Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Nog eventjes en Apple is 3.000?miljard dollar waard op de beurs. Het succesverhaal uit Cupertino blijft maar duren. Het bedrijf weet ook als geen ander hoe het almaar dieper in onze portefeuille kan graven.
Veel meer lezen is idd niet nodig.
Het is een feit dat veel bedrijven hard inzetten op steeds terugkomende en vaste inkomsten.
Typisch zijn de abonnementsformules of dingen die je steeds opnieuw moet kopen zoals capsules (van eigen merk natuurlijk).
De tijden dat je dingen kon kopen en er vol eigendom en genot van had lijken stilletjes aan voorbij.
Veel bedrijven laten je intekenen op langere formules waar ze vast inkomen uit halen.
Ze laten ook uitschijnen dat je hier voordeel bij zou hebben maar in feite is dat pure onzin.
Het is marketing van de bovenste plank.
Aan een link die niet voor iedereen toegankelijk is heb je hier niets.
Als je in google gewoon typt 'Het nieuwsblad' en 'Apple' krijg je alles wat je maar wenst van dit artikel... niet echt moeilijk en toch heel toegankelijk hé .
Als je in google gewoon typt 'Het nieuwsblad' en 'Apple' krijg je alles wat je maar wenst van dit artikel... niet echt moeilijk en toch heel toegankelijk hé .
Voor jou misschien wel ja, maar wie geen abonnee is krijgt niet veel te lezen…
Apple is niet het enige bedrijf dat met een abonnementsformule werkt, zie bijvoorbeeld Adobe
Ze voeren het wel consequent ver door: Apple Pay, betalen voor garantie, Apple TV - een heel ecosysteem. Maar wel één dat zeer goed geintegreerd is; ik heb zelf een jaar of twee Android geprobeerd maar ben toch terug naar Apple gegaan omdat user interface (voor mij) beter is en integratie en backup via Apple laptop uitstekend.
Ze voeren het wel consequent ver door: Apple Pay, betalen voor garantie, Apple TV - een heel ecosysteem. Maar wel één dat zeer goed geintegreerd is; ik heb zelf een jaar of twee Android geprobeerd maar ben toch terug naar Apple gegaan omdat user interface (voor mij) beter is en integratie en backup via Apple laptop uitstekend.
Apple Pay is een handige gratis service, niet verplicht om het toestel te kunnen gebruiken.
Meerdere banken bevelen zelfs aan over te stappen naar deze betalingsmethode.
Straffe is dat Apple deze (afhankelijk welke bank) zelf niet aanvaardt om bij hun te kopen. [emoji848]
Extra garantie of service is bij vele winkels al iets dat jaren bestaat, maar ook niet verplicht om te nemen om 2 jaar wettelijke garantie te hebben.
Apple TV is eveneens niet verplicht om het toestel te gebruiken, de ene neemt Apple TV, de andere Netflix of andere aanbieder.
De concurrentie … Google Pay, Google Play, Google Drive, …
Sommige al gestopt ondertussen.
Wat integratie en gebruiksgemak betreft, ik zou (heden) ook niet meer terug willen en blijf bij Apple.
Hier ook reeds jaar en dag een (meestal) tevreden gebruiker ZONDER welke abbonementsformule dan ook…
Indertijd genoeg tijd verloren achter een PC scherm: drivers instaleren, updates afwachten, patches etc…. nog kandidaten….?
Kost meer ? Zal mss wel zijn maar mijn tijd is ook kostbaar en met een PC had je er gewoon een hobby bij ….of moest je best iemand kennen die de PC als hobby had.
Maar mss nog het grootste voordeel : wanneer iemand mij nu vraagt om raad met hun PC-probleem :”sorry, ken niets (meer) van windows, werk met Apple”.
Apple is met de jaren ook meer een service bedrijf geworden Apple Music, tv en noem maar op en eens je in het eco systeem zit en gewoon bent.
hardware blijven verkopen en steeds beter en meer doen jaar na jaar is niet evident. Met betalende diensten hou je je klanten bij u.
Apple is met de jaren ook meer een service bedrijf geworden Apple Music, tv en noem maar op en eens je in het eco systeem zit en gewoon bent.
hardware blijven verkopen en steeds beter en meer doen jaar na jaar is niet evident. Met betalende diensten hou je je klanten bij u.
Comment