Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energieprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Energieprijzen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Energieleveranciers zouden eigenlijk VZW’s moeten zijn. [emoji6]
    Inderdaad Freddy, en zeker als je leest dat Engie 3,7 miljard
    netto winst maakte in 2021.

    Comment


    • Re: Energieprijzen

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Inderdaad Freddy, en zeker als je leest dat Engie 3,7 miljard
      netto winst maakte in 2021.

      https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220215_93282931
      Midden januari werd er nog gewag gemaakt van het feit dat onze regering zou onderzoeken hoe ze de extra winsten van Engie Electrabel en andere leveranciers kon afromen om hiermee de eenmalige premie en/of andere eventuele prijsverminderingen (de eventuele verlaging van accijns en btw op energie) te kunnen betalen . Nu is het daar akelig stil over...

      Comment


      • Re: Energieprijzen

        Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
        Midden januari werd er nog gewag gemaakt van het feit dat onze regering zou onderzoeken hoe ze de extra winsten van Engie Electrabel en andere leveranciers kon afromen om hiermee de eenmalige premie en/of andere eventuele prijsverminderingen (de eventuele verlaging van accijns en btw op energie) te kunnen betalen . Nu is het daar akelig stil over...
        Wat had je gedacht?

        Comment


        • Re: Energieprijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Eigenlijk zou ik het niet zo erg vinden wanneer ik mijn abonnementen zou moeten opzeggen om mijn energierekening te betalen (en ik prijs mij gelukkig dat dit met 2 kranten ongeveer zou volstaan).
          Kom je nu nog altijd toe met je 2 kranten Jan om de energierekening te betalen ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Energieprijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Het is gewoon de logica van marketing dat wanneer er van iets te weinig is dat dan de prijzen zullen stijgen.
            Dus de oplossing is een overproductie van energie zodat er teveel van is, dus meer energie dan er vraag naar is kan de prijzen doen kantelen.
            Doch moet men in dat bootje willen stappen, en laat dat nu net het probleem zijn als je de grondstoffen moet aankopen in het buitenland.
            Op die manier heb je nooit zelf de controle over de energieprijs, en laat nu net onze Russische vriend dat spelletje spelen als de beste

            grts
            Sieg
            En blijkbaar heb ik toch weer gelijk gekregen, de gasprijzen swingen de pan uit omdat men bang is te weinig te hebben
            20x duurder dan vorig jaar, waar gaat dit eindigen ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Energieprijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              En blijkbaar heb ik toch weer gelijk gekregen, de gasprijzen swingen de pan uit omdat men bang is te weinig te hebben
              20x duurder dan vorig jaar, waar gaat dit eindigen ...

              grts
              Sieg
              Klopt, ook gelezen.
              De ene dag 60% erbij, de dag nadien 70% erbij. [emoji849]
              Al in totaal x20 nu en het is vermoedelijk nog niet gedaan.
              Gemiddeld gezin 8000€ energiekosten per jaar. [emoji33]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Energieprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Klopt, ook gelezen.
                De ene dag 60% erbij, de dag nadien 70% erbij. [emoji849]
                Al in totaal x20 nu en het is vermoedelijk nog niet gedaan.
                Gemiddeld gezin 8000€ energiekosten per jaar. [emoji33]
                Gisteren nog 4 m3 gekliefde es en beuk besteld. Zij die niet goed tegen de stank (ik noem het geur &#128521 van brandend hout kunnen zullen wat meemaken volgende winter vrees ik. Volgende winter is nog ver af, maar ik zie die gasprijzen, zelfs zonder oorlog, niet rap 20x verminderen...

                Comment


                • Re: Energieprijzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Gemiddeld gezin 8000€ energiekosten per jaar. [emoji33]
                  Amaai, dit is bijna drie maand pensioen dat dit mij gaat kosten.
                  Straks moet ik nog mijn auto verkopen om een beetje eten te maken, een warm huis te hebben en een warme douche te kunnen nemen.
                  € 8.000 is toch een heel koude douche verdikke.


                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                  Comment


                  • Re: Energieprijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Amaai, dit is bijna drie maand pensioen dat dit mij gaat kosten.
                    Straks moet ik nog mijn auto verkopen om een beetje eten te maken, een warm huis te hebben en een warme douche te kunnen nemen.
                    € 8.000 is toch een heel koude douche verdikke.
                    Ik denk dat je dit bedrag met een flinke korrel zout, of liever een groot pak zout, moet nemen. Ik heb nog in geen enkele publicatie gezien of gevonden hoe ze aan dit bedrag komen.

                    Comment


                    • Re: Energieprijzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Amaai, dit is bijna drie maand pensioen dat dit mij gaat kosten.
                      Straks moet ik nog mijn auto verkopen om een beetje eten te maken, een warm huis te hebben en een warme douche te kunnen nemen.
                      € 8.000 is toch een heel koude douche verdikke.
                      Dan mag je je nog bij de gelukkigen rekenen met zo een pensioen
                      Luc, wat met mensen die het met 1200€ pensioen moeten redden.

                      Comment


                      • Re: Energieprijzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dan mag je je nog bij de gelukkigen rekenen met zo een pensioen
                        Luc, wat met mensen die het met 1200€ pensioen moeten redden.
                        Inderdaad, en zo zijn er heel wat. Die hebben na aftrek van hun huur en andere kosten geen euro meer over om hun energiekosten te betalen.
                        Wij hebben zelfs met ons twee nog geen 2.500 euro per maand. Hoog tijd dat ze die ambtenarenpensioenen verder "hervormen".
                        Die dateren nog van de tijd dat een ambtenaar minder verdiende dan iemand in de privé, maar die tijd ligt reeds heel lang achter ons.
                        Maar van mij mag het ook anders, de ambtenarenpensioenen blijven, maar de privépensioenen optrekken .

                        Comment


                        • Re: Energieprijzen

                          Er zit voor velen, niets anders op dan, alleen de kraan dicht. En dan krijg je bij het online doorgeven van de standen een opmerking " uw meterstand bv gas valt buiten het gemiddelde " en moet je dat nog toelichten. Wand ze mogen geen verlies lijden als je die logica volgt.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • Re: Energieprijzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Er zit voor velen, niets anders op dan, alleen de kraan dicht. En dan krijg je bij het online doorgeven van de standen een opmerking " uw meterstand bv gas valt buiten het gemiddelde " en moet je dat nog toelichten. Wand ze mogen geen verlies lijden als je die logica volgt.
                            Dat is meer dan waar. Wij zijn nog maar een dikke drie jaar aangesloten op het gas en toen ik de eerste keer de meterstand doorgaf kreeg ik de melding dat er iets fout was met de tellerstand die ik doorgaf, en of ik dit nogmaals wilde doen en een foto wilde bijvoegen.
                            Dat deed ik, en een week later kwam er toch nog een meteropnemer langs om onze tellerstand NOGMAALS te controleren en te fotograferen .

                            Ze hebben dus inderdaad niet graag iemand als klant die een laag verbruik heeft waarop ze dus niet veel of minder winst kunnen maken.

                            Comment


                            • Re: Energieprijzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Inderdaad Freddy, en zeker als je leest dat Engie 3,7 miljard
                              netto winst maakte in 2021.

                              https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220215_93282931
                              Daarbij komt er nog een kleine kost voor de Europeaan: de Green Deal.
                              Die wordt betaald door onze belastingen. Op energie?
                              "In totaal wil Europa tegen 2030 minstens 1.000 miljard euro investeren in die groene transitie. "




                              De gewone man zal helemaal geen geld meer hebben om zijn huis te isoleren, laat staan een warmtepomp installeren.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Energieprijzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                                Maar van mij mag het ook anders, de ambtenarenpensioenen blijven, maar de privépensioenen optrekken .
                                Ik denk dat je best zo kan redeneren, als je de pensioenen in Europa bekijkt staan we ergens achteraan te trappelen.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X