Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Klinkt interessant Geert, heb ge daar mss een linkje van

Kunt ge die dan eigenlijk nog opladen via die gewone lader van Maglite ?
    Moest er trouwens iemand weten waar ik nog aan zo een lader kan geraken, die van mij is stuk en gebruik dus nu een andere Maglite met gewone batterijen, maar heb de oplaadbare wel nog staan

grts
    Sieg
    Ja hoor Sieg, en werkt even goed op de lader, brandt wel niet zo lang als met de dikke D cellen natuurlijk al moet ik toegeven dat ik mijn Eneloops er meestal uit haal en in de Maha lader oplaad, individueel laden is en blijft altijd beter dan in serie laden.
    Link: https://www.batterijeshop.com/Panaso...BoCi-MQAvD_BwE

Comment

Re: Mij weer laten vangen door Bol.com en Conrad.nl

Op het werk heb ik al een aantal jaren een Ultrafire zaklamp met XM-L T6 led (ongeveer zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/32859...%2315613%23456 )
      Die wordt zo goed als dagelijks gebruikt (iedereen die ergens extra licht voor nodig heeft komt die halen), en die blijft perfect werken.
      Aan de deuken te zien gaat die af en toe ook wel ergens tegen de grond, gelukkig is het glas nog niet gebroken, maar voor de rest ziet die zaklamp er behoorlijk "gebruikt" uit.
      Het enige probleem bij dat soort zaklamp is dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is om er eentje te vinden zonder de knipper en SOS functies.
      Gelukkig is de zaklamp die ik heb er nog eentje met alleen maar "low mid high" standen, zonder al die vervelende knipperstanden die je in het dagelijks leven eigenlijk nooit nodig hebt.
      Om de 18650 accu van die zaklamp te laden heb ik op het werk ook nog een Nitecore lader die geschikt is voor lithium-ion cellen (tot formaat 18650) en die kan ook nimh-accu's laden (AA en AAA).
      Uiteraard is de 18650 accu er eentje met de nodige ingebouwde beveiligingen tegen kortsluiting, overladen en te diep ontladen, anders wordt het te gevaarlijk als iedereen die zaklamp gebruikt zonder iets te kennen van de gevaren van lithium-ion cellen.

Aan de sleutelhanger heb ik nog een klein zaklampje (het merk is "Tank 007", ooit nog gekocht bij Dealextreme) met een CR123 lithium batterij (niet herlaadbaar), dat gebruik ik op het werk ook geregeld, vooral om sneller onderdelen te vinden in de rekken waar niet zo veel licht is (maar het is ook handig als je bijvoorbeeld je auto ergens in het donker hebt geparkeerd).
      Omdat dat lampje altijd maar enkele seconden wordt gebruikt gaat dat batterijtje heel lang mee.

Een Maglite (met 2 "C" cellen en een halogeenlampje) heb ik ooit ook gehad, maar in vergelijking met de led zaklampen die later kwamen was die zo zwak dat ik die heb weggegeven, zelfs een simpel led zaklampje met één AA batterijtje gaf meer licht dan die Maglite.
      Last edited by Black B@ndit; 22 mei 2021, 08:03.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Een Maglite (met 2 "C" cellen en een halogeenlampje) heb ik ooit ook gehad, maar in vergelijking met de led zaklampen die later kwamen was die zo zwak dat ik die heb weggegeven, zelfs een simpel led zaklampje met één AA batterijtje gaf meer licht dan die Maglite.
        Je wist dus niet dat je die led's bij Maglite kan upgraden naar een feller type tot 1300 lumen Bart?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Je wist dus niet dat je die led's bij Maglite kan upgraden naar een feller type tot 1300 lumen Bart?
          Toen ik die Maglite weg gaf was er nog geen goede upgrade beschikbaar, ik ben net even op zoek gegaan, voor de "C" cel zaklampen is er een module beschikbaar die 420 lumen levert https://www.magleds.nl/index.php?pag...-cd-cel-r14r20 .
          Die module heeft echter geen thermisch contact met de buitenkant van de zaklamp, als de lamp niet lang aan blijft, dan zal dat met een 3W module niet meteen een probleem zijn, maar als ik die bijvoorbeeld op het werk zou uitlenen aan iemand die de zaklamp aan de kant legt terwijl die blijft branden (dat heb ik er al zien doen met de zaklamp die ik nu op het werk heb), dan zou dat wel eens een probleem kunnen zijn.
          Bij de eerste led zaklamp die ik ooit kocht was er ook een slecht thermisch contact, die lamp heb ik gebruikt op de fiets, en na een paar weken viel de led chip gewoon van het printplaatje, vanaf toen heb ik er bij de aankoop van led zaklampen altijd op gelet dat de led een degelijk thermisch contact gaf met de buitenkant. Bij de eerste 18650 led zaklampen zat er ook een losse module in die vervangbaar was (zoals dat dus bij een Maglite upgrade gebeurt), bij de huidige led zaklampen zit de basisplaat waarop de led gemonteerd is meestal vastgeschroefd in de aluminium kop van de zaklamp, daardoor wordt de warmte van de led veel beter afgevoerd dan wanneer er in de kop een module zit die geen degelijk thermisch contact heeft met de behuizing van de zaklamp.
          Voor de gloeilampjes waarvoor de oudere Maglites eigenlijk ontworpen zijn is dat geen probleem, een gloeilamp mag heet worden, maar een led kan daar niet goed tegen.
          BD0338BE

Comment

Ja hoor Sieg, en werkt even goed op de lader, brandt wel niet zo lang als met de dikke D cellen natuurlijk al moet ik toegeven dat ik mijn Eneloops er meestal uit haal en in de Maha lader oplaad, individueel laden is en blijft altijd beter dan in serie laden.
            Link: https://www.batterijeshop.com/Panaso...BoCi-MQAvD_BwE
            Bedankt Geert, ga ik ook eens aanschaffen, lijkt me wel makkelijk, ik lig hier met een pak AA Eneloop batterijen
            Heb jij trouwens een idee of je die lader nog ergens apart kunt kopen ?
            Ook eventueel het ombouwen naar Led lijkt me wel interessant, indien ook mogelijk een linkje

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

De Maha lader (nieuw model) kan je hier bestellen: https://www.nkon.nl/mh-c9000-pro.html
              BD0338BE

Comment

Bedankt Geert, ga ik ook eens aanschaffen, lijkt me wel makkelijk, ik lig hier met een pak AA Eneloop batterijen
                Ook eventueel het ombouwen naar Led lijkt me wel interessant, indien ook mogelijk een linkje

grts
                Sieg
                Zal in totaal een dure zaak worden Sieg, 48€ voor de lamp KLIK
                En nog eens 60€ voor een originele lader KLIK

Dan kijk je mijn gedacht beter uit naar een totaal nieuwe zaklamp van een ander merk denk ik.

Comment

De Maha lader (nieuw model) kan je hier bestellen: https://www.nkon.nl/mh-c9000-pro.html
                  Neen die bedoel ik niet Bart, maar toch bedankt, die heb ikzelf ook, zelfs twee stuks geloof ik
                  Ik bedoel de lader van de Maglite MagCharge, dus clip in lader

grts
                  Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    @ Sieg,heb ik met alles problemen?
                    Als jij iets koopt en het gaat kapot spreek jij dan je recht op garantie niet aan soms?
                    Was als grapje bedoelt hé Luc, daarmee de clown emoji
                    Maar ik lees hier toch regelmatig berichten van jouw over slechte tot niet levering, verkeerde leveringen, enz...
                    Maar waarschijnlijk bestel jij meer online dan ik en daarmee heb je dan uiteraard ook meer kans dat er iets verkeerd gaat
                    Ik pin me zelf nogal snel vast aan een bepaalde winkel als ik goede en snelle service heb ondervonden, meestal blijf ik dan ook bij die onlinewinkel

grts
                    Sieg

Comment

Dan kijk je mijn gedacht beter uit naar een totaal nieuwe zaklamp van een ander merk denk ik.
                      Voor die prijs koop je inderdaad al bijna een nieuwe oplaadbare Maglite: https://be.knivesandtools.eu/nl/pt/-...ledzaklamp.htm

Bij Knives and Tools heb je heel wat keuzemogelijkheden als je een (oplaadbare) zaklamp zoekt: https://be.knivesandtools.eu/nl/ct/zaklampen.htm
                      Ik heb daar al wat spullen besteld, en kan niet klagen over de service.
                      BD0338BE

Comment

Terzijde: zo te zien hetzelfde display in een kleinere en goedkopere behuizing.
                        Blijkbaar hebben ze de software wat verbeterd, dat je voor AAA de laadstroom cel per cel moet aanpassen was niet erg gebruiksvriendelijk.
                        Prima lader voor de rest.
                        Last edited by palombian; 22 mei 2021, 18:27.

Comment

Tjah inderdaad misschien wel, voor die 30€ dat een nieuwe maar meer kost
                          In ieder geval bedankt voor de links Geert

grts
                          Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Terzijde: zo te zien hetzelfde display in een kleinere en goedkopere behuizing.
                            Blijkbaar hebben ze de software wat verbeterd, dat je voor AAA de laadstroom cel per cel moet aanpassen was niet erg gebruiksvriendelijk.
                            Prima lader voor de rest.
                            Ik heb hier naast de Maha ook nog een LiitoKala Lii500S DEZE
                            En ik moet zeggen dat ik daar ook super tevreden over ben, je kan er zowat alle soorten cellen individueel mee laden en ontladen,
                            heeft aanraakbediening, is heel simpel te bedienen enz. enige wat die niet heeft is de break-in functie zoals op de Maha, verder een super goede
                            en overzichtelijke lader met een TOP display, Zelf heb ik deze gekocht bij Alie, maar of dat met de huidige regels nog verstandig zou zijn???
                            soms vraag ik mij af of die break-in functie eigenlijk nog veel zin heeft met Eneloop batterijen.
                            Last edited by Guest42; 23 mei 2021, 13:22.

Comment

Ik heb een grote en een kleine Maglite, goed spul maar halogeen. Slokt wel batterijen maar goed. Meestal gebruik ik een Heider CFX (LED met Li-ion), klein, licht en ongelofelijk efficient. Tijdens een nachtwandeling in een of ander park op Costa Rica had de gids dezelfde Maglite, hij haalde het echt niet tegenover mijn Heiderke (ook compleet waterdicht volgens legerstandaarden). Het licht zelf is uiterst neutraal, ik heb het meerdere malen gebruikt als lichtbron om in aardedonkere lava-holen te fotograferen (compleet uit de hand of wat dacht je ?). Toen ik hem nog niet lang had kwamen twee vrienden op bezoek, Marc is zo'n figuur dat altijd zijn zin doet, het was tegen valavond en ik zei : "Marc, kijk er niet in". Dat was natuurlijk het eerste wat hij deed..... gaat hij geen twee keer doen....

Comment

Was als grapje bedoelt hé Luc, daarmee de clown emoji
                                Maar ik lees hier toch regelmatig berichten van jouw over slechte tot niet levering, verkeerde leveringen, enz...
                                Maar waarschijnlijk bestel jij meer online dan ik en daarmee heb je dan uiteraard ook meer kans dat er iets verkeerd gaat
                                Ik pin me zelf nogal snel vast aan een bepaalde winkel als ik goede en snelle service heb ondervonden, meestal blijf ik dan ook bij die onlinewinkel

grts
                                Sieg
                                De meeste miserie die wij ondervonden was:
                                1. Veel GPS toestellen waren niet secuur ze voerde je naar een straat in onze wijk die niet eens bestaat. (Na ettelijke mails is dit nu in orde gekomen.)
                                2. Om de haverklap waren het andere postbodes. Ook dat is nu opgelost want de klachten waren legio hier in de wijk.
                                3 Een wijk waar alle straten dezelfde naam hadden en een niet efficiënte nummering van de huizen. (Hebben ze geprobeerd op te lossen met een stratenplan in elke straat.
                                En natuurlijk lag het ook aan de chinezen die beweerden dat ze het pakje hadden opgestuurd en pas 2 à 3 weken later inleverden bij Hongkong Post.
                                Dat ben ik te weten gekomen door een onderzoek van de ombudsman van de post in samenwerking met Bpost.

Ja, ik bestel veel omdat ik aan Pc modding doe en vooral omdat de Chineese prijzen enorm veel lager liggen dan hier of in de USA.
                                Meestal betaal ik nu meer om het op te sturen dan de waarde van de goederen die ik besteld heb. Vroeger was opsturen gratis en zelfs met +/- € 8,00 verzendingskosten ben ik zeker nog 50% goedkoper bediend dan bij een aankoop in Nederland of Duitsland. Van een echte moddingwinkel in België heb ik geen weet.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X