Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roundup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Roundup

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Heel uw reactie is gebouwd op één punt en dat is de professioneel beschermen zodat de particulier niets zelf doet.
    Maar er is maar één groot probleem, geen enkele professioneel wil komen om enkel uw inrit te sproeien tegen het vuil … de reacties zijn dan één van de volgende:
    - Als we uw tuin helemaal mogen onderhouden, dan zullen we dat mee doen.
    - Voor zoiets komen we niet, onze agenda zit al vol.
    - Ik kan daarvoor niet komen, maar ge kunt wat product komen halen om het zelf te doen.
    En de producten die professionelen gebruiken zijn nog straffer dan die dat de particulier kan kopen.
    Maar ik snap de reacties van de professionelen wel, plots zitten honderdduizenden gezinnen in dezelfde periode met hetzelfde probleem en geen enkele professioneel kan het aan om iedereen te bedienen.
    En de professioneel die 9/10 de cursussen enkel volgt omdat het verplicht is maar verder op zijn manier verder werkt.

Professionelen moeten ook alles officieel doen, toch moeten ze bij particuliere klanten altijd zo veel mogelijk (op uitzondering van enkele) in het zwart hebben … dat zorgt er ook voor dat we allen meer belastingen betalen om het gat te vullen.
    Er is wel altijd en overal wel iets waar men een ander op kan wijzen, maar doet iedereen altijd alles volgens het boekje? [emoji848]
    Klopt, van de bijna 50 jaar dat er bij ons tuinders over de vloer (tuin) komen, heb ik één keer een factuur gekregen, nl. bij de aanleg van de tuin.
    Al de jaren erna steeds een vodje papier met uren, uurloon, gebruik machine, stort, en totaal bedrag erop.
    Maar in feite is het ook mijn fout, ik heb nog nooit voor onderhoud een factuur gevraagd... dus mij hoor je niet klagen .
    Maar ze moeten dan vooral niet de moraalridder komen uithangen.
    Maar wie denkt dat het zwartwerk ooit zal uitgeroeid zijn gelooft nog in 6 december denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
      Maar wie denkt dat het zwartwerk ooit zal uitgeroeid zijn gelooft nog in 6 december denk ik.
      Euh, wat is er fout aan 6 december ? Ik geloof daar evenveel in als in 7, 8, 9, 10, 11, 12 december, januarie, februarie, maart ... Ik geloof in alle kalenderdagen. Vandaag is het 2 juni 2023 en ik geloof echt dat dit klopt
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
        tav. Heembeek. Peter, alles hangt af welke onkruiden er groeien op dat perceel, zo wordt dan beslist welk product aangewezen is.
        Waarom mag er geen onkruid groeien op het perceel dat je wenst te verkopen?
        Het zou een wonder zijn dat ze sporen vinden van glyfosaat (werkt trouwens niet tegen alle onkruiden, ja oke, eventjes (het zogenaamde scheermeseffect) tijdens
        een bodemonderzoek. Glyfosaat is heel snel uitgewerkt. (wordt massaal gebruikt net voor het rooien van aardappelen om het loof af te doden) en er worden geen
        residus van glyfosaat gevonden in de aardappelen.

Dirk
        Ik mis iets. Heb ik hier gereageerd of heb ik nu echt alzheimer.
        Ik ken immers niks van Roundup.

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Liever heermoes dan bamboe of japanse duizendknoop.... Of klimop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Liever heermoes dan bamboe of japanse duizendknoop.... Of klimop.
            Of Roundup, een schande dat dit nog altijd mag gebruikt worden. Of je nu professioneel bent of niet, het blijft een groot vergif!
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Of Roundup, een schande dat dit nog altijd mag gebruikt worden. Of je nu professioneel bent of niet, het blijft een groot vergif!
              Maar veel plaatsen zijn nu een wildernis geworden en dat mag ook niet.
              Probleem is vooral dat er geen deftig alternatief is.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Euh, wat is er fout aan 6 december ? Ik geloof daar evenveel in als in 7, 8, 9, 10, 11, 12 december, januarie, februarie, maart ... Ik geloof in alle kalenderdagen. Vandaag is het 2 juni 2023 en ik geloof echt dat dit klopt
                Korte en bondige reactie :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Tsja, eerst was DDT en vergif, dan was E605 een vergif, nu is GLYFOSAAT een vergif, dan is ASBEST een vergif, dan is PEFOS een vergif, NICOTINE is een vergif, ALCOHOL is een vergif... wees maar gerust ze nog vergif vinden hoor waarvan er nu nog helemaal geen sprake is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                    Tsja, eerst was DDT en vergif, dan was E605 een vergif, nu is GLYFOSAAT een vergif, dan is ASBEST een vergif, dan is PEFOS een vergif, NICOTINE is een vergif, ALCOHOL is een vergif... wees maar gerust ze nog vergif vinden hoor waarvan er nu nog helemaal geen sprake is .
                    Inderdaad, zelfs de toestellen waarmee iedereen in dt topic kan antwoorden bevatten giftige stoffen. [emoji57]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Bij sommigen komt er zelfs een soort gif uit hun mond, of uit hun ideeën, of uit hun pen, of uit hun toetsenbord .

Comment

Bij de oude belgen werd er tenminste nog recht gesproken - dat van de stevigste knots!

Comment

Om het onkruid tussen de klinkers op de oprit aan te pakken heb ik vorige week een andere methode gebruikt zonder chemische stoffen.
                          Ik heb op de Lidl website een elektrische onkruidbrander ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-w/p100345271 ) en een accuvoegenborstel ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-v/p100344688 ) gekocht. (dat hetelucht-pistool kan ook voor andere toepassingen worden gebruikt).
                          Zo'n elektrische onkruidbrander werkt niet supersnel, maar die is een heel stuk beter voor mijn rug en mijn knieën omdat ik dan gewoon rechtop kan blijven staan in plaats van op mijn knieën als ik dat onkruid met de hand moet uittrekken.
                          Let wel op, het is niet omdat zo'n elektrische onkruidbrander niet met een vlam werkt dat die geen brand kan veroorzaken, het onkruid brandt wel degelijk, je kan er dus bijvoorbeeld ook heel gemakkelijk een haag of houten schutting mee in brand steken (sommige hagen branden heel fel, gelukkig staat er hier zo geen). Als je met zo'n brander werkt zorg je er vooraf al voor dat je water bij de hand hebt om een beginnend brandje te blussen (als het begint te branden, en je moet dan nog op zoek naar water, dan is heb je heel snel een te grote brand om die zelf nog te kunnen blussen).
                          De voegenborstel werkt ook vrij goed.
                          Om achteraf alles weg te blazen heb ik ook nog een bladblazer ( https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...der/p100350896 ) gekocht omdat ik met een keerborstel het zand niet goed weg kreeg. Die bladblazer werkt heel goed , en ik heb al voldoende accu's van andere Parkside 20V gereedschappen zodat ik die niet meer moest kopen.

De onkruidbrander verbruikt wel 2000W, maar ik gebruik die terwijl de zon schijnt, en dan werkt die op zonne-energie, ik gebruik dus "geconcentreerde zonne-energie" om het onkruid te verwijderen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            De onkruidbrander verbruikt wel 2000W, maar ik gebruik die terwijl de zon schijnt, en dan werkt die op zonne-energie, ik gebruik dus "geconcentreerde zonne-energie" om het onkruid te verwijderen.
                            Heb je geen oude lens liggen om als brandglas te gebruiken?

Comment

Ondertussen zelf wat meer onderzoek gedaan.....internet.... YouTube.....en dit eens aangeschaft : https://www.neudorff.de/produkte/fin...erschfrei.html
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ondertussen zelf wat meer onderzoek gedaan.....internet.... YouTube.....en dit eens aangeschaft : https://www.neudorff.de/produkte/fin...erschfrei.html
                                Is ook pelargonzuur, staat in de handleiding.

Comment

Working...
                                X