noorden van Nederland omdat mijn baas de op en af goedkoper vond dan een paar dagen op hotel.
                  Ter plaatse had in minstens 7 à 8 uur werk voor ik aan de terugweg kon beginnen.
                  Elke dag moest de bedrijfswagen terug naar het werk, naar huis ermee mocht niet en een radio in de wagen was toen verboden.
                  Ik vetrok voor 06:00 en kwam vaak na middernacht of soms om 03:00 thuis, ik ben ermee gestopt na eens in slaap te vallen in de auto en in de vangrail te belanden.
                  Dan een paar jaar een job in het Brusselse gedaan, sleuren met zware gewichten wegens steeds ver geparkeerd.
                  Mijn huidige job doe ik 26 jaar, de eerste bijna 18 jaar elke dag 4 uur onderweg en 8 uur werken, dagen van 12 uur dus waarvan 4 niet betaald en vaak ook tijdens WE geweest.
                  De laatste jaren in Brussel en met de trein, al is het ook meer dan anderhalf uur van deur tot deur.
                  Nu ben ik achteraan in de 50 en sinds Covid werken de meesten van thuis uit (verplicht), nu hervat de terugkeer naar het werk maar ook thuis klop ik vaak weken van 60 uur en overuren worden niet betaald en vallen niet te recupereren.
                  Toch zijn er die dan durven zeggen dat ge een luxeleven hebt en thuis op uw lui gat aan uw bureau kunt blijven zitten. [emoji1785]
                  Zelf zijn ze 7 jaar vroeger met pensioen, maar dat wordt dan vergeten.
                  Als men iemand zijn job wil beoordelen, bekijk het dan eens over heel de carrière en ook hetgeen er bij komt, hoe ver men moet gaan, hoeveel verlof, welk loon, welke gezondheidsproblemen, … eigenlijk kan men dat niet inschatten en zeker niet altijd denken dat men de enige harde werker is.
                  Tuin is hier anders altijd onderhouden geweest, al meer dan 30 jaar nu en bij mijn ouders was dat toen identiek.
                  Een tuin hebben of niet is gewoon een eigen keuze, niemand is verplicht die te hebben. [emoji6]
                  Last edited by VerSeg; 11 maart 2022, 18:25.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    In het begin van mijn carrière reed ik elke dag naar het noorden van Nederland omdat mijn baas de op en af goedkoper vond dan een paar dagen op hotel.
                    Ter plaatse had in minstens 7 à 8 uur werk voor ik aan de terugweg kon beginnen.
                    Elke dag moest de bedrijfswagen terug naar het werk, naar huis ermee mocht niet en een radio in de wagen was toen verboden.
                    Ik vetrok voor 06:00 en kwam vaak na middernacht of soms om 03:00 thuis, ik ben ermee gestopt na eens in slaap te vallen in de auto en in de vangrail te belanden.
                    Dan een paar jaar een job in het Brusselse gedaan, sleuren met zware gewichten wegens steeds ver geparkeerd.
                    Mijn huidige job doe ik 26 jaar, de eerste bijna 18 jaar elke dag 4 uur onderweg en 8 uur werken, dagen van 12 uur dus waarvan 4 niet betaald en vaak ook tijdens WE geweest.
                    De laatste jaren in Brussel en met de trein, al is het ook meer dan anderhalf uur van deur tot deur.
                    Nu ben ik achteraan in de 50 en sinds Covid werken de meesten van thuis uit (verplicht), nu hervat de terugkeer naar het werk maar ook thuis klop ik vaak weken van 60 uur en overuren worden niet betaald en vallen niet te recupereren.
                    Toch zijn er die dan durven zeggen dat ge een luxeleven hebt en thuis op uw lui gat aan uw bureau kunt blijven zitten. [emoji1785]
                    Zelf zijn ze 7 jaar vroeger met pensioen, maar dat wordt dan vergeten.
                    Als men iemand zijn job wil beoordelen, bekijk het dan eens over heel de carrière en ook hetgeen er bij komt, hoe ver men moet gaan, hoeveel verlof, welk loon, welke gezondheidsproblemen, … eigenlijk kan men dat niet inschatten en zeker niet altijd denken dat men de enige harde werker is.
                    Tuin is hier anders altijd onderhouden geweest, al meer dan 30 jaar nu en bij mijn ouders was dat toen identiek.
                    Een tuin hebben of niet is gewoon een eigen keuze, niemand is verplicht die te hebben. [emoji6]
                    Ik zie niet dat ik ergens beweerd heb de enige harde werker te zijn toch !?!? Alleen dat er zijn die na 8 uren werken menen reeds de wereld te hebben verslagen. En daar blijf ik bij. Punt.

                    Comment


                    • #25
                      Net mijn gras es gemaaid….bij….

                      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                      Ik zie niet dat ik ergens beweerd heb de enige harde werker te zijn toch !?!? Alleen dat er zijn die na 8 uren werken menen reeds de wereld te hebben verslagen. En daar blijf ik bij. Punt.
                      Beweer ik dat gij dat zegt?
                      Is een forum met open reacties hé … da’s zeker niet naar u persoonlijk.
                      Da’s gewoon een aanvulling op het gesprek.
                      Ge weet toch zelf ook dat gij mij dat niet gezegd hebt. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                        Een grote tuin is leuk, doch eens je je verplicht voelt om er onderhoud in te doen dan is de leute eraf !
                        Geen sleur worden van je eigen tuin is mijn opinie

                        Er zijn veel leukere dingen te doen en het kan zomaar eens gedaan zijn zonder dat je het verwacht had
                        Dus eerder profiteren dan steeds maar werken voor het zicht van een ander en voor jezelf

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                          En zo….ontstaat er dus oorlog eh mannen …
                          Ik post gewoon hoe blij ik ben omdat het zonnetje schijnt.
                          En plots ontrafelt er zich een hele polemiek waarbij de ene weer zijn gelijk wil krijgen van de andere.

                          Zo ontstaat er dus een oorlog eh. Gelijk hebben of geen gelijk hebben. Dat doet er op het einde zelfs niet toe. Triestig.

                          Soit….ik hoop dat de zon morgen ook nog een beetje schijnt. En zo niet, dan probeer ik toch wat zonneschijn in het leven van mijn dierbaren te brengen. Voor dat klein beetje dat we op deze aardbol zijn, kunnen we evengoed vriendelijk zijn.
                          Vriendelijkheid is geen benzine of diesel eh ….. het kost niets.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            En zo….ontstaat er dus oorlog eh mannen …
                            Ik post gewoon hoe blij ik ben omdat het zonnetje schijnt.
                            En plots ontrafelt er zich een hele polemiek waarbij de ene weer zijn gelijk wil krijgen van de andere.

                            Zo ontstaat er dus een oorlog eh. Gelijk hebben of geen gelijk hebben. Dat doet er op het einde zelfs niet toe. Triestig.

                            Soit….ik hoop dat de zon morgen ook nog een beetje schijnt. En zo niet, dan probeer ik toch wat zonneschijn in het leven van mijn dierbaren te brengen. Voor dat klein beetje dat we op deze aardbol zijn, kunnen we evengoed vriendelijk zijn.
                            Vriendelijkheid is geen benzine of diesel eh ….. het kost niets.
                            Als er zo snel oorlog ontstaat volgens jou, tjah dan is het niet moeilijk wat er nu in de wereld aan het gebeuren is ...
                            Het is maar een discussietje hoor wat ik hier lees, ieder z'n mening, dacht altijd dat dit moest kunnen toch

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Als er zo snel oorlog ontstaat volgens jou, tjah dan is het niet moeilijk wat er nu in de wereld aan het gebeuren is ...
                              Het is maar een discussietje hoor wat ik hier lees, ieder z'n mening, dacht altijd dat dit moest kunnen toch

                              grts
                              Sieg
                              Het is zelfs geen discussie, het is reageren en opnieuw reageren op wat iemand schrijft. Maar ik leg me niet zo rap neer bij iets of iemand. Is dit fout van mij... trek ik mij niet aan, ik ben nu eenmaal zo 😉. Als anderen volharden in hun mening, dan ik ook.

                              PS nogmaals, voor de twijfelaars, ik heb het niet over iemand specifiek, anders zou ik wel namen noemen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Net mijn gras es gemaaid….bij….

                                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                                PS nogmaals, voor de twijfelaars, ik heb het niet over iemand specifiek, anders zou ik wel namen noemen.
                                Nogmaals, ik voelde mij niet door u geviseerd en ik viseerde u ook niet. [emoji6]
                                Erger nog … nu zijn er al die er een oorlog door zien ontstaan. [emoji33]

                                Zonder reacties, dan blijft elk topic een monoloog. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X