Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 11 komt eraan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Windows 11 komt eraan.

    640 KB....ik ben begonnen met de Commedore 64.
    Die had 64 KB en daar was er na het starten maar 32 KB van over.
    Verder stonden er op school nog een paar PET's van Commodore.
    Eentje had 16 KB aan boord en daar deden we ook veel mee.
    Alleen als de printer werd gestart, ging je lopen van het lawaai😁

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #77
      Re: Windows 11 komt eraan.

      Oh, heb nog de VIC 20 gehad. Voor een spotprijs in de Makro ...
      Nu, voor windows 3 als echte grafische schil waren er wel nog andere goede spelers hoor. Atari had in feite ook wel een toen mooie grafische schil. En op dat ogenblik waren velen bezig met de Tandy TRS-80.
      Waar is de tijd dat we werkten tegenaan een groen of amberkleurig scherm (Hercules).
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #78
        Re: Windows 11 komt eraan.

        Wie herinnert zich nog de sinclair zx80 en spectrum?

        Comment


        • #79
          Re: Windows 11 komt eraan.

          Wat ik de laatste dagen gelezn heb is dat ze Teams gaan integreren in W11. En dat het geen optie is.

          Als ik zie dat mijn werklaptop sinds de installatie van Teams en Onedrive op batterij nog 1-1.5h meegaat tegen 6h ervoor.... Dat belooft.

          Comment


          • #80
            Re: Windows 11 komt eraan.

            tismaardatgetweet ...
            microsoft-houdt-voet-bij-stuk-wie-niet-aan-de-systeemvereisten-voldoet-kan-niet-upgraden-naar-windows-11

            Comment


            • #81
              Re: Windows 11 komt eraan.

              Heeft er iemand al ergens gevonden waarom ze die nieuwe cpu's vragen? Voor zover ik weet zijn die nergens speciaal beter voor.

              Comment


              • #82
                Re: Windows 11 komt eraan.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Heeft er iemand al ergens gevonden waarom ze die nieuwe cpu's vragen? Voor zover ik weet zijn die nergens speciaal beter voor.
                quote ...
                Security. Windows 11 raises the bar for security by requiring hardware that can enable protections like Windows Hello, Device Encryption, virtualization-based security (VBS), hypervisor-protected code integrity (HVCI) and Secure Boot. The combination of these features has been shown to reduce malware by 60% on tested devices. To meet the principle, all Windows 11 supported CPUs have an embedded TPM, support secure boot, and support VBS and specific VBS capabilities.
                Reliability. Devices upgraded to Windows 11 will be in a supported and reliable state. By choosing CPUs that have adopted the new Windows Driver model and are supported by our OEM and silicon partners who are achieving a 99.8% crash free experience.
                Compatibility. Windows 11 is designed to be compatible with the apps you use. It has the fundamentals of >1GHz, 2-core processors, 4GB memory, and 64GB of storage, aligning with our minimum system requirements for Office and Microsoft Teams.
                Using the principles above, we are confident that devices running on Intel 8th generation processors and AMD Zen 2 as well as Qualcomm 7 and 8 Series will meet our principles around security and reliability and minimum system requirements for Windows 11...

                (bold en underline bij edit)

                Comment


                • #83
                  Re: Windows 11 komt eraan.

                  Windoze 11 Pro is al te krijgen bij Gamekey Discounter.nl voor € 39,95.

                  Et comme d' habitude zal de hel hier weer losbarsten zeker?
                  Ik laat de keuze over aan de mensen, ik raad het zeker NIET af maar ik raad het ook niet AAN!
                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Windows 11 komt eraan.

                    In tegenstelling tot de vage informatie van MS hier een duidelijke check met oplossingen:

                    https://www.whynotwin11.com/

                    Eén van de essentiele vereisten is een boot disk met GPT partitiestructuur, geen MBR dus.
                    Omdat ik mijn boot disk al lang meesleur (gecloond) wegens de gratis Windows updates had ze nog het oude formaat.

                    Conversie ging eenvoudig met het (in Windows ingebouwde) mbr2gpt.
                    Mijn PC is nu klaar voor WIN11 (ergens in 2022...).
                    Last edited by palombian; 6 oktober 2021, 12:41.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Windows 11 komt eraan.

                      Gisteren 30/10/2021 berichtje bij updates, dat windows 11 klaar stond voor mijn pc. had dit niet zo vroeg verwacht.
                      Installatie verliep als een fluitje van een cent, +/- 20 minuten , eenmaal heropstarten en klaar.
                      Prima tevreden over
                      grt
                      jan

                      Comment


                      • #86
                        Re: Windows 11 komt eraan.

                        i5-6200U cpu blijkt hier het enige pijnpunt te zijn volgens "whynotwin11".
                        Een aantal Atom en Celeron CPU's zijn dan wel compatibel. Hallo zeg...
                        Dan mogen ze voorlopig win11 steken waar de zon niet schijnt...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #87
                          Re: Windows 11 komt eraan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Wie herinnert zich nog de sinclair zx80 en spectrum?
                          Daar ben ik mee gestart, de Spectrum 48. Ontzettend leuke tijden mee beleefd!
                          Amateur fotograaf,
                          lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Windows 11 komt eraan.

                            Ik zie dat TPM 2.0 moet worden ingeschakeld, maar ook dat de i7-4770 niet compatibel is met de idiote eisen voor Windows 11 (bij de updates staat er nu dat mijn computer op dit ogenblik niet voldoet aan de eisen voor Windows 11).
                            In dat geval zal ik simpelweg verder doen met Windows 10, ik ga er niet meteen een nieuwe pc voor kopen zolang deze perfect zijn werk blijft doen.
                            Ik heb het hier al eerder geschreven, Microsoft gaat met deze zet een enorme afvalberg creëren als iedereen uiteindelijk verplicht zal worden om zijn pc of laptop te vervangen terwijl die nog veel langer zou kunnen blijven werken.

                            Het is de eerste keer dat Microsoft zo'n zet doet, en het is heel goed mogelijk dat wie nu een nieuwe computer moet kopen, dat die dan toch eens naar hun grootste concurrent gaat kijken...

                            Zou Microsoft dit in samenwerking doen met grote fabrikanten van computeronderdelen, om op die manier de verkoop van die onderdelen spectaculair te kunnen verhogen de volgende jaren?
                            Het lijkt er in ieder geval heel sterk op.
                            En dat komt dan nog op een moment dat er een tekort is aan allerhande processors waardoor de prijs nog eens de hoogte in gaat...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #89
                              Windows 11 komt eraan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Het is de eerste keer dat Microsoft zo'n zet doet, en het is heel goed mogelijk dat wie nu een nieuwe computer moet kopen, dat die dan toch eens naar hun grootste concurrent gaat kijken...
                              …/…
                              En dat komt dan nog op een moment dat er een tekort is aan allerhande processors waardoor de prijs nog eens de hoogte in gaat...
                              Als er te weinig chips zijn voor Windows-compatibele computers, dan ook voor de concurrentie.
                              En de grootste concurrent kost vaak veel meer.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Windows 11 komt eraan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Windoze 11 Pro is al te krijgen bij Gamekey Discounter.nl voor € 39,95.

                                Et comme d' habitude zal de hel hier weer losbarsten zeker?
                                Ik laat de keuze over aan de mensen, ik raad het zeker NIET af maar ik raad het ook niet AAN!
                                Dat noemen ze een “knipperlicht-advies”
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X