Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cola Zero nieuwe smaak valt tegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cola Zero nieuwe smaak valt tegen

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Oh, en geen discussie over eventuele gezondheidsrisico's aub.
    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ja, Toerist kon het niet laten...
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ja de discussie is al zover gevorderd dat de beginpost is weggedeemsterd .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

EST MODUS IN REBUS, SUNT CERTI DENIQUE FINES

Ondertussen hier al wat Cola’s in huis gehaald om aan mijn blinde proeverij samen te stellen. Vandaag al es gewoon gelurkt aan de River Cola zero van “den Adil”, maar daar waar die ik vroeger niet lustte, vond ik er vandaag toch een lekker smaakje aan.Enfin, ik moet wachten tot ik alles in huis en in de koelkast heb om er aan te beginnen.
        Ik verwacht niet echt een “winnaar”, eerder een verliezer en een aantal waartussen ik es kan afwisselen.

Maar om toerist gerust te stellen, ik beperk mijn gebruik zeer sterk hoor.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          EST MODUS IN REBUS, SUNT CERTI DENIQUE FINES

Ondertussen hier al wat Cola’s in huis gehaald om aan mijn blinde proeverij samen te stellen. Vandaag al es gewoon gelurkt aan de River Cola zero van “den Adil”, maar daar waar die ik vroeger niet lustte, vond ik er vandaag toch een lekker smaakje aan.Enfin, ik moet wachten tot ik alles in huis en in de koelkast heb om er aan te beginnen.
          Ik verwacht niet echt een “winnaar”, eerder een verliezer en een aantal waartussen ik es kan afwisselen.

Maar om toerist gerust te stellen, ik beperk mijn gebruik zeer sterk hoor.
          Zit die van de Lidl ( Freeway ) er ook tussen?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Zit die van de Lidl ( Freeway ) er ook tussen?
            Ja, staat hier ook al, maar ik wacht nog op de Ritchie.
            Van elke soort een flesje op 3 van 50 cl gekocht. Maar in den Aldi kan je die niet los kopen, dus daar 1 van 1,5 l gekocht.
            Dus daar al es van geproefd. Niet slecht maar ik vrees dat ik die rap beu ga worden.

Wij kopen hier ook bewust kleine flesjes want anders wordt er toch te veel cola gedronken.

Trouwens, OT, maar twee mooie schaaltjes Chrysanten gekocht bij Lidl. Heel mooi en geen geld.

Comment

Nog een verschil, de oude zero was 0,3 kcal/100ml en de nieuwe is 0,2 kcal/100ml.
              Het verschil wordt dus nog groter. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ok, blinde proeverij gedaan, dochter en vader haddden dezelfde smaak.

Winnaars waren Cola Zero en Cola light: die haalden we er feilloos uit.
                Ik neig eerder naar Zero, maar zou nog es een paar keer deze twee blind moeten proeven.

Op de tweede plaats de River Cola van Aldi….heeft een licht typerend kersensmaakje dat we er ook direct konden uithalen.

Op de derde plaats de Freeway Cola van de Lidl, de dochter vind die lekker, maar persoonlijk vind ik die te zoet smaken.

Op de laatste plaats en door ons beiden absoluut benoemd als “niet te z**pen”….de Ritchie Cola.
                Hij smaakt eigenlijk helemaal niet naar de originele Cola. Misschien lekker voor sommige mensen, maar kon ons absoluut niet bekoren.

Alle Cola’s werden koud gedegusteerd. Uit de koelkast maar zonder ijs.

Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar ik denk ook dat het origineel recept van Coca Cola niet zo maar na te maken is.
                En anderzijds zijn we ook al jaren geconditioneerd door deze specifieke smaak.

Comment

Mooi, Alfa Centauri! Misschien had de eeuwige concurrent Pepsi Max ook ergens in het lijstje mogen zitten.
                  Wel raar dat de smaak van Zero zo kan verschillen in blik, glazen fles en PET fles. Ik vraag me af of dat verschil ook blijft indien die cola dan uit een glas wordt gedronken.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Mooi, Alfa Centauri! Misschien had de eeuwige concurrent Pepsi Max ook ergens in het lijstje mogen zitten.
                    Wel raar dat de smaak van Zero zo kan verschillen in blik, glazen fles en PET fles. Ik vraag me af of dat verschil ook blijft indien die cola dan uit een glas wordt gedronken.
                    Ja de Max heb ik over het hoofd gezien …. Zal die nog wel es binnen halen en vergelijken met de twee beste cola’s. Maar ik denk dat ik er die ook zo uithaal dan.

Comment

Marc, dus iemand heeft voor jou een aantal glazen cola gevuld, op een rij gezet, zonder het merk er bij te zetten ( enige manier om zonder vooroordeel te proeven), en die voor jouw neus gezet en jij hebt dan naargelang de smaak een lijstje gemaakt?
                      Last edited by Franciskine; 3 september 2021, 10:29.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Ja de Max heb ik over het hoofd gezien …. Zal die nog wel es binnen halen en vergelijken met de twee beste cola’s. Maar ik denk dat ik er die ook zo uithaal dan.
                        Ik zal u de test per gelegenheid eens afnemen, kwestie van dubbel te controleren of je ze dezelfde classificatie gaat geven. [emoji23]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Marc, dus iemand heeft voor jou een aantal glazen cola gevuld, op een rij gezet, zonder het merk er bij te zetten ( enige manier om zonder vooroordeel te proeven), en die voor jouw neus gezet en jij hebt dan naargelang de smaak een lijstje gemaakt?
                          Ja, de echtgenote heeft dat gedaan. 5 identieke wijnglazen, allen even vol, met een nummertje op de voet.
                          Ik ben gewoon van wijn te proeven, dus al zeg ik het zelf, kan dat wel redelijk. En ik kijk ook goed door etiketten heen hoor. Het is niet omdat een wijn veel geld heeft gekost dat hij me ook per de bevalt. Plus hij kan ook te jong of te oud gedronken worden. Temperatuur doet ook veel.

Maar er is nog een ding: vergelijken is makkelijker dan puur herkennen. Ik bedoel als je verschillende cola’s naast mekaar hebt. Of ze schenken er maar eentje uit.

Stel je schenkt mij een Freelight uit, sterk gekoeld en met ijsblokjes, dan weet ik nog niet zo zeker of ik deze zou herkennen.

De River Cola wel, en de Ritchie ook. Die haal ik er zo uit.

En het verschil tussen de zero en de light is miniem.

Je zou het ook es moeten proberen, Francis. Is leuk en het kost geen fortuin eh. Alleen wat extra afwas achteraf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik zal u de test per gelegenheid eens afnemen, kwestie van dubbel te controleren of je ze dezelfde classificatie gaat geven. [emoji23]
                            Ok, zeg maar wanneer ik moet afkomen, ik maak wel even tijd vrij. Ik kom wel langs de garage
                            Met de 5 zelfde cola’s, op koele temperatuur, in 5 dezelfde zuivere glazen, ben ik er 98 % zeker van dat het me lukt.
                            Achteraf moet je dan als beloning ook wel wat knabbelgerief voorzien eh
                            En X in zijn kot houden, want anders ben ik het knabbelgerief

Comment

Working...
                            X