Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtfestival

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtfestival

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Tevens een uitmuntende lichtshow die tot in de puntjes af was
    Heb ik dus blijkbaar de juiste titel voor dit draadje gekozen.
    Op naar het volgende lichtfestival met bijhorend gekrijs in 2022
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Niet voor mij,
      Ik zal nadien wel 's luisteren naar het gewonnen'"liedje" en de duur dat ik ernaar luister zal bepalen wat ik ervan denk.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Heb eens geluisterd naar de winnaar en dat valt toch mee. Enkele andere ook afgespeeld (zeden helemaal tot aan het gaatje). Vergeleken met de zoveelste Piaf immitatie die frankrijk gestuurd heeft. De UK inzending was inderdaad gene vette maar nu ook niet om laatste te eindigen. Och ja, "brood en spelen" zeker?

Comment

LOL, dat noemt men nu modern film en camerawerk
          Tevens een uitmuntende lichtshow die tot in de puntjes af was
          Uiteraard is het niet zoals vroeger met één spotje op de zanger en dan wat floodlights erbij
          Er mag tegenwoordig best wat pit inzitten en dat was hier perfect gedaan door de Belgische firma

grts
          Sieg
          Met dat ene spotje heeft een Nederlandse deelnemer Duncan Laurence in 2019 het festival gewonnen; in 2014 eindigde het Nederlandse gelegenheidsduo 'The Common Linnets' met dat ene spotje op de tweede plaats.
          Al de grote artiesten uit het verleden zoals Udo Jurgens uit Klagenfurt die na zijn songfestival winst in 1966 tot aan zijn dood toe in 2014 een Wereld artiest bleef had aan een eenvoudig spotje genoeg.
          De meeste lichtflits winnaars van de laatste jaren lossen binnen een paar jaar in het niets op. En met Abba was het na een jaar of zes ook gedaan: hun trucje was uit gewerkt en hun puber aanhang was volwassen geworden.
          Last edited by Binnenuit; 24 mei 2021, 23:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Met dat ene spotje heeft een Nederlandse deelnemer Duncan Laurence in 2019 het festival gewonnen; in 2014 eindigde het Nederlandse gelegenheidsduo 'The Common Linnets' met dat ene spotje op de tweede plaats.
            Al de grote artiesten uit het verleden zoals Udo Jurgens uit Klagenfurt die na zijn songfestival winst in 1966 tot aan zijn dood toe in 2014 een Wereld artiest bleef had aan een eenvoudig spotje genoeg.
            De meeste lichtflits winnaars van de laatste jaren lossen binnen een paar jaar in het niets op. En met Abba was het na een jaar of zes ook gedaan: hun trucje was uit gewerkt en hun puber aanhang was volwassen geworden.
            Er komt wel héél wat meer bij kijken hoor dan da ene spotje dat je denk gezien te hebben bij deze artiesten die je opnoemt
            En Udo Jurgens zou een wereldartiest zijn geworden en ABBA niet, ... tjah

Maar zoals ik al meermaals geschreven heb en dat geldt met alles zo, over smaken valt niet te twisten

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 25 mei 2021, 00:30.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Er komt wel héél wat meer bij kijken hoor dan da ene spotje dat je denk gezien te hebben bij deze artiesten die je opnoemt
              En Udo Jurgens zou een wereldartiest zijn geworden en ABBA niet, ... tjah

Maar zoals ik al meermaals geschreven heb en dat geldt met alles zo, over smaken valt niet te twisten

grts
              Sieg
              Juist, maar het noemt SONGfestival en niet muziekfestival en voor zover ik meen te weten hoort Rock&Roll, hiphop, metallic, ... niet thuis onder de noemer Song.
              Nu, of het nu song- of muziekfestival is, het Italiaans gekweel en getier blijft voor mij onder 0.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Juist, maar het noemt SONGfestival en niet muziekfestival en voor zover ik meen te weten hoort Rock&Roll, hiphop, metallic, ... niet thuis onder de noemer Song.
                ...
                Deelname van die rockgroep verbaasde mij ook want het songfestival is vooral bedoeld voor suffige bejaarden.
                Last edited by LesC; 26 mei 2021, 22:22. Reden: Quote aangepast

Comment

Juist, maar het noemt SONGfestival en niet muziekfestival en voor zover ik meen te weten hoort Rock&Roll, hiphop, metallic, ... niet thuis onder de noemer Song. ...
                  Wel héél erg kort door de bocht.
                  “Song” is engels voor “lied”. En het genre speelt daarbij geen rol. Schubert heeft vele songs geschreven, Bob Dylan ook, net als Ozzy Osborne, Roger Waters en vele anderen.

Comment

Juist, maar het noemt SONGfestival en niet muziekfestival en voor zover ik meen te weten hoort Rock&Roll, hiphop, metallic, ... niet thuis onder de noemer Song...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Deelname van die rockgroep verbaasde mij ook want het songfestival is vooral bedoeld voor suffige bejaarden.
                    Straffe en onbeschofte taal : waarom zouden bejaarden suffig zijn... dergelijke uitlatingen zijn hoogstens onwenselijk en getuigen van een "dedain" tegenover een deel van de bevolking.
                    Last edited by LesC; 26 mei 2021, 22:25.
                    nikon coolpix s9100

Comment

Kalm mensen.

Voor mij is alles wat op het songfestival de revue passeert wel muziek, dat helaas door het bijhorende lichtfestival naar de tweede of derde rang wordt verschoven.

Wat mij stoort is dat met televoting waarschijnlijk nooit nog een gewoon gezongen lied dat niet ondergesneeuwd raakt onder de nodige bliksemschichten een kans zal maken.

Ik zou eens graag de leeftijdspiramide zien van de televoters...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Een reactie die ik gelezen heb op dergelijke fora en die vat het heel mooi samen, zie hieronder

Rock is niet voor iedereen, mr ik zie rockfans ook niet alle posts over het eurovisiefestival volzetten met gezaag als er een pop of technonummer heeft gewonnen
                        grts
                        Sieg

Comment

Het dure viese-eurofestival - gelukkig heeft onze bananenrepubliek niet gewonnen. Dat is eigenlijk het enige echt belangrijke resultaat. De wetteloosstraat is opgelucht.

Comment

Als ik dat hier allemaal lees ben ik steeds des te blijer dat ik niet gekeken heb.
                            Wel grappig om bepaalde reacties te lezen zoals dat ABBA het maar 6 jaar heeft uitgehouden omdat dan al hun fans volwassen waren. Tienstienstiens, ze hebben gewonnen in 1973 en ze staan in het hele eurosonggedoe tot op vandaag nr. 1 geranked, hun hele repertoire is tot op vandaag springlevend (en ik ben dan nog geeneens fan), ik denk dat ik weinig last zou hebben om zomaar uit het hoofd 15 internationale succesnummers op te noemen.... Enneuh, je zou kunnen zeggen dat de Beatles het ook maar 10 jaar hebben uitgezongen (van 60 tot 70 dacht ik).
                            Maar goed, sinds de milleniumwisseling is het volgens mij (want je moet je hier altijd voortdurend indekken) allemaal overgegaan tot vooral uiterlijk vertoon en geschreeuw.
                            Enfin, ieder zijn zin en ik de mijne....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Als ik dat hier allemaal lees ben ik steeds des te blijer dat ik niet gekeken heb.
                              Wel grappig om bepaalde reacties te lezen zoals dat ABBA het maar 6 jaar heeft uitgehouden omdat dan al hun fans volwassen waren. Tienstienstiens, ze hebben gewonnen in 1973 en ze staan in het hele eurosonggedoe tot op vandaag nr. 1 geranked, hun hele repertoire is tot op vandaag springlevend (en ik ben dan nog geeneens fan), ik denk dat ik weinig last zou hebben om zomaar uit het hoofd 15 internationale succesnummers op te noemen.... Enneuh, je zou kunnen zeggen dat de Beatles het ook maar 10 jaar hebben uitgezongen (van 60 tot 70 dacht ik).
                              Maar goed, sinds de milleniumwisseling is het volgens mij (want je moet je hier altijd voortdurend indekken) allemaal overgegaan tot vooral uiterlijk vertoon en geschreeuw.
                              Enfin, ieder zijn zin en ik de mijne....
                              Inderdaad, gewoon te gek dat een Eurovisiesongfestival zoveel commotie kan oproepen. Ik kijk er al jaren niet naar en geef er ook geen commentaar op, maar de commentaren die ik hier les daar krijg ik wel een punthoofd van. (bij wijze van spreken vooraleer iemand een foto van mijn hoofd vraagt)

Maar goed, binnenkort gaan de cafés ook binnen weer open en kan er terug daar cafépraat verkondigd worden. Het zal het forum ten goede komen.

Maar goed, elke post doet de statistieken van BD weer stijgen, wat dan weer goed is voor de statistieken en de reclame.

Vriendelijke groeten, en ik zou zeggen, drink samen eens een pint.

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                                Inderdaad, gewoon te gek dat een Eurovisiesongfestival zoveel commotie kan oproepen. Ik kijk er al jaren niet naar en geef er ook geen commentaar op, maar de commentaren die ik hier les daar krijg ik wel een punthoofd van. (bij wijze van spreken vooraleer iemand een foto van mijn hoofd vraagt)

Maar goed, binnenkort gaan de cafés ook binnen weer open en kan er terug daar cafépraat verkondigd worden. Het zal het forum ten goede komen.

Maar goed, elke post doet de statistieken van BD weer stijgen, wat dan weer goed is voor de reclame.

Vriendelijke groeten, en ik zou zeggen, drink samen eens een pint.

Peter
                                Noemt hier toch Chit-Chat hé Peter

grts
                                Sieg

Comment

Working...
                                X