Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde TL vervangen door LED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Nu weet ik niet waarom je hier een post van mij van twee jaar geleden quote, terwijl in de volgende zin (door jou weggeknipt) duidelijk staat dat het ding vervangen is door led. Je had misschien beter de originele post van alter ego Guest42 gequote.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Re: Ronde TL vervangen door LED



    Om één of andere reden moesten wij om de twee jaar de ronde TL-lamp vervangen in de keuken, toch telkens een 20 euro dacht ik. Van ellende vervangen door een 50x50cm LED paneel van 53 euro, alu frame inbegrepen. Werkt nu toch al 3 jaar zonder problemen.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Nu weet ik niet waarom je hier een post van mij van twee jaar geleden quote;
      Gewoon omdat U het verstandigste antwoord gegeven had.
      Voor de rest toevallig deze reclame gezien en dit ter info voor mensen die nog van die armaturen in gebruik hebben waar ze de oude tl willen vervangen door LED.
      Voor het algemeen belang dus.

      Comment


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Re: Ronde TL vervangen door LED

        Ik heb een tijdje geleden in een aantal TL armaturen in de kelder de ballasten en starter verwijderd en de stroomdraden gewoon aan één van de kanten aangesloten (dat is alles wat zo'n LED buis nodig heeft).
        Werkt perfect (en vooral zonder knipperen).
        Gewoon starter en balast kort sluiten ware slimmer geweest, gezien de ene kant van
        een led buis ook kortgesloten ligt, zit de kans er in dat je de lamp omdraait,
        met een directe kortsluiting tot gevolg.
        Kortsluiten van de starter kan door middel van een dummy starter, deze zit
        meestal inbegrepen bij een ledbuis.
        Last edited by Geerten; 11 maart 2024, 12:09.

        Comment


        • #34
          Ik denk dat het altijd de moeite is om TL lampen te vervangen door LED.
          Als TL lampen aan de zijkant zwarte ringetjes krijgt, dat verbruikt ze veel meer dan aangegeven, de ballast wordt behoorlijk warm (zeker als je de verlichting vergeet te doven) waardoor de kans op brand door verhitting en vonkvorming niet uitgesloten is.
          TL lampen zijn in mijn ogen niet meer van deze tijd wegens teveel nadelen.

          Comment

          Working...
          X