Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 11 komt eraan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Windows 11 komt eraan.

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Dat is om te lachen veronderstel ik ?

    Dit is mijn laptop, weigert Win11, om te beginnen wegens ontbreken van TPM.
    Windows 11 werd deze week aangekondigd, en de systeemvereisten bevatten een paar bijzonderheden. Zo moet je minimaal een pc hebben met een achtste gener...


    vriendelijke groeten

    Peter

    Comment


    • #32
      Windows 11 komt eraan.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Dit is mijn laptop, weigert Win11, om te beginnen wegens ontbreken van TPM.
      Heb jij de definitieve versie van Windows 11 dan al in bezit? [emoji848]
      Overal leest men dat Microsoft de vereisten nog aan het bijschaven is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Windows 11 komt eraan.

        Hopelijk worden de minimum eisen wat de processor betreft toch nog aangepast, anders kan meer dan 90% van de pc's die wereldwijd in gebruik zijn niet omgeschakeld worden naar Windows 11.
        Mijn pc, mijn laptop en de pc van mijn zoon, daarvan komen de processors niet voor in de lijst van de compatibele processors omdat ze waarschijnlijk te oud zijn.
        Willen ze met deze zet iedereen naar de concurrentie jagen, willen ze zorgen een enorme afvalberg met onbruikbare computers ?...
        Ik hoop alleen dat Windows 10 dan nog heel lang blijft werken, voor mij is daar niets verkeerd mee, alles werkt zoals het moet, voor mij moet er helemaal geen andere versie komen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: Windows 11 komt eraan.

          Op mijn (9jaar) oude laptop is W11 ongetwijfeld uitgesloten. Maar die was en is ook ook uitgesloten van W10, officieel toch, omwille van de processor. Maar dat heb ik nu pas ontdekt met al die heisa rond W11.
          En toch draait op dat oud beestje 21H1, eerst nog via de normale updates. En bij iedere update dacht ik van nu is het gedaan. Maar neen, wel werd ie zo ontzettend traag en werkte de fan aanhoudend. Ik heb dan een paar weken geleden een fresh install gedaan en alweer draait er 21H1 op, veel vlotter nu. Benieuwd of ie tot 2025 meekan.

          Comment


          • #35
            Re: Windows 11 komt eraan.

            Maar leest er hier nu werkelijk NIEMAND system requirements voor W11? laat staan de antwoorden in deze discussie?
            Ik zal het voor de hardhorigen nog eens herhalen.
            Laagste ondersteunde platform is Intel COFFEE LAKE zijnde de extended 8e generatie cpu's ... MS heeft dat verder versoepeld naar de eerste reeks generatie 8 nl Kaby Lake ... EN DAAR STOPT HET VOOR ZOVER! Hou er voorlopig maar uw adem niet op in!
            Voor wie een (oude!?) PC/Laptop heeft met brakke TPM en/of een cpu ouder dan de genoemde platforms krijg je gewoon een NO-GO, en je wordt uit het Insider programma gegooid in zoverre dat je enkel nog "release previews" kan krijgen, niets anders ... en ja ik heb ook 21h1, 19043.1081 maar dat lijkt dus voorlopig? het eindstation!
            docs.microsoft.com-minimum-supported/windows-11-supported-intel-processors

            Comment


            • #36
              Re: Windows 11 komt eraan.

              Ik zou het begot niet weten. Het is zeker 15 jaar geleden dat ik nog een Intel CPU binnen gehaald heb. En de AMD die ik nu draai de laatste 2 jaar (of is het al langer?) is compatible. Geen idee hoe het zit met TPM. Zou kunnen dat dit enkel voor de insider versie is, zodat die niet te veel verspreid wordt. Lig er niet van wakker.

              Mij lijkt het echt dat ze de cpu's met spectre en andere problemen er uit willen. Waarschijnlijk omdat de microcode om die problemen te omzeilen zoveel cpu power kost.

              Comment


              • #37
                Re: Windows 11 komt eraan.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Heb jij de definitieve versie van Windows 11 dan al in bezit? [emoji848]
                Overal leest men dat Microsoft de vereisten nog aan het bijschaven is.
                Ik heb de gelekte pre-versie eens gedownload en proberen installeren op een op dit moment vrije laptop.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #38
                  Re: Windows 11 komt eraan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik heb de gelekte pre-versie eens gedownload en proberen installeren op een op dit moment vrije laptop.
                  Een pre-versie dus.
                  Maar ondertussen past Microsoft de vereisten nog regelmatig aan.
                  We zullen wel zien wat het uiteindelijk wordt. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Windows 11 komt eraan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Overal leest men dat Microsoft de vereisten nog aan het bijschaven is.
                    Hopelijk dan deftig bijschaven naar beneden toe.
                    Ik snap trouwens totaal de beweegreden niet wat de maker van een besturingssysteem bezielt om zelf nogal onoverkomelijke EISEN te gaan stellen wie het nog zal mogen gebruiken.
                    Tot en met Win10 redelijk belachelijke minimumeisen en dan ineens een "Berlijnse muur" rond Win11.
                    Last edited by nete; 5 juli 2021, 10:57.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #40
                      Re: Windows 11 komt eraan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Hopelijk dan deftig bijschaven naar beneden toe.
                      Ik snap trouwens totaal de beweegreden niet wat de maker van een besturingssysteem bezielt om zelf nogal onoverkomelijke EISEN te gaan stellen wie het nog zal kunnen gebruiken.
                      Tot en met Win10 redelijk belachelijke minimumeisen en dan ineens een "Berlijnse muur" rond Win11.
                      Wie zegt dat die eisen van MS komen? Kan even goed Intel zijn.

                      De andere eisen zijn redelijk: 4GB ram, 64GB hd, 1GHz dual core 64-bit cpu, 24-bit 720 pixel scherm. Enige bizarre is die TPM. Hoeveel keer gaan ze dat nog proberen?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Windows 11 komt eraan.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Een pre-versie dus.
                        Maar ondertussen past Microsoft de vereisten nog regelmatig aan.
                        We zullen wel zien wat het uiteindelijk wordt. [emoji6]
                        Wel een hoop nutteloze inspanningen voor de programmeurs als ze binnenkort eindigen op eenzelfde niveau als vroeger...

                        Er is intussen blijkbaar een testversie beschikbaar voor insiders met terug "normale" systeemeisen.
                        Last edited by nete; 5 juli 2021, 11:12.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          Re: Windows 11 komt eraan.

                          Ik begon dit draadje om te weten of er al iemand wist hoe W11 eruit ging zien en wat er nieuw was.
                          Maar zoals gewoonlijk is het weer ontspoord en is het een welles nietes spelleke geworden over de vereisten
                          Die vereisten kunnen mij geen bal schelen moet je weten ik heb enkel interesse in W11.


                          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                          Comment


                          • #43
                            Re: Windows 11 komt eraan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik begon dit draadje om te weten of er al iemand wist hoe W11 eruit ging zien en wat er nieuw was.
                            Maar zoals gewoonlijk is het weer ontspoord en is het een welles nietes spelleke geworden over de vereisten
                            Die vereisten kunnen mij geen bal schelen moet je weten ik heb enkel interesse in W11.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Windows 11 komt eraan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

                              Die vereisten kunnen mij geen bal schelen moet je weten
                              Ook niet als die eisen onoverkomelijk zouden zijn voor je vrij recente PC / Laptop ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #45
                                Re: Windows 11 komt eraan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ook niet als die eisen onoverkomelijk zouden zijn voor je vrij recente PC / Laptop ?
                                Waar maken wij ons toch nutteloos druk om. EUh, het is niet omdat je nu Win10 hebt en Win11 niet installeert dat de wereld stil valt.
                                Ik snap niet waarom ik momenteel een Win11 zou installeren ? Alles loopt hier zoals het hoort, de applicaties die ik nodig heb lopen goed, de hardware eraan verbonden werken normaal. Zie niet in waarom ik nu plots een OS zou installeren alleen om te kunnen zeggen ik draai win11.
                                32GB ruilte nodig om het OS te runnen ? Waar is de tijd waar ik alles op 1 floppy van 160 MB staan had ... (Natuurlijk geen visuele OS, die kwam er pas met win3 en vervolgens met de W3.14 als merkpunt voor de echte visuele Windows uitrol.
                                Tussen die periode en de win10-saga ben ik er helaas nooit in geslaagd van meer dan 1800 toestaanslagen per minuut te halen.... Ik bedoel maar, upgraden hoeft in feite enkel maar indien er zich problemen stellen omdat er plots een functie zou worden gebruikt die Win11 aan biedt en Win10 niet. En nee hoor, nieuwer, recenter beteknt niet altijd dat het gemakkelijker wordt.
                                Voor Win10 build1803 was het probleemloos om een thuisnetwerk te hebben waar je makkelijk alles kon delen. De fameuze Workgroup.
                                Na build 1803 heeft Win10 dit netjes opzij geparkeerd en is het thuisnetwerk wat moelijker geworden om te installeren.
                                Ik zie het wel, voorlopig lig ik niet wakker. De PC is zo'n dikke 8 jaar oud en doet nog steeds waarvoor ik die samengesteld heb. Misschien moet ik wel eens grotere harde schijven steken, maar ik vermoed dat ik daarvoor geen Win11 zal nodig hebben.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X