Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosleutel defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosleutel defect

    VW Touran 2011, sleutel met afstandsbediening.
    Plots geen reactie meer van auto (geen klik en lichtenknipper) - gelukkig had ik de reserve bij.
    Batterij vervangen, geen verschil (oude batterij bleek nog meer dan 3V te hebben).
    Bij drukken op elk van de drie knoppen licht de rode LED op, maar schijnbaar zwakker dan bij de reserve.
    Dit kan ook aan sleet op de behuizing liggen, twee van de microschakelaars liggen bloot maar werken blijkbaar nog.

    Mijn garagist sprak over "opnieuw inlezen" maar vreesde dat het een nieuwe sleutel zou worden (€ 180).

    Ik zie dat er webshops zijn die sleutels herstellen. De behuizing heeft dat zeker nodig maar als de schakelaars nog werken kan het toch alleen een software probleem zijn.
    Wat behelst dit "inlezen" en kan dat door iemand anders dan VW ?

  • #2
    Autosleutel defect

    Een sleutel (afstandsbediening) moet gekoppeld zijn aan de wagen zodat de ontvanger de code kan lezen dat de sleutel stuurt.
    Als die niet meer gesynchroniseerd zijn, dan moet de sleutel terug ingelezen worden.
    Bij sommige wagens moet dit via de computer gebeuren, bij andere kan dat door zowel een werkende als niet werkende sleutel in het bezit te hebben en een combinatie van handelingen te doen in de wagen.
    Maar mogelijks is er ook een defect in de sleutel en wordt er geen code uitgezonden … kan men op afstand uiteraard niet zeggen.
    Alles kan uiteraard ooit stuk gaan. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Autosleutel defect

      Ik heb een aantal truukjes van het internet geprobeerd om de sleutel terug in te leren maar zonder resultaat.
      Maar ik kan er manueel de deur mee openen en starten, als reservesleutel kan hij nog dienen.

      Tenzij er nog andere elektronica in zit dan de afstandsbediening, dat zal ik eens proberen met de batterij eruit.

      Comment

      Working...
      X