Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roundup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Roundup

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Is ook pelargonzuur, staat in de handleiding.
    Ik wacht wel af.....heb een test gevolgd van iemand die gedurende 2 maanden met 5 verschillende produkten allemaal op basis van een zuur, op verschillende plaatsen op hetzelfde stukje grond het onkruid heeft bespoten en het produkt dat ik nu besteld heb kwam er echt als beste uit.....afwachten dus.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Ik mis iets. Heb ik hier gereageerd of heb ik nu echt alzheimer.
      Ik ken immers niks van Roundup.

Vriendelijke groeten

Peter
      Het zijn meestal de Roundup gebruikers die aan alzheimer zijn gaan lijden: zo giftig is dat spul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik wacht wel af.....heb een test gevolgd van iemand die gedurende 2 maanden met 5 verschillende produkten allemaal op basis van een zuur, op verschillende plaatsen op hetzelfde stukje grond het onkruid heeft bespoten en het produkt dat ik nu besteld heb kwam er echt als beste uit.....afwachten dus.
        Zit ook maleic hydrazide in.
        Is een groei-inhibitor.Combinatie zou wel kunnen werken.
        Laat het ons eens weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Heb je geen oude lens liggen om als brandglas te gebruiken?
          Ik heb wel een vergrootglas, maar met zo'n klein brandpunt moet je heel veel geduld hebben als je daarmee onkruid weg wil krijgen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ondertussen ons voorraadje (en voor de familie) onkruidverdelger ingeslagen hier in Frankrijk.
            Het kost rond de 15 euro voor een verpakking van 500 ml, aangelengd goed voor 3.000 m² piepedood sproeien.
            Zitten per 2 verpakt, dus ik kan 6.000 m² onkruid verdelgen...zal er wel voor een tijdje mee door komen denk ik .

Comment

Die onkruidbranders moesten ze bij wet verbieden wegens te gevaarlijk voor brand, zeker met droog weer.
              Twee weken geleden nog de brandweer gebeld voor ene dat alles in de fik gestoken had.
              Trouwens werkt dat niet snel, zelfs niet die op gas en een paar dagen later is alles terug.
              Onkruid tussen klinkers zit redelijk diep en beschermd met de wortels.
              Voor 2 vierkante meter zal dat nog wel lukken, voor 20 of 200 vierkante meter is dat al heel anders.
              Één keer gedaan, maar nooit meer.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Die onkruidbranders moesten ze bij wet verbieden wegens te gevaarlijk voor brand, zeker met droog weer.
                Twee weken geleden nog de brandweer gebeld voor ene dat alles in de fik gestoken had.
                Trouwens werkt dat niet snel, zelfs niet die op gas en een paar dagen later is alles terug.
                Onkruid tussen klinkers zit redelijk diep en beschermd met de wortels.
                Voor 2 vierkante meter zal dat nog wel lukken, voor 20 of 200 vierkante meter is dat al heel anders.
                Één keer gedaan, maar nooit meer.
                Tsja, bij nat weer is het nogal moeilijk hé .

Ik heb er eentje met campinggaz met busjes CV470, en ene zoals de dakdekkers gebruiken met een grote gasfles.
                Voor een paar m² ga ik geen volle sproeier van 5 liter product maken hé.

Ik gebruik een deel van de moestuin van mijn ouders om aardappelen te kweken, een daar sproei ik in het voorjaar eerst alle onkruid dood, waarna ik het verbrand met de grote brander.
                Dan heb ik een net perceel om te bewerken.

Hier, allez thuis bedoel ik, heeft het onkruid geen kans.

Alhoewel één van mij zonen zegt dat onkruid gewoon planten zijn die de mensen niet graag zien... bij hem zie je dan ook dat hij alle planten graag ziet .
                Voor hem hoef ik dan ook geen product uit Frankrijk mee te brengen.

Ieder zijn goesting hé.
                Last edited by Guest49; 3 juni 2023, 16:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                  Tsja, bij nat weer is het nogal moeilijk hé .
                  Ge weet wel wat ik bedoel, droog weer zoals nu met alles uitgedroogd aan de oppervlakte.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Om het onkruid tussen de klinkers op de oprit aan te pakken heb ik vorige week een andere methode gebruikt zonder chemische stoffen.
                      Ik heb op de Lidl website een elektrische onkruidbrander ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-w/p100345271 ) en een accuvoegenborstel ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-v/p100344688 ) gekocht. (dat hetelucht-pistool kan ook voor andere toepassingen worden gebruikt).
                      Zo'n elektrische onkruidbrander werkt niet supersnel, maar die is een heel stuk beter voor mijn rug en mijn knieën omdat ik dan gewoon rechtop kan blijven staan in plaats van op mijn knieën als ik dat onkruid met de hand moet uittrekken.
                      Let wel op, het is niet omdat zo'n elektrische onkruidbrander niet met een vlam werkt dat die geen brand kan veroorzaken, het onkruid brandt wel degelijk, je kan er dus bijvoorbeeld ook heel gemakkelijk een haag of houten schutting mee in brand steken (sommige hagen branden heel fel, gelukkig staat er hier zo geen). Als je met zo'n brander werkt zorg je er vooraf al voor dat je water bij de hand hebt om een beginnend brandje te blussen (als het begint te branden, en je moet dan nog op zoek naar water, dan is heb je heel snel een te grote brand om die zelf nog te kunnen blussen).
                      De voegenborstel werkt ook vrij goed.
                      Om achteraf alles weg te blazen heb ik ook nog een bladblazer ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...der/p100350896 ) gekocht omdat ik met een keerborstel het zand niet goed weg kreeg. Die bladblazer werkt heel goed , en ik heb al voldoende accu's van andere Parkside 20V gereedschappen zodat ik die niet meer moest kopen.

De onkruidbrander verbruikt wel 2000W, maar ik gebruik die terwijl de zon schijnt, en dan werkt die op zonne-energie, ik gebruik dus "geconcentreerde zonne-energie" om het onkruid te verwijderen.
                      Uiteindelijk is dit ook een dure onafdoende behandeling.
                      Ik spreek nu niet over ontkiemend zaad, maar i dat geval is schoffelen bij warm weer even evident.
                      De branders verschroeien in feite enkel datgene wat bovengronds zit. Wortelstokken, ... worden niet aangebrand met als gevolg dat nadat het groene lof boven de grond is verbrand, de plant opnieuw aan het groeien gaat. Klaverzuring, klaver, heermoes, bramen, paardenbloem, ... zijn er helaas niet mee weg te krijgen. Zucht ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Enkele jaren geleden kocht ik ook zo'n brander,en is hij dan in de garage verdwenen wegens weinig efficient.Sproeien was veel effectiever en sneller gedaan.
                        En toch is hij nu terug boven water gekomen.
                        Heb meer tijd om buiten bezig te zijn,en laat het onkruid dan ook geen hele tijd z'n gang gaan.
                        Tijdrovend ja,maar op kiemend onkruid toch zeer efficient.Sneller resultaat.En de rug sparend.
                        Laat soms in het passeren ook wel eens een drupje, van een niet nader te noemen en werkend product vallen ,en dit heeft toch wel meer tijd nodig om zijn werk te doen.
                        Op alles wat diepe wortels heeft,of al wat meer is opgeschoten,is het inderdaad maar tijdelijk werkzaam.
                        Gebruik het liefst niet in gras,want je krijgt een kale plek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Om het onkruid tussen de klinkers op de oprit aan te pakken heb ik vorige week een andere methode gebruikt zonder chemische stoffen.
                          Ik heb op de Lidl website een elektrische onkruidbrander ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-w/p100345271 ) en een accuvoegenborstel ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-v/p100344688 ) gekocht. (dat hetelucht-pistool kan ook voor andere toepassingen worden gebruikt).
                          Zo'n elektrische onkruidbrander werkt niet supersnel, maar die is een heel stuk beter voor mijn rug en mijn knieën omdat ik dan gewoon rechtop kan blijven staan in plaats van op mijn knieën als ik dat onkruid met de hand moet uittrekken.
                          Hmm, dan moet je toch wel heel brede voegen hebben om met deze voegenborstel iets te kunnen bereiken toch
                          En tjah, zo'n onkruidbrander is nog erger dan de meesten denken, ik zou het niet willen betalen wat er al allemaal is in de fik geschoten door zulke toestelletjes, zelfs de toestellen zelf

Het is erg om te moeten zeggen, maar de goede oude gekende sproeistof geeft nog altijd het beste langst blijvende resultaat
                          Dat men daar dan nog geen andere afdoende oplossing voor gevonden heeft, toch eigenaardig aangezien de wereld toch zo bezig is met de natuur ...

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Roundup

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Dat men daar dan nog geen andere afdoende oplossing voor gevonden heeft, toch eigenaardig aangezien de wereld toch zo bezig is met de natuur ...
                            De gemeenten hebben daar de perfecte oplossing voor gevonden … ze sproeien niet meer en leggen het onderhoud bij de burger, iedereen moet voor zijn deur alles in orde houden. [emoji848]
                            Nu niet dat wij ervoor ook al niet deden maar zo hebben ze er zelf geen last van.
                            Probleem,is dat de meerderheid gewoon niets doet en het op vele plaatsen verwildert.

Maar hetzelfde probleem bestaat met maaien, vroeger kwam de gemeente eerst wekelijks, daarna om de twee weken, nog wat later maandelijks en nu twee tot drie keer per jaar en voor de rest laten ze het maar groeien.
                            Maaien een dan klagen de groen dat er gemaaid wordt en maaien ze niet, dan klagen naderen omdat ze het niet doen.

Bomen op openbaar domein werden vroeger jaarlijks gesnoeid, nu is het afhankelijk van type bomen en locatie om de 5 jaar, 10 jaar of 20 jaar.
                            Soms wordt er ene afgereden want vrachtwagens waaronder de vuilbak kunnen dan niet meer door.

Besparingen zegt men dan, maar de burger betaalt steeds meer belastingen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              De roundup op basis van glyfosfaat is nu verboden en vervangen door roundup op basis van pelargonzuur.
                              Normaal sproei ik maar heel uitzonderlijk maar ik had niet al te beste reacties gehoord en gelezen (Test Aankoop) over de werkzaamheid van die tweede, twee weken geleden eens geprobeerd en idd : het werkt echt voor geen meter.
                              Hoe lossen jullie dat op ?
                              Hier nog 20 liter Zapper staan, ik kan dus weg voor de rest van mijn leven.

Comment

Ik heb juist eens gekeken en de roundup die in uit Frankrijk meegebracht heb, bevat ongeveer 40 % glyfosaat. Ik weet niet of dit dezelfde is als vroeger, of deze van vroeger meer glyfosaat bevatte of niet ?
                                In ieder geval werkt het perfect, kost niet veel en ik kan met één bus ongeveer 3.000 m² aan. Met het aantal bussen dat ik kocht kan ik ook al een tijd verder.
                                Ik heb er alvast genoeg gekocht, want wie weet of hij binnen enkele maanden, of een jaar ook niet meer verkrijgbaar is (?)

Comment

Working...
                                X