Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suggestie voor eerste muziek in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Suggestie voor eerste muziek in huis

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Afmetingen zijn idd een belangrijk argument dat zal meespelen. Teufel is me totaal onbekend. Lijkt een online winkel? Maar van Teufel producten as such vind ik niet meteen iets terug op sites zoals Whathifi.com of Stereo.de (Duitse site). Het lijkt me moeilijk afwegen tegen de bekendere merken als er geen vergelijkende tests te vinden zijn.
    Muziek kan je niet beoordelen door lezen alleen, daarvoor moet je echt een luistertest doen.
    Wat voor de ene goed is, dat kan voor de andere een zeer onaangename klank zijn.
    Audiofielen willen meestal het beste van het beste, maar klinkt dat ook goed met de Heavy Metal dat jongeren soms willen luisteren?
    Iedere muziek klinkt ook anders, elke ruimte klinkt anders en iedere mens hoort anders en dat verandert dan ook nog mens met de leeftijd.
    Wat afmetingen betreft … een deftige luidspreker heeft ook een aangepaste klankkast nodig en daar knelt het schoentje vaak.
    Men wil de betere kwalitatieve klank, maar het zicht primeert op de klank.
    Velen willen daarom zo klein mogelijke speakers, ze moeten zo weinig mogelijk zichtbaar zijn.
    Anderzijds, een speaker kan ook mooi zijn, het is als een meubelstuk … en het went ook. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Muziek kan je niet beoordelen door lezen alleen, daarvoor moet je echt een luistertest doen.
      Wat voor de ene goed is, dat kan voor de andere een zeer onaangename klank zijn.
      Audiofielen willen meestal het beste van het beste, maar klinkt dat ook goed met de Heavy Metal dat jongeren soms willen luisteren?
      Iedere muziek klinkt ook anders, elke ruimte klinkt anders en iedere mens hoort anders en dat verandert dan ook nog mens met de leeftijd.
      Wat afmetingen betreft … een deftige luidspreker heeft ook een aangepaste klankkast nodig en daar knelt het schoentje vaak.
      Men wil de betere kwalitatieve klank, maar het zicht primeert op de klank.
      Velen willen daarom zo klein mogelijke speakers, ze moeten zo weinig mogelijk zichtbaar zijn.
      Anderzijds, een speaker kan ook mooi zijn, het is als een meubelstuk … en het went ook. [emoji6]
      Velen? Het zijn toch hoofdzakelijk vrouwelijke partners die hun veto stellen over al te grote speakers in de huiskamer (= Wife Acceptance Factor) Gelukkig heb ik op dat vlak een zeldzaam tolerante echtgenote Maar dan nog is het mijn ambitie om in 2022 klank en interieur te rijmen door een strakke AV muur te maken met inbouw luidsprekers van bovengemiddeld goede kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Velen? Het zijn toch hoofdzakelijk vrouwelijke partners die hun veto stellen over al te grote speakers in de huiskamer (= Wife Acceptance Factor).
        klop als een bus.
        Hier is het gezeur over de grote kasten weggeëbd na een paar weken en eerlijk gezegd, lijken ze niet zo groot meer naast die joekel van een oled tv die moeder de vrouw wou
        Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
          klop als een bus.
          Hier is het gezeur over de grote kasten weggeëbd na een paar weken en eerlijk gezegd, lijken ze niet zo groot meer naast die joekel van een oled tv die moeder de vrouw wou

Dit had ik trouwens in gedachte om na te bouwen maar dan nog iets meer stealth zodat de techniciteit niet zo opvalt: https://www.soundandvision.com/conte...-1-theaterwall

Comment

Dit had ik trouwens in gedachte om na te bouwen maar dan nog iets meer stealth zodat de techniciteit niet zo opvalt: https://www.soundandvision.com/conte...-1-theaterwall
            Komt wel nogal zwaar over vind ik, dan toch liever wat apart staande speakers … maar da’s ieders keuze.
            Ik zie wel weinig rear speakers bij dat systeem, hetgeen het net een volwaardig surround systeem zou maken. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Komt wel nogal zwaar over vind ik, dan toch liever wat apart staande speakers … maar da’s ieders keuze.
              Ik zie wel weinig rear speakers bij dat systeem, hetgeen het net een volwaardig surround systeem zou maken. [emoji6]
              Inbouwen en voorzien van luidsprekerdoek met een identieke kleur als het interieur zorgt voor de grote verdwijntruc

Achter speakers zijn uiteraard essentieel voor een complete surround beleving. Voor overhead geluiden zijn extra plafond/Atmos speakers een leuke toevoeging omdat deze voor meer coherentie in de surround bubbel zorgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                klop als een bus.
                Toch mooi opgelost: kunt u naar uw boxen kijken en uw vrouw naar de tv.

Comment

Luidsprekers zijn niet alleen een kwestie van kwaliteit maar ook van voorkeur. Ik heb bijvoorbeeld een absolute afkeer van het geluid van bw luidsprekers (hoewel dit natuurlijk prima luidsprekers zijn). Zelf ben ik nogal te spreken van Dali. De fazon zijn niet echt te gebruiken als volwaardige boxen. Ik ben erg tevreden van de oberon 7, goede prijs/kwaliteitsverhouding voor deze niet al te dure speakers. Dali doet niet mee aan de over-benadrukking van basgeluiden maar kiest eerder voor een natuurlijk geluid en bedoeld geluid. (zoals ik zei, kwestie van voorkeur).

Dat de kabels een beperkende factor gaan zijn, daar zou ik niet meteen bang voor zijn.

Denon is natuurlijk een mooie naam, kan je mee uitpakken maar voor dezelfde prijs heb je leuke wifi versterkers van sony die je kan installeren als surround én stereo. Maar met een naam als sony kan je natuurlijk niet uitpakken als met een naam als denon of luxman, etc....

Onthoud ook dat geluidskwaliteit bepaald wordt door de zwakste schakel in de keten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                    Onthoud ook dat geluidskwaliteit bepaald wordt door de zwakste schakel in de keten....
                    Klopt. En dat is bijna altijd de kamer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                      Denon is natuurlijk een mooie naam, kan je mee uitpakken maar voor dezelfde prijs heb je leuke wifi versterkers van sony die je kan installeren als surround én stereo. Maar met een naam als sony kan je natuurlijk niet uitpakken als met een naam als denon of luxman, etc....
                      Wat heeft “uitpakken” hiermee te maken?
                      Er zijn anders bepaalde Sony versterkers die een pak beter zijn dan bepaalde Denon versterkers, hangt ervan af welke reeks men vergelijkt.
                      Een basic Denon is niks tegenover een top Sony, net als een basic Sony niks is tegenover een top Denon.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        En de luisteraar zijn oren. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Wat heeft “uitpakken” hiermee te maken?
                          Er zijn anders bepaalde Sony versterkers die een pak beter zijn dan bepaalde Denon versterkers, hangt ervan af welke reeks men vergelijkt.
                          Een basic Denon is niks tegenover een top Sony, net als een basic Sony niks is tegenover een top Denon.
                          Een objectieve kijk erop. Helaas zit het wereldje van audiofielen niet zo in mekaar. Als je wil uitpakken heb je het over je luxman of Lyngdorf of Anthem, Denon dat is al een beejte, en Sony helemaal not done. Snobisme vind je niet alleen in het fotograifewereldje of bij whiskydrinkers....

Ik heb zelf al enkele jaren een sony str dn 1080 wifi receiver (erg betaalbaar) en ben daar best tevreden mee. Ik weet dat dat een compromis is maar het is voldoende gezien de rest van de schakels in de keten.
                          Terecht wordt hier gezegd dat de ruimte vaak de zwakste schakel is, ik heb ooit een luisterruimte gemaakt voorzien op het best mogelijke geluid, maar ben daar van afgestapt omdat het muziek wegneemt uit het gezin, uit de sfeer van je woning en zijn bewoners.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            En wat is er dan specifiek mis met de kamer?

Comment

En wat is er dan specifiek mis met de kamer?
                              Dat is niet wat ik bedoel. Mijn opmerking is enkel dat één van de meest belangrijke factoren in "goed" muziek weergeven de ruimte is waarin dat gebeurt. En de opstelling van de luidsprekers en plaats van de luisteraars daarin. Je mag nog de beste installatie hebben, als je ruimte en wat er instaat niet meewerkt dan gaat het niet beter klinken als een doordeweekse hifi. En bijna altijd wordt enkel naar de toestellen gekeken. Maar het is ook eentje waar je weinig kan aan doen. We wonen nu eenmaal in een woning die we niet speciaal gebouwd hebben met akoustiek als belangrijke parameter.

De verhoudingen l/b/h kunnen bvb sommige frequenties benadrukken (ook afhankelijk van de luisterpositie), er kunnen reflecties zijn waar je niets kan aan doen langs 1 kant (typisch veel glas), of het meubilair kan veel dempen. Je kan daarin ver gaan, héééééél ver. Voor wie zin heeft moet maar eens zoeken naar "marcel roggero". De kamer en een stuk van de luidsprekers vormen 1 geheel. Het plafond is een combinatie van reflectoren en absorbers, de achterwand absorbeert om geen reflecties langs die kant te hebben. Nu ja, zot zijn doet geen zeer gelukkiglijk. Kost wel wat...

Comment

Ik heb alles van wat Maria Callas gezongen heeft 110 CD's, orgineel zonder filtering. En op mijn eenvoudige niet Hig end apparatuur hoor ik ieder tikje en de opname ruis inclussief het kuchen van het publiek want Callas maakte weinig gebruik van de studio's en digitale opname techniek bestond toen nog niet. Net zoals in het theater bij zowel popmuziek als Klassiek waar niemand zich druk maakt over wat bijgeluiden omdat de uitvoering het belangrijkste is.

Comment

Working...
                                X