Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultrasoon defect - zelfde protocol als voor een broodrooster volgen ? ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ultrasoon defect - zelfde protocol als voor een broodrooster volgen ? ;)

Heb hier een heel simpel ultrasoontje, er staat in feite niet veel op: Ultrasonic Cleaner CD-5800, Watts 50W weight 900 g

Ooit eens bij mijn optieker gekocht, wordt voornamelijk gebruikt voor brilmonturen, maar ook voor stalen horlogebanden.
    Er staan maar twee knoppen op: ON en OFF
    En hij doet niets meer.

Ik heb geen kennis van electriciteit en van electronica. Kan wel een schroef losdraaien en solderen lukt ook nog wel.

Drie vragen:

1) Is het de moeite om open te schroeven ? Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn ? Het ding is al zeker 20 jaar oud.

2) Mocht ik een nieuwe kopen, wat zijn de vereisten voor een goede ultrasoon ? ( ik heb de oude destijds in goed vertrouwen gekocht )

3) Bij LIDL eentje aangetroffen: doen of afblijven ?

Ik hoef maar een klein toestel, als er een bril in kan is het OK.

Thx voor het meedenken.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Ultrasoon defect - zelfde protocol als voor een broodrooster volgen ?

De beste zijn deze van Branson, maar te duur voor gewoon
    sporadisch gebruik, eentje van bij Alie zal ook wel doen wat moet

€ 20,33 57% Off | Ultrasone Reiniger 30/50W Sonicator Bad 40Khz Degas Voor Horloges Contact Lens Glazen Prothese Tanden Elektrische Make-Up scheermes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      De beste zijn deze van Branson, maar te duur voor gewoon
      sporadisch gebruik, eentje van bij Alie zal ook wel doen wat moet

€ 20,33 57% Off | Ultrasone Reiniger 30/50W Sonicator Bad 40Khz Degas Voor Horloges Contact Lens Glazen Prothese Tanden Elektrische Make-Up scheermes
      https://star.aliexpress.com/share/sh...%3DsocialShare
      THX Geert, maar zou die van LIDL slechter zijn ? Ongeveer dezelfde prijs en toch iets sneller geleverd imho

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        THX Geert, maar zou die van LIDL slechter zijn ? Ongeveer dezelfde prijs en toch iets sneller geleverd imho

https://www.lidl.be/p/nl-BE/silvercr...0-w/p100338280
        Zal allemaal niet veel uitmaken zeker, zal ook Made in China zijn.

Comment

Wijzelf hebben ook zo'n goedkoop ding en het werkt prima voor brillen, uurwerken ...
          Ik heb het ook reeds gebruikt om oude munten te reinigen die ik met mijn metaaldetector vind, maar daar krijg ik geen goed resultaat mee.

Dat is wat ik er van terug kan vinden : Velleman Ultrasone reiniger met tijdschakelaar - 0.61l - XM266 - SKU: VTUSCT2

En het heeft slechts 39 euro gekost, ietsje meer dan deze van de Lidl, misschien door de tijdschakelaar, maar of je die nodig hebt ???? Wij zetten die altijd op het max ttz. 480 seconden.
          Er zit wel een soort gebogen pvc rastertje bij waar je makkelijk een uurwerk kan over schuiven, zodat het uurwerk zelf boven water blijft en enkel de band en de onderzijde van het uurwerk in contact komen met het water en gereinigd worden.

Mijn laatste (dure) brilglazen werden na verloop van tijd mat, zodat ik nieuwe moest laten zetten, en volgens de optieker kwam dit omdat ik bij het ultrasoon reinigen van onze brillen altijd een paar druppels afwasdetergent in de reiniger deed. Hij heeft mij aangeraden enkel die vloeistof bij het water te voegen die speciaal voor brillen bestaat. Hij zei dit niet om zijn winkel te spijzen, want hij verkoopt die vloeistof niet eens.
          Last edited by Guest43; 25 januari 2022, 18:43.

Comment

https://www.lidl.be/p/nl-BE/silvercr...0-w/p100338280
            Bij Lidl is er een grotere kans dat je een nieuw apparaat krijgt als het defect raakt tijdens de garantieperiode.

Ik heb zelf deze al een paar jaar, werkt prima, maar of die lang meegaat dat weet ik niet omdat die niet zo veel gebruikt wordt (als je die dagelijks gebruikt, dan zal die waarschijnlijk ook sneller kapot gaan).
            Last edited by Black B@ndit; 25 januari 2022, 19:18.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ultrasoon defect - zelfde protocol als voor een broodrooster volgen ? [emoji6]

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij Lidl is er een grotere kans dat je een nieuw apparaat krijgt als het defect raakt tijdens de garantieperiode.
              De garantieperiode zal bij zijn optieker ook wel geen probleem geweest zijn zeker? [emoji848]
              Maar na 20 jaar … dan vrees ik dat die al door is. [emoji23]
              Gaan die van de Lidl ook 20 jaar mee?
              Ge kunt er natuurlijk een paar in reserve kopen. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Er staan maar twee knoppen op: ON en OFF
                En hij doet niets meer.
                …/…
                Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn ?
                Een idee wel, maar of het daarom ook dat is. [emoji848]
                Mogelijks een schakelaar of voeding … of iets anders. [emoji23][emoji23][emoji23]

Ik heb geen kennis van electriciteit en van electronica. Kan wel een schroef losdraaien en solderen lukt ook nog wel.
                Ja … schroeven losdraaien is wel heel goed gelukt. [emoji23][emoji23][emoji23]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ultrasoon defect - zelfde protocol als voor een broodrooster volgen ? [emoji6]

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb zelf deze al een paar jaar, werkt prima, maar of die lang meegaat dat weet ik niet omdat die niet zo veel gebruikt wordt (als je die dagelijks gebruikt, dan zal die waarschijnlijk ook sneller kapot gaan).
                  Inderdaad een goede reden om rekening mee te houden Bart.
                  Zelf heb ik er eentje van Branson, een volledig afgedicht inox 316L
                  model, voordeel is enkel dat het explosievrij is zodat je er zuren en ander spul mag in gebruiken waar plastiek niet tegen kan,
                  maar zal voor TS van geen belang zijn, en ook voor mij niet nodig
                  maar was er een die ik heb kunnen kopen bij de verhuis ziekenhuis uit de sterilisatie kamer, zal ook wel de reden zijn dat dat ding
                  zo afgedicht moet zijn.
                  Last edited by Guest42; 25 januari 2022, 21:49.

Comment

Working...
                  X