Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtfestival

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtfestival

    Een paar flarden gezien van het licht-, krijs- en spring festival, wat ooit was waar de titel naar verwijst: een song festival.

    Gelukkig dat Gigliola Cinquetti nog leeft, anders draaide ze zich om in haar graf denk ik.
    En nee, het moet zeker geen stoet balades zijn, maar wat men nu loslaat op de kijker. Want onze finalist was voor mij toch ook maar een vrij zagerig ding van dertien in een dozijn.

    Maar wat wil je, televoting....

    Wat vinden jullie ervan ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Lichtfestival

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wat vinden jullie ervan ?
    Wat ik persoonlijk van het songfestival denk?
    Ik heb er nooit naar gekeken, en zal er waarschijnlijk ook in de toekomst nooit naar kijken.
    Dan kijk ik nog liever op Discovery naar een of ander programma dat ik al verschillende keren heb gezien, dat blijft voor mij veel interessanter dan het jaarlijkse songfestival.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Lichtfestival

      spijtig dat we daar belastingen voor moeten afdragen.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtfestival

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Een paar flarden gezien van het licht-, krijs- en spring festival, wat ooit was waar de titel naar verwijst: een song festival.

        Gelukkig dat Gigliola Cinquetti nog leeft, anders draaide ze zich om in haar graf denk ik.
        En nee, het moet zeker geen stoet balades zijn, maar wat men nu loslaat op de kijker. Want onze finalist was voor mij toch ook maar een vrij zagerig ding van dertien in een dozijn.

        Maar wat wil je, televoting....

        Wat vinden jullie ervan ?
        Settantaquattro is ze nu.

        Neen, heel dat festival laat ik voor wat het is. Muziek kan men dat nauwelijks noemen.....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Lichtfestival

          Niet gekeken. Vermits ik niet direct iets in de gazet zie zullen ze er niet veel van terecht gebracht hebben zekers?

          Comment


          • #6
            Re: Lichtfestival

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Niet gekeken. Vermits ik niet direct iets in de gazet zie zullen ze er niet veel van terecht gebracht hebben zekers?
            Ik heb er een paar flarden van gezien, draait inderdaad niet meer rond de muziek.
            Maar de Belgen hebben getoond waar ze goed in zijn, namelijk
            de belichting, ik heb ergens gelezen dat er een aansluiting nodig was van 400 KVA om de leds aan te sturen, de rest interesseert mij ook niet.[emoji848]

            Comment


            • #7
              Re: Lichtfestival

              Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten toch
              En aangezien het publiek massaal voor Italië heeft gestemd moet er toch iets van waar zijn hé (het is trouwens de eerste keer dat een nummer zoveel publieksstemmen krijgt)
              Toen ik het nummer voor de eerste keer hoorde dacht ik al meteen dat het een winnaar was, dit samen met het nummer van Frankrijk
              En zie, hetgeen ik gedacht had staat nu op eerste en tweede plaats
              Denk wel dat er dit jaar redelijk wat zomerhits tussen zitten, zou me niet verwonderen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Lichtfestival

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten toch
                En aangezien het publiek massaal voor Italië heeft gestemd moet er toch iets van waar zijn hé (het is trouwens de eerste keer dat een nummer zoveel publieksstemmen krijgt)
                Toen ik het nummer voor de eerste keer hoorde dacht ik al meteen dat het een winnaar was, dit samen met het nummer van Frankrijk
                En zie, hetgeen ik gedacht had staat nu op eerste en tweede plaats
                Denk wel dat er dit jaar redelijk wat zomerhits tussen zitten, zou me niet verwonderen

                grts
                Sieg
                Ware nog maar dat aan tekort Sieg, maar een zeer groot percentage was het horen niet waard, en het wijst ook zichzelf
                dat sinds bepaalde landen er in zitten stemmen nog weinig
                zin heeft, (van horen zeggen), schijnt dat GB geen enkel punt heeft gescoord, een afrekening op de Brexit???

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtfestival

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  de belichting, ik heb ergens gelezen dat er een aansluiting nodig was van 400 KVA om de leds aan te sturen, de rest interesseert mij ook niet.[emoji848]
                  400 kVA voor leds... energiezuinig noemen ze dat... "och ja, het verbruikt toch niets, zet er nog maar wat bij". Is zo'n beetje het spreekwoord van "vele kleintjes maken 1 groot zei de mug en ze plaste in de zee" in realiteit. En de airco mag dat allemaal weer buiten sleuren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtfestival

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    publieksstemmen krijgt
                    Tja, publiekstemmen: ik vraag me af hoeveel % mensen boven de dertig via de televoting dit krijsfestival gesponsord hebben.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtfestival

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ware nog maar dat aan tekort Sieg, maar een zeer groot percentage was het horen niet waard, en het wijst ook zichzelf
                      dat sinds bepaalde landen er in zitten stemmen nog weinig
                      zin heeft, (van horen zeggen), schijnt dat GB geen enkel punt heeft gescoord, een afrekening op de Brexit???
                      Inderdaad Geert, ik volg het ook niet echt maar vind het wel interessant om de lichtshow errond te zien, komt omdat ik dit vroeger zelf gedaan heb gedurende 30jaar, daarmee
                      Maar die lichtshow was weer fenomenaal !

                      En die punten die gegeven worden door de vakjury is inderdaad om te lachen
                      Buurlanden die elkaar de meeste punten geven, afrekeningen zoals je zegt waarschijnlijk over de brexit, elkaar punten geven uit medeleven, te belachelijk voor woorden.
                      Daarmee dat ik het nu interessanter vind dan vroeger, want nu komt nadien nog eens de punten van de gewone mensen en die draait de boel om en zet zo de vakjury te k*kken
                      Die vakjury is meer bezig met vriendjespolitiek dan het nummer zelf

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtfestival

                        Niet gevolgd, maar op Yt naar de winnaar geluisterd vandaag en heb het uitgekeken 🤔
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtfestival

                          Wat mij opviel was het matige camerawerk / regie. Benen die net onder de knie of net boven de voeten werden afgesneden, als filmer/fotograaf valt dat je op. Onrustig beeld door de constant bewegende camera: geen enkele beweging die afgemaakt werd, door midden in een zoombeweging overgaan naar stilstand om vervolgens weer direct heen en weer te vliegen met het beeld. Het vreselijk lelijke elektronische decor met flitsende lichten, dat alles om de matige podiumprestaties van de muzikanten te camoufleren. Het was mij niet gelukt om het drie uur durende kabaal festijn met flitsende lichten langer dan een uur aan te zien, toen ging ik tegen mijn gewoonte in op dat vroege tijdstip slapen.
                          Last edited by Binnenuit; 23 mei 2021, 18:17.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtfestival

                            Oh, een songfestival naar de geest van song is het al lang niet meer. Het is dan ook al lang geleden dat ik poogde naar het gekweel te luisteren. Het ging, gaat hem om een song, nu lawaaifestival en snap ik heel dat circus daaromtrent niet. Muziek luister je toch naar ? Je kijkt eventueel enkel naar noten ...
                            Maar soit.
                            Zet een groep mannen en vrouwen in adams- en evakostuum op het podium, laat die janken en huilen als de wolven en bleten zoals de koeien en gegarandeerd heb je een winnaar ...
                            Ik heb lekker genoten van de 4 seizoenen van Vivaldi, Concterto de Aranjuez, Carmina Burama, Wayn Traub - tu mens met al slot Vicente Amigo & El Pele - Habla Con Ella (Almodovar's Talk To Her)
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtfestival

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Wat mij opviel was het matige camerawerk / regie. Benen die net onder de knie of net boven de voeten werden afgesneden, als filmer/fotograaf valt dat je op. Onrustig beeld door de constant bewegende camera: geen enkele beweging die afgemaakt werd, door midden in een zoombeweging overgaan naar stilstand om vervolgens weer direct heen en weer te vliegen met het beeld. Het vreselijk lelijke elektronische decor met flitsende lichten, dat alles om de matige podiumprestaties van de muzikanten te camoufleren. Het was mij niet gelukt om het drie uur durende kabaal festijn met flitsende lichten langer dan een uur aan te zien, toen ging ik tegen mijn gewoonte in op dat vroege tijdstip slapen.
                              LOL, dat noemt men nu modern film en camerawerk
                              Tevens een uitmuntende lichtshow die tot in de puntjes af was
                              Uiteraard is het niet zoals vroeger met één spotje op de zanger en dan wat floodlights erbij
                              Er mag tegenwoordig best wat pit inzitten en dat was hier perfect gedaan door de Belgische firma

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X