Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hele simpele smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hele simpele smartphone

    Zijn er smartphones die je kan gebruiken zonder google/apple account? Dat ding moet voor mij niet veel doen:
    - 2 sims
    - telefoon
    - sms
    - webbrowser
    - camera (maar niets speciaals)
    - batterij die verschillende dagen megaat
    - werken als hotspot

    Absoluut geen nood aan apps. De enige die ik ooit gebruikt heb op de telefoon van het werk zijn de rekenmachine en de klok/wekker. De webbrowser is handig om eens naar de openinguren van een winkel of zo te zoeken of een adres. De camera is meer om te documenteren.

    Maar ik heb absoluut geen zin om me bezig te houden met een toestel te rooten of zo.

  • #2
    Re: hele simpele smartphone

    ik vrees dat je sowieso bij een smartphone één of andere account moet hebben, of toch zeker een email adres...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: hele simpele smartphone

      Ik heb er eentje van Sharp en die doet het geweldig goed. Prijs +/- 100 euro.
      Nadeel is dat de batterij geen grote capaciteit heeft.
      Prima bij weinig gebruik. Je kan er toch zeker 2 dagen mee bellen en smsen als je geen apps gebruikt.

      Gelijkaardig bestaat ook van Nokia.
      Beiden zeer goede kwaliteit trouwens.

      Apps kunnen er ook op. Handig toch als je er een paar minimaal zou willen.

      Een google account zal je moeten hebben vrees ik. Maar je kan prima een valse naam opgeven voor een nieuw account.
      Je hoeft het account verder nergens voor te gebruiken als je dat niet wil.

      Comment


      • #4
        Re: hele simpele smartphone

        En hoe zit het dan met (veiligheids)updates, al is het maar voor de browser?
        Of voor het gebruik van de hotspot (als die zou kunnen gehackt worden)?
        Last edited by nabi; 1 november 2021, 15:17. Reden: typfout (asl = als)

        Comment


        • #5
          Re: hele simpele smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          En hoe zit het dan met (veiligheids)updates, al is het maar voor de browser?
          Of voor het gebruik van de hotspot (als die zou kunnen gehackt worden)?
          Mijn Sharp krijgt met regelmaat updates.
          Let wel: GEEN Os upgrades! Je kan dus niet naar een nieuwe major versie gaan.

          Comment


          • #6
            Re: hele simpele smartphone

            Uiteraard, maar ik bedoelde wel app-updates, die zijn toch zeker ook belangrijk voor de veiligheid

            Comment

            Working...
            X