Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winteruur.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winteruur.

    Hey juppekes.

    Gaan wij nu vannacht nog over naar het winteruur of niet?
    Normaal zou dit dit weekend moeten gebeuren, maar ik heb er nog niets over gelezen dit jaar.
    Meestal begint dit al een week of meer vooraf met die artikels over de negatieve effecten daarvan op dier en mens.
    Ik persoonlijk zou liever hebben dat het op het winteruur blijft, zodat het tijdens de donkere wintermaanden 's morgens iets vroeger licht wordt.
    Dat het dan tijdens de zomermaanden een uurtje vroeger donker wordt vind ik helemaal niet erg.
    Tenslotte zitten we momenteel nog twee uur voor op de zon.
    Enkel zou ik dan in juni een uurtje vroeger moeten opstaan om de jaarlijkse zonsopgang uit de zee te zien vanuit Oostende.
    Bootjes

  • #2
    Re: Winteruur.

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Winteruur.

      Hey juppekes.

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Bedankt.

      Blijkbaar zullen we dit jaar er nog niet van af zijn.
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Winteruur.

        Verdikke is dit al zo lang dat dit bezig is.
        Toen ik nog werkte (ben nu op pensioen voor alle duidelijkheid) had ik daar last mee.
        In een en dezelfde week deed ik soms drie verschillende diensten, vroegen (om 04h00 te beginnen) de namiddag en een dagdienst.
        Wie dat nog nooit gedaan heeft begrijpt niet wat dit van een mens eist en dan die verandering van uur, pppppffffffff.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Winteruur.

          het was toen begonnen in het jaar en toen het WE dat we getrouwd zijn van 24 op 25 sept in 1977 ,gelukkig mochten wij dan een uurtje langer slapen .later werd die datum aangepast naar oktober . Van afschaffen is er voorlopig geen sprake meer , moesten ze het ooit doen geef mij maar het zomeruur s'avonds wat langer licht ,nadeel is natuurlijk in putje winter het lang donker blijft

          Comment


          • #6
            Re: Winteruur.

            Als ze nu eens het winteruur + 30 minuten eens standaard zouden maken: iedereen een beetje van de taart.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Winteruur.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Als ze nu eens het winteruur + 30 minuten eens standaard zouden maken: iedereen een beetje van de taart.
              Dan heb ik liever het winteruur - 30 minuten. Dat is dichter bij de werkelijke tijd.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Winteruur.

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Als ze nu eens het winteruur + 30 minuten eens standaard zouden maken: iedereen een beetje van de taart.
                Zomeruur is voor iedereen het interessantst, zeker wat energiekosten betreft en het genieten van de zomeravonden (indien droog).
                Last edited by VerSeg; 2 november 2021, 10:24.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Winteruur.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zomerjurk is voor iedereen het interessantst, zeker wat energiekosten betreft en het genieten van de zomeravonden (indien droog).

                  Ik persoonlijk draag liever een broek of een short, maar ik respecteer natuurlijk ieders keuze.
                  Is dat dan ook met bijpassende handtas, Freddy ?
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winteruur.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ik persoonlijk draag liever een broek of een short, maar ik respecteer natuurlijk ieders keuze.
                    Is dat dan ook met bijpassende handtas, Freddy ?
                    Ze zouden toch eens een betere autocorrectie in die toestellen mogen steken. [emoji849]
                    Verandert vaak zonder dat het opvalt en dan krijg je zoiets.
                    Wat uw vraag betreft, heb jij nog geen handtassen genoeg? [emoji23]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winteruur.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ze zouden toch eens een betere autocorrectie in die toestellen mogen steken. [emoji849]
                      Verandert vaak zonder dat het opvalt en dan krijg je zoiets.
                      Wat uw vraag betreft, heb jij nog geen handtassen genoeg? [emoji23]
                      Nu hebt ge wéér een probleem met de autocorrectie…..ge typt “wijnflessen” en hij maakt er handtassen van
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winteruur.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zomeruur is voor iedereen het interessantst, zeker wat energiekosten betreft en het genieten van de zomeravonden (indien droog).
                        Sorry, maar je spreekt hier alsof je voor iedereen kan en mag spreken. Helaas ga ik hiermee niet akkoord. Indien ik zelf de berekening maak is er geen overwinnaar. In de zomer is de zomertijd gunstig, in de wintertijd de wintertijd. Maar, helaas, ik hou helemaal niet van het switchen en dan dient een compromis gevonden. In je voorstelling maak je al een opmerking die je uitspraak uitholt ( ...indien droog ...). Wat indien het nu eens een ultra-natte maand wordt.

                        En indien we echt staan op het feit dat we graag tot 23 uur buiten van het licht willen genieten, kunnen we beter opteren voor een bijkomend uur.
                        Op de Nationale feestdag wordt het vuurwerk aangestoken tegen 22uur. En geloof me, het is dan geen klaarlichte dag meer.

                        Wel, ik wil nu nog wel eens de rekenwaardes zien.
                        Het menselijk gedrag is niet echt energie-minded ....
                        Ik heb deze zomer, ook op mooie dagen, maar heel, heel weinig mensen buiten gezien, laat staan gehoord.
                        De dagen waren grotendeels gevuld met TV-kijken ... Tenzij de TV's en andere zaken zoals binnenhuisverlichting, kookfornuizen, airco's draaien op lucht.

                        Wat ik wel weet, is dat wanneer ik 's morgens om 6 uur in de serre trek het bar koud is. In normale omstandigheden, wanneer ik naar het station fiets ik best een dikke pul aan heb om dan tegen 10 uur te smelten.
                        We zijn trouwens 2 uur voorop op zonnetijd. Dit betekent eveneens dat het opwarmen van de omgeving minstens 2 uur later volgt dan in normale correcte zonnetijd en dan moeten we nog de traagheid (ook al minstens 30 minuten) erbij rekenen.
                        Wanneer die zogezegd berekende winstgevende zomertijd ook in de winter geldt, stel ik voor dat de lessen met een uur later starten, dus een gehele doorschuif van activiteiten met 1 uur, minstens. Anders hebben we wel de nodige lucht nodig om voor licht en warmte te zorgen. En hiermee verschuiven we de problematiek van 's morgens naar 's avonds. En qua energie-winst ? Nopes. 's morgens een uur minder energieverbruik om 's avonds een uur meer energieverbruik te hebben.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winteruur.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Zomeruur is voor iedereen het interessantst, zeker wat energiekosten betreft en het genieten van de zomeravonden (indien droog).
                          Mee eens. Ik maak bijna elke dag een wandeling van circa anderhalf uur. In de zomermaanden vertrek ik om 19 uur en hoe korter de zonnedagen worden vertrek ik eerder. Nu al om 15 uur om met licht thuis te komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winteruur.

                            Terwijl we nu (winteruur) aan de normale tijd zetten.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winteruur.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Nu hebt ge wéér een probleem met de autocorrectie…..ge typt “wijnflessen” en hij maakt er handtassen van
                              Neen, er was geen correctie nodig. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X