Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS offline app

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPS offline app

Francis, ik heb de kaarten van de VS er ook in zitten, gebruik dat altijd in de huurauto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Francis, ik heb de kaarten van de VS er ook in zitten, gebruik dat altijd in de huurauto's
      En eigenlijk toch spotgoedkoop voor wat je krijgt he...
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Absoluut, en als ik met collega's naar ergens rijd (met verschillende auto's), en we spreken af op gps te rijden, lachen ze me altijd uit, preferen ze hunne autogps. maar 9/10 keer ben ik er sneller!! TT is echt goed, vooral de traffic info en de IQ routes. gebruik dat met Carplay en je hebt het ideale up to date goedkoop navigatiesysteem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Ale merci.
          Wat ben je toch een fijne ruimdenkende mens.
          Zo hebben we er meer van nodig.
          Wat is het probleem? Een papieren kaart is echt nog véél beter dan een elektronische op een toestel dat elk moment kan uitvallen. Eerlijk gezegd, ik heb als ik op reis ga steeds papieren kaarten bij. Eender hoe je die bekijkt, je kan altijd alles zien. als je iets meer op een plekje kijkt, dan staat er alles nog even goed op dan als je de hele kaart bekijkt. Niet zoals met een GPS waar als je wat uitzoomt plots alle detail verdwijnt (of niet meer te onderscheiden is).

Comment

In mijn auto koffer liggen nog altijd papieren mappen in geval de elektronica het laat afweten of om een globaal overzicht te hebben.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              In mijn auto koffer liggen nog altijd papieren mappen in geval de elektronica het laat afweten of om een globaal overzicht te hebben.
              Hier idem, steeds nog een papieren versie bij, al vind ik
              de gps in mijn auto een prachtige ontwikkeling, geeft je ruim
              op voorhand reeds aan op welk vak je je best gaat rijden enz.
              Elektronische backup hebben we wel bijna allemaal in onze
              smartphone, die je bovendien dan nog meer info kan geven
              op vlak van hotels en restaurants en dat soort dingen.
              Maar die papieren versies geven je een ruimer inzicht qua inschatting in afstand.
              Maar bovenal omdat wij met onze generatie het grootste stuk
              enkel maar de papieren versie gekend hebben denk ik.

Comment

In de US een goede ervaring gehad met de "Here we go" app.

Op hotel downloadde we via wifi de staten die we gingen bezoeken. In Europa zal dat een downloadpakket per land zijn.
                Je kan er mee offline navigeren. (niet enkel naar wegen, maar ook naar bezienswaardigheden ed.)
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Ik ben op zoek naar een goede gps offline app.
                  Google maps werkt niet goed offline. Als de kaarten een paar maand oud zijn dan is een route plannen niet meer mogelijk.
                  Stond ik gisteren in een vreemde stad mooi te schilderen zonder kaart.
                  Ik was te voet en 6km van de auto weg.
                  Ook geen idee hoe ik met openbaar vervoer dicht bij mijn wagen zou geraken.

[...]

Volgens mij staat het antwoord dat TS verwacht te krijgen gewoon in de 2e regel van de openingspost, namelijk meer regelmatig de google maps updaten.
                  Zoals een gewaarschuwd man voor twee telt, heeft een goed voorbereid man ook een streepje voor

Wat niet wegneemt dat de online oplossingen actueler/moderner zijn, praktischer en altijd aan te raden. Met een simpele vraag aan google had TS de uren en lijnen van het openbaar vervoer en alle nuttige informatie die men maar wil over de stad gemakkelijk gevonden.
                  Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.

Edit:
                  Daarnaast dit: een simpele vraag in google levert deze hit: https://www.androidplanet.nl/apps/of...-apps-android/
                  Last edited by nabi; 29 september 2021, 22:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Edit:
                    Daarnaast dit: een simpele vraag in google levert deze hit: https://www.androidplanet.nl/apps/of...-apps-android/
                    En als je goed kijkt dan zie je onderaan Maps.me met de hoogste quotering.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik ben gewoon gierig.
                      Mijn gsm prepayed kost me 10 euro per JAAR.
                      Veel meer wil ik niet betalen. Ik doe niet mee aan die zooi.

Bijkomstig is ook dat de batterij van mijn smartphone niet erg groot is van capaciteit.
                      Ik moet zuinig zijn op dataconnecties. Anders sta ik na een uurtje al leeg. Niet erg handig in een grote stad.
                      Je wil geen geld uitgeven, hebt een beperkt data abonnement en een telefoon met een kleine accucapaciteit. DE oplossing: een papieren kaart, zoals al gezegd...

Comment

Bedankt voor het meedenken iedereen.
                        Ik kan alvast aan de slag. Maps.me lijkt mij de oplossing te worden voor mijn vraagstuk.
                        Ik kende de app niet. Het is nu aan het installeren samen met enkele mappen.

Sommige bijdragen vond ik niet bijster interessant. Ik hoef helemaal geen oordeel over hoe ik denk over dit vraagstuk of hoe ik dit graag zou invullen.
                        Ik was meer op zoek naar leuke tips en heb die ook gevonden denk ik. Met de tips kan ik verder.

Natuurlijk heb ik als "klant" een reeks verwachtingen. Eigenlijk problemen of vraagstukken die ik opgelost wou zien.
                        Het forum is wat klein om in nauwkeurig detail al mijn wensen neer te pennen.

Sommige dingen liggen voor veel mensen voor de hand. Ik moet er nog wat aan wennen aan dat smartphone gedoe.

Zelf verkies ik ook een oude kaart als ik op stap ben. Maar dat heb je niet altijd voor alle steden direct bij de hand.
                        Ik ben het er mee eens dat een oude kaart je op een andere manier naar een stad/landschap leert kijken.
                        Zo heb je wel eens op trip dat je een interessante spot ziet op de kaart en denkt.... "zullen we es gaan kijken daar ook?". Mijn vriendin stemt op zoiets direct toe.
                        Dus daar geniet een oude kaart wel voorkeur op heden.
                        Maar ik zie dat die Maps.me aardig in de buurt komt en zeer veel functionaliteit in zich heeft.
                        We gaan dat nu eens proberen.

Ik denk dat het nu goed komt.

Comment

Probeer anders eens OsmAnd, een app dat is gebaseerd op de eveneens gratis Openstreetmaps. Daar heb ik goede ervaringen mee voor wandelingen via LocusMaps Pro, er staan de wandelpaden op en (alvast in onze straat) jarenlang de enige routeplanner geweest die hier de vreemde huisnummering correct weergaf. Niet alleen voor wandelingen maar ook fietsen en autorijden. Gratis kaarten downloaden voor offline gebruik. De Locusmaps Pro heeft ook een routeplanner voor de auto (en fietsen, mountainbikes en wandelingen) maar is wat moeilijker in gebruik dan de OsmAnd app.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik heb geen boodschap aan de altijd online maatschappij.
                            …/…
                            Maar ik wil ook wel eens naar grote steden kunnen gaan voor een citytrip.
                            Maar ge staat daar dan wel op 6 km van uw wagen daar waar een klein beetje data meteen uw redding zou geweest zijn zonder kopzorgen. [emoji6]

En hoeveel data spendeer je nu om het hier te vragen?
                            Is dat abonnement dan wel gratis? [emoji848]

Heden is men zonder data eigenlijk op veel gebieden geblokkeerd, veel zaken lopen zo eenvoudig voor een relatief klein bedrag als men wat uitkijkt naar een gepaste aanbieding. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

GPS offline app

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Bwa … GPS van de auto dat uitvalt, GPS op de smartphone dat uitvalt, GPS op echtgenote haar smartphone dat uitvalt en dat net op een plaats waar men de weg niet kent? [emoji848]
                              Hoeveel pech kan men hebben? [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maar ge staat daar dan wel op 6 km van uw wagen daar waar een klein beetje data meteen uw redding zou geweest zijn zonder kopzorgen. [emoji6]
                                ...
                                Heden is men zonder data eigenlijk op veel gebieden geblokkeerd, veel zaken lopen zo eenvoudig voor een relatief klein bedrag als men wat uitkijkt naar een gepaste aanbieding. [emoji106]
                                Goh, weet ge, ik geef je geen ongelijk hoor maar ik probeer even toe te lichten waarom ik er zo over denk.
                                Het is evolutie en een mens moet ooit op een of andere manier volgen.
                                De een stapt vroeg in met alles wat nieuw is, ik ben wat dat betreft eerder erg terughoudend.
                                Ik hou nog wel van "oude brol"
                                Mijn werkpc loopt nog op windows 8.1 bv. Doet hij prima hoor.
                                Maarja, mijn ander pc voor fotobewerking loopt dan weer op Windows 10. Moest wel want het is een nieuw top machien en LR en Photoshop lopen niet meer op 8.1.
                                Dus ik kan wel goed geld uitgeven aan dingen die duurzaam en gedegen zijn.
                                Maar zo op het allerlaatste nieuw ga ik bijna nooit meelopen. Ik neem een afwachtende houding wat dat betreft.

Zo ben ik ook maar erg laat ingestapt op het smartphone gebeuren.
                                De oude stupid phone doet het erg goed voor mij en ik had geen noodzaak om in te stappen naar een smartphone.

Maar toch heb ik het gedaan. Erg laat. I know.
                                Ik heb nu een relatief goedkope smartphone waar ik naar mijn mening zowat alles mee kan doen.
                                Mijn data gebruik is extreem laag. Het zit in mijn prepay formule.
                                Zo gebruik ik het bv om eens te kijken op facebook chat als ik ergens op een afspraak sta te wachten.
                                Efkes data aanzetten en dan weer uit.
                                Voor mij werkt dit goed. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.

Vandaar ook dat ik de mappen van de gps functie offline wil houden.
                                Heb ik geen data nodig.
                                Voor mij werkte dit prima (tot ik problemen kreeg met die offline maps).

Maar je hebt gelijk. Ergens mis ik wel bepaalde functionaliteit die mij misschien wel handig zou uitkomen.
                                Zo werkt google maps niet erg goed offline als je wil stappen. Er zit daar een fout in die software denk ik.
                                Het zou voor mij ook erg handig zijn als ik bv in de maps ook kan zien wat er mogelijk is met openbaar vervoer.
                                Of parking regelen. Iets snel gaan eten. Zo die dingen. Bij een oude papieren map heb je dat niet.
                                Maar het valt me op dat ook die functies op heden nog niet prima lijken te werken. Zelfs met dataverbinding. (ik ben daar een beetje noob in).

Zo was ik recent in Antwerpen en had ik dringend een betaalparking nodig.
                                Stuurt de app mij naar een adres waar een privaat parking is voor vaste klanten.
                                Heb ik ook niets aan.
                                Dat zijn zo van die redenen waarom ik daar allemaal erg laat op instap.

Ik zeg niet nee tegen alles wat nieuw is. Helemaal niet. Maar ik wacht wel wat af tot de dingen echt goed werken.
                                Zoiets heeft ontwikkeltijd nodig.

En om er dan geld tegen te smijten met een abo.... Ik heb op een of ander manier nooit echt geld willen uitgeven aan een duur abo.
                                Gelukkig zijn de tijden aan het beteren.
                                Maar providers in Belgie zijn echt wel zeer duur in vergelijk met landen zoals Italie.
                                Dus ik trek mijn plan een beetje op de alternatieve manier dan maar.
                                Ideaal is het niet. Weet ik ook wel.

Naargja.... Ik heb nu die app er op gezet en die lijkt het voorlopig goed te doen voor mijn doel.
                                Vandaag eens gaan testen in het veld.

Comment

Working...
                                X