Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe plaag ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe plaag ?

Het is in veel gevallen wel zo dat bedrijven alles in het werk stellen om hun producten of diensten zo gemakkelijk mogelijk online aan te kopen of te bestellen. "Bestel hier" wordt heel prominent in beeld gebracht, zodat alles kan met één klik (of twee).
    Maar je moet eens proberen om online je diensten weer op te zeggen. Dan kan meestal helemaal niet online, als je uberhaupt al kan vinden op hun site hoe je moet opzeggen of stopzetten.
    Niet zelden zal je zelfs nog een aangetekende brief moeten verzenden.
    Last edited by dleemans; 8 maart 2022, 11:18.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik vroeg enkel of mijn mening dat zo'n uitschrijflink onderaan elke bulkmail wettelijk verplicht was, juist is.
      Dat is ook zo en u gaf zelf aan dat die link er ook staat … alleen is het vervolg niet zo duidelijk.

Het is wettelijk verplicht om onderaan iedere e-mail en nieuwsbrief die je aan je mailinglijst stuurt een uitschrijflink te plaatsen. Deze uitschrijflink staat geautomatiseerd onderaan iedere e-mail die je verstuurt en als men hierop klikt, worden ze weer uitgeschreven op je nieuwsbrief. Dit noemt men opt-out.

Maar let op, er is ook een uitzondering op deze regel.
      Indien je een niet persoonlijk e-mailadres gebruikt zoals bijvoorbeeld info@, mailing@, reclame@, verkoop@, … dan mag men sturen wat men wil en hoef je niet eens toelating te geven en ook is een opt-out dan niet verplicht.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik word bedolven door "OUTSPOT", vandaag vier van gekregen en alle vier gelijke mails.
        Ik ken die niet en heb daar nog nooit iets gekocht maar alle dagen meerdere mails.
        Ik heb me op iedere mail uitgeschreven maar de mails blijven komen.

Nu moet je eens naar de "PRIVACYVERKLARING" gaan kijken van die maffe gasten:

Ik vraag me wel af of dit wettelijk is, dat zijn maffia praktijken.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik word bedolven door "OUTSPOT", vandaag vier van gekregen en alle vier gelijke mails.
          Ik ken die niet en heb daar nog nooit iets gekocht maar alle dagen meerdere mails.
          Ik heb me op iedere mail uitgeschreven maar de mails blijven komen.

Nu moet je eens naar de "PRIVACYVERKLARING" gaan kijken van die maffe gasten:

Ik vraag me wel af of dit wettelijk is, dat zijn maffia praktijken.
          Die krijg ik al lang... Een andere is "onmicrosoft". Die blijft ook maar komen.

Nooit reageren, gewoon je filter instellen. Als je gereageerd hebt weten ze dat ze naar een geldig emailadres sturen. Dan ga je blijven email krijgen. Langs de andere kant, zo ongewoon ziet die pagina er niet uit.

Comment

Ja, de site vind ik wel goed, maar het interesseerd me geen knars wat ze aanbieden en ik heb er zeker niet om gevraagd.
            Denk dan terug dat spam progje te installeren waarmee je tot 50 mails kunt terug sturen, de naam ben ik vergeten, maar ik ga het wel terugvinden.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ga je je daar echt mee bezighouden? Sorry, maar ik heb andere dingen te doen. Staan gewoon in mijn spamfilter. Alles waar "outspot" in voorkomt direct in de vuilbak. Samen met nog 50+ anderen.

Ik zou het véél beter vinden moesten de klojo's van Proximus die zeveraars in de spam steken ipv mails die ik echt wel wil zien. Maar neen, voor die lullers is dat allemaal "bona fide e-mail".....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ik zou het véél beter vinden moesten de klojo's van Proximus die zeveraars in de spam steken ipv mails die ik echt wel wil zien. Maar neen, voor die lullers is dat allemaal "bona fide e-mail".....
                Dit soort uitspraken dat komt dan eerder van zeikerds. [emoji107]
                Sorry maar uw respect voor de medemens is zeer laag!
                Dat het nu Proximus, Telenet, Orange of wie ook is, iedereen verdient een minimum aan respect en dient niet als klojo of luller bestempeld te worden.
                Het zijn niet de medewerkers en ook niet de providers die deze selectie maken, maar software dat filtert op bepaalde afzenders, ip-adressen, tekstinhoud, … software dat 99% door andere bedrijven ontworpen is.
                Of dacht u dat men iemand zet om elke mail eens te lezen en te beslissen of het spam is of niet?
                En als een spammer telkens een aanpassing doet in bepaalde gegevens, dan duurt dat weer even voordat dit opgenomen wordt in filtering.
                Zonder die providers was jij hier anders ook geen letter aan het posten hé. [emoji1785]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat het nu Proximus, Telenet, Orange of wie ook is, iedereen verdient een minimum aan respect en dient niet als klojo of luller bestempeld te worden.
                  Het zijn niet de medewerkers en ook niet de providers die deze selectie maken, maar software dat filtert op bepaalde afzenders, ip-adressen, tekstinhoud, … software dat 99% door andere bedrijven ontworpen is.
                  Of dacht u dat men iemand zet om elke mail eens te lezen en te beslissen of het spam is of niet?
                  En als een spammer telkens een aanpassing doet in bepaalde gegevens, dan duurt dat weer even voordat dit opgenomen wordt in filtering.
                  Zonder die providers was jij hier anders ook geen letter aan het posten hé. [emoji1785]
                  Wel:
                  - hun filter heeft nog geen enkele spam tegen gehouden
                  - je kan instellen dat de spam naar de inbox moet gaan maar dit werkt niet alhoewel ze blijven beweren van wel
                  - ze willen hun filter niet uitschakelen
                  - je kan geen adressen toevoegen die doorgelaten moeten worden
                  - niemand wil je doorschakelen naar iemand die meer weet, kan of wil doen
                  - de meeste spam komt vanuit adressen van proximus op dit moment.

Ze weten maar al te goed dat hun filtering niets waard is. Elke medewerker die je aan de lijn krijgt weet dat en erkent dat. Maar er gebeurt niets hogerop.

Voor mijn email ben ik naar een andere provider van email gegaan. Daar is het geen probleem, je kan hun filter gewoon uitzetten met 2 klikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Wel:
                    - hun filter heeft nog geen enkele spam tegen gehouden
                    - je kan instellen dat de spam naar de inbox moet gaan maar dit werkt niet alhoewel ze blijven beweren van wel
                    - ze willen hun filter niet uitschakelen
                    - je kan geen adressen toevoegen die doorgelaten moeten worden
                    - niemand wil je doorschakelen naar iemand die meer weet, kan of wil doen
                    - de meeste spam komt vanuit adressen van proximus op dit moment.

Ze weten maar al te goed dat hun filtering niets waard is. Elke medewerker die je aan de lijn krijgt weet dat en erkent dat. Maar er gebeurt niets hogerop.

Voor mijn email ben ik naar een andere provider van email gegaan. Daar is het geen probleem, je kan hun filter gewoon uitzetten met 2 klikken.
                    Elke gebruiker weet dat spam bestaat, elke gebruiker weet ook dat filtering bij de provider redelijk beperkt is en elke gebruiker staat vrij zelf een spamfilters toe te passen op zijn e-mail.
                    Het is uiteraard niet zo evident voor bijvoorbeeld een miljoen klanten de juiste instellingen te voorzien zoals eenieder die persoonlijk wil.
                    Ik heb zelf mijn e-mail bij een voor privé redelijk dure hosting (mijn mening), zelfs bij deze kan ik zelf niet kiezen hoe het moet zijn naar mijn zin.
                    Zelf gebruiken ze bepaalde filtering waardoor bepaalde terechte e-mails als spam aangemerkt worden, ik kan daar niets aan veranderen en zij willen daar ook niets aan veranderen.
                    Bepaalde mails worden zelfs helemaal niet aan mij afgeleverd, niet eens in de spam folder.
                    Het nadeel aan shared infrastructuur zeggen ze, te nemen zoals het is. [emoji848]
                    Vroeger gebruikte ik spam filtering volgens zelf ingestelde regels en dat werkte goed, dat werkt heden voor geen meter meer mits spammers zo inventief zijn om steeds hun communicatie aan te passen.
                    Ik laat gewoon alles binnenkomen en delete wat er niet moet zijn, enige filtering dat ik nog instel is op land van herkomst.
                    Verder een specifieke map waar alles in komt van bedrijven waar ik klant ben met regels volgens e-mailadres van afzender.

In theorie (duidelijk theorie) zou men alles kunnen blokkeren wat aan verdacht@safeonweb.be gemeld wordt, maar voor de lijst toegepast wordt, hebben de meesten hun tactiek al weer aangepast.
                    Dweilen met de kraan open, gelukkig wordt er wel al veel tegengehouden waar we als gebruiker niet eens zicht op hebben.
                    Ik vind dat ook niet plezant en er is inderdaad veel dat niet juist verloopt zoals het moet.
                    Om even terug te komen op recht vergeten te worden en opt-out van mailings, ik heb ook een niet aan een persoonsnaam gekoppeld e-mailadres en een bepaald bedrijf stuurt me daar ongevraagd mailings op.
                    Ik heb toen gemaild en zelfs gebeld met dat bedrijf en ik kreeg telkens als antwoord dat ze niet verplicht waren mailings te stoppen naar niet gepersonaliseerde e-mailadressen.
                    En ge kunt er wettelijk gezien niet eens iets tegen doen, da’s nog erger.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Dat spam programma waarover ik het had moet je het leren wat spam is.
                      Zet je "outspot" er eenmaal in als spam dan krijgt hij rood net als alle andere spam die je krijgt en het aanklikt als spam.
                      Je kunt dus alle spam er zo uithalen en met één klik verwijderen.
                      Je kunt er ook voor kiezen om die spam terug te sturen en in het aantal dat je zelf kiest tussen 1 en 50.
                      Wat ik toen deed was hen eerst 2 à 5 terug sturen en waren ze hardhorig dan kregen ze de volle lading.
                      Fijn programma hoor.
                      Weet je dat Konijnenberg jaren geleden gehackt is geweest en alle mailadressen gestolen werden.
                      Maar je hebt natuurlijk van die pummels die je mails pikken en die dan verkopen aan handelaren.

Comment

Behalve als het een vraag is die van nete komt. Dat mag wel in het belachelijke getrokken worden en als eeuwige klager bestempeld worden.
                        Gelukkig zijn er ook nog enkel andere reacties die met andere woorden zeggen wat ik bedoel (#16 o.a.)
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dat is ook zo en u gaf zelf aan dat die link er ook staat … alleen is het vervolg niet zo duidelijk.

Het is wettelijk verplicht om onderaan iedere e-mail en nieuwsbrief die je aan je mailinglijst stuurt een uitschrijflink te plaatsen. Deze uitschrijflink staat geautomatiseerd onderaan iedere e-mail die je verstuurt en als men hierop klikt, worden ze weer uitgeschreven op je nieuwsbrief. Dit noemt men opt-out.

Maar let op, er is ook een uitzondering op deze regel.
                          Indien je een niet persoonlijk e-mailadres gebruikt zoals bijvoorbeeld info@, mailing@, reclame@, verkoop@, … dan mag men sturen wat men wil en hoef je niet eens toelating te geven en ook is een opt-out dan niet verplicht.
                          Er staat dus bij beide winkels gewoon geen uitschrijflink, wel een link "afmelden" daar zat ik mis.
                          Waar kan men die onwettelijkheid melden ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik geef nooit mijn email adres af in zaken als het kruidvat en doe ook nooit mee met die gratis krasloten die deze winkels uitdelen waarbij je later je hele adres moet invullen. Het voornaamste doel van hen is adresbestanden verzamelen die ze weer doorverkopen zodat je niet van die ene winkel spam krijgt. Ook winkels als de MediaMarkt vragen bij de kassa veel te veel gegevens van je, net als bij het Kruidvat wordt je zogenaamd lid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Er staat dus bij beide winkels gewoon geen uitschrijflink, wel een link "afmelden" daar zat ik mis.
                              Waar kan men die onwettelijkheid melden ?
                              Meent ge dat nu? [emoji849]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                Ook winkels als de MediaMarkt vragen bij de kassa veel te veel gegevens van je, net als bij het Kruidvat wordt je zogenaamd lid.
                                Gegevens vragen aan de kassa bij MediaMarkt? [emoji848]
                                Wij zijn daar al jaren klant en aan de kassa toon je de goederen zoals in elke winkel, ze scannen die en daarna betaal je.
                                Het enige dat je “vrijwillig” kan doen, dat is uw kassaticket koppelen aan uw e-ID.
                                Zo gaat dat alvast in de MM van Woluwe, Machelen, Wilrijk en Mons.
                                Enkel voor goederen op bestelling of thuislevering moet men uiteraard wat contactgegevens nalaten, anders gaat dat niet echt goed komen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X