Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS offline app

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GPS offline app

Ik ben op zoek naar een goede gps offline app.
    Google maps werkt niet goed offline. Als de kaarten een paar maand oud zijn dan is een route plannen niet meer mogelijk.
    Stond ik gisteren in een vreemde stad mooi te schilderen zonder kaart.
    Ik was te voet en 6km van de auto weg.
    Ook geen idee hoe ik met openbaar vervoer dicht bij mijn wagen zou geraken.

Heb ik nog een andere app. "Offline maps".
    Die is niet zo slecht maar ik heb er problemen mee. Zo is de orientatie niet altijd juist. Hij toont mijn richting verkeerd aan waardoor het erg moeilijk is om de map te volgen.

Dus ja....
    Hoor ik graag eens welke app jullie offline gebruiken om door een vreemde stad te kunnen toeren/wandelen/autorijden/parkeren....
    Het zou moeten kunnen werken in Belgie en de buurlanden.

Re: GPS offline app

Ik heb ooit Tomtom aangeschaft op mijn smartphone en dat werkt nog steeds prima, ook offline, wel de kaarten downloaden natuurlijk en jaarlijks een abonnement dat 13€ kost wat zeker niet onoverkomelijk is.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

waarom per se offline? Dataverkeer kost zo goed als niks meer, en binnen Europa (behalve Zwitserland en de microstaatjes) is er gratis roaming.

Comment

Ik gebruik ook TomTom, met offline maps, maar dat is enkel voor de auto.
        Al de rest doe ik met online apps,googlemaps, kaarten, waze en Komoot (roaming is bijna overal in je bundel inbegrepen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          waarom per se offline? Dataverkeer kost zo goed als niks meer, en binnen Europa (behalve Zwitserland en de microstaatjes) is er gratis roaming.
          Ik ben gewoon gierig.
          Mijn gsm prepayed kost me 10 euro per JAAR.
          Veel meer wil ik niet betalen. Ik doe niet mee aan die zooi.

Bijkomstig is ook dat de batterij van mijn smartphone niet erg groot is van capaciteit.
          Ik moet zuinig zijn op dataconnecties. Anders sta ik na een uurtje al leeg. Niet erg handig in een grote stad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ik ben gewoon gierig.
            Mijn gsm prepayed kost me 10 euro per JAAR.
            Veel meer wil ik niet betalen. Ik doe niet mee aan die zooi.

Bijkomstig is ook dat de batterij van mijn smartphone niet erg groot is van capaciteit.
            Ik moet zuinig zijn op dataconnecties. Anders sta ik na een uurtje al leeg. Niet erg handig in een grote stad.

Voor jou bestaan er nog papieren mappen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Voor jou bestaan er nog papieren mappen!
              Ale merci.
              Wat ben je toch een fijne ruimdenkende mens.
              Zo hebben we er meer van nodig.

Er zijn heel wat mensen die een gsm abo hebben a rato 50 euro per maand.
              Is het nu echt zo abnormaal om milieubewust en niet kapitalistisch minnend daar niet aan mee te willen doen?
              Ik heb geen boodschap aan de altijd online maatschappij.
              Voor mijn gebruik is zoiets (600 euro per jaar, of 6000 euro per 10 jaar!) puur weggesmeten geld.
              Maar ik wil ook wel eens naar grote steden kunnen gaan voor een citytrip.
              Is dat nu allemaal zo abnormaal? Moet ik onder een steen gaan leven nu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ale merci.
                Wat ben je toch een fijne ruimdenkende mens.
                Zo hebben we er meer van nodig.

Er zijn heel wat mensen die een gsm abo hebben a rato 50 euro per maand.
                Is het nu echt zo abnormaal om milieubewust en niet kapitalistisch minnend daar niet aan mee te willen doen?
                Ik heb geen boodschap aan de altijd online maatschappij.
                Voor mijn gebruik is zoiets (600 euro per jaar, of 6000 euro per 10 jaar!) puur weggesmeten geld.
                Maar ik wil ook wel eens naar grote steden kunnen gaan voor een citytrip.
                Is dat nu allemaal zo abnormaal? Moet ik onder een steen gaan leven nu?
                Even voetjes op de grond! 50€ / maand ??? daar zit dan een iphone 13 mee in denk ik.
                Kijk hier eens:
                Met een Mobile Vikings-prepaidkaart kies je bij elke herlading zelf: veel data, of meer belminuten. Ook bel en sms je gratis naar andere Vikings.

10€ herlaadkaart bij Mobile Vikings geeft je al 1 GB, en als je zuinig bent kom je daar een heel eind mee. schakel die data enkel in als je het echt nodig hebt. En dan ben je verlost van die problematieken. Dan kost je tripje 10€ extra... Welke kaart heb je nu? kans dat daar al data op zit.
                Ik ben een citiytripper, denk dat er geen maand voorbij gaat zonder Parijs, Barcelona of andere grote stad gezien te hebben. En mijn smartphone is daarbij een enorme meerwaarde in de beleving. Iets opzoeken, boeken, localiseren, metroroutes, elektrische steps huren, ik kan zo wel even doorgaan, voor alles heb je wel een internet verbinding nodig.

Comment

1.08€ per maand kost Tomtom op je smartphone als je een abonnement neemt van 1 jaar. Thuis met wifi al je kaarten opladen en daarna kan je verder zonder online verbinding.
                  Zelfs voor iemand die zuinig is lijkt met dit in principe toch een zeer goedkope oplossing....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

De app maps.me (https://maps.me) is een gratis app met gratis te downloaden kaarten wereldwijd.
                    Ultra nauwkeurig en steevaste updates.
                    Ook geschikt voor wandelaars en fietsers.
                    Let erop dat je genoeg vrije geheugenruimte hebt.
                    Eenmaal de kaarten gedowloaded zijn kan je ze offline raadplegen.
                    Werkt op iPad en GSM. Ik gebruik maps.me al jaren op reis.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      1.08€ per maand kost Tomtom op je smartphone als je een abonnement neemt van 1 jaar. Thuis met wifi al je kaarten opladen en daarna kan je verder zonder online verbinding.
                      Zelfs voor iemand die zuinig is lijkt met dit in principe toch een zeer goedkope oplossing....
                      Ideaal dus voor niet EU landen?
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Ideaal dus voor niet EU landen?
                        Dat moet ik nakijken, ik heb enkel Europa geinstalleerd .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Dat moet ik nakijken, ik heb enkel Europa geinstalleerd .
                          Ik kan blijkbaar alle landen installeren.....

Comment

Ik bedoel, als je door CH rijdt met die offline kaarten kost het je niks?
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Klopt! Zonder kosten door Zwitserland, ook zonder traffic info natuurlijk.
                              En de kaartupdates van TT zijn bijna wekelijks. Maar, TT werkt enkel goed in de auto (of motor), om te fietsen of wandelen ben je niks mee.

Comment

Working...
                              X