Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roundup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Roundup

Aangezien ze op azijn na allemaal werken op basis van pelargonzuur zou ik het volledige etiket toch wel eens willen lezen.

Comment

Ondertussen zijn we weer wat jaartjes verder.....is er ondertussen al wat evolutie wat betreft de opvolger van de oorspronkelijke Roundup? De nieuwe schijnt echt niet te voldoen.
      Deze schijnt vrij goede recensies te hebben : https://test-vergleiche.com/nl/produ...f-onkruidvrij/
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Meeste is inderdaad brol dat niet echt helpt of maar zeer tijdelijk (paar dagen).
        Gelukkig is er nog de goede Roundup op voorraad … in mijn berging. [emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Meeste is inderdaad brol dat niet echt helpt of maar zeer tijdelijk (paar dagen).
          Ik heb ook nog maar het stuk grond waar ik het voor nodig heb gaat verkocht worden, dus wie weet komt er een bodemanalyse.....er staan zware boetes op wanneer de grond vervuild blijkt te zijn.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik heb ook nog maar het stuk grond waar ik het voor nodig heb gaat verkocht worden, dus wie weet komt er een bodemanalyse.....er staan zware boetes op wanneer de grond vervuild blijkt te zijn.
            Maar voor zover ik me meen te herinneren mogen landbouwers en zelfstandige tuinwerkers dit wel nog gebruiken mits respecteren voorwaarden.
            In april lag hier wat verder een stuk akker zo bruin als maar kan, roestkleur en dat kwam niet van pelargonzuur noch teveel regen.
            Bleekwater mag ook al niet gebruikt worden en de massale slakkeninvasie lusten hier liever de sla, radijzen, kruiden in de hof dan datgene wat ik liever niet heb.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Op veel plaatsen mag een landbouwer niet diep meer ploegen (lees: onkruid onderploegen). Dus dan moet hij wel een herbicide gebruiken voordat hij kan zaaien... Werd me vorige week nog verteld door een van de boeren van wie we jachtrecht pachten.

Zelf gebruik ik in mijn tuin niks van chemische bestrijdingsmiddelen, en ondertussen van een stadstuin van 1are naar platteland met 36are verhuisd. Uittrekken of maaien, en maaisel afvoeren om stikstof gehalte in de bodem te verlagen. Zou vooral helpen voor brandnetels. De buurman heeft gelukkig ezels staan, en die zijn verzot op brandnetels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als je regelmatig naar Frankrijk gaat, dan zijn de onkruidverdelgers met glyfosaat nog steeds op voorraad.
                Je moet enkel weten in welke soort winkel je het goedje kan vinden.
                Het beestje heeft wel een andere naam daar, dus niet Roundup.
                Wij slaan straks weer een voorraadje in... ook voor de familie .
                Na één uur zie je het onkruid al verslensen en 's anderendaags is het piepedood.

Als het gebeurt dat mijn voorraad uit is gebruik ik (tot de volgende trip naar Frankrijk) volgend brouwsel :

- Drie flessen van 1.5 liter van de goedkoopste azijn (Colruyt, Aldi, Lidl...)
                - Eén koffietas vol gewoon keukenzout
                - Een goede scheut afwasmiddel (zorgt er voor dat het goedje aan de bladeren blijft hangen)

Alles goed mengen tot het zout is opgelost en dan sproeien maar.

Dit mengsel heeft wel één "nadeel", je onkruid moet door de zon beschenen worden bij het toepassen, wat in de schaduw staat en besproeid wordt, gaat er niet aan.

Comment

Ook in Nederland is de gewone goede oude Roundup nog te verkrijgen, dus uitstapje doen over de grens en inkopen maar

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ook in Nederland is de gewone goede oude Roundup nog te verkrijgen, dus uitstapje doen over de grens en inkopen maar

grts
                    Sieg
                    Ik heb nog Roundup genoeg maar het is een bouwgrond die gedeeltelijk onkruidvrij moet gemaakt worden.....maw, er volgt een bodemattest.....Roundup met glyfosaat gebruiken is dan geen goede zet vermoed ik....

Comment

Ik heb nog Roundup genoeg maar het is een bouwgrond die gedeeltelijk onkruidvrij moet gemaakt worden.....maw, er volgt een bodemattest.....Roundup met glyfosaat gebruiken is dan geen goede zet vermoed ik....
                      Hangt er vanaf, volgens mijn weten trekt er na het sproeien met glyfosaat weinig in de bodem als er genoeg vegetatie op staat.
                      je kunt desnoods ook altijd even een laagje laten afschrapen voordat de meting gedaan wordt, als je het niet vertrouwd

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Toch ongelooflijk wat je hier allemaal te lezen krijgt.
                        Het is heel eenvoudig. Hoe meer de particulier verder doet met het illegaal toepassen van bestrijdingsmiddelen hoe minder
                        ze nog legaal zullen kunnen aanschaffen in de handel.
                        Volgens het FAVV worden de meeste illegale sproeistoffen in beslag genomen bij de particulier en niet bij de beroeps gebruikers.
                        Volgens het FAVV vind je de meest giftige groentes en fruit in particuliere tuinen en niet bij de beroepsteler.
                        Als professioneel gebruiker moeten wij verplicht bijscholingscursussen volgen, moeten wij allerhande registers bijhouden,
                        verplicht aangesloten zijn bij de dienst waarschuwingen van het ministerie met duur lidgeld enz.
                        Tijdens die cursussen krijgen wij dan o.a. de cijfers te zien wat het FAVV nog allemaal aantreft bij de particulieren en wat ze
                        allemaal in beslag nemen. o.a. DTT, Lindaan, Parathion, Grammoxone, enz. Producten die al vele jaren niet meer gebruikt mogen worden.

Dus gewoon verder doen als particulier en dan koop je enkel nog gouden suikerwater met een stankstof erbij in de toekomst.
                        Ideaal voor de chemische industrie te sponseren.

tav. Heembeek. Peter, alles hangt af welke onkruiden er groeien op dat perceel, zo wordt dan beslist welk product aangewezen is.
                        Waarom mag er geen onkruid groeien op het perceel dat je wenst te verkopen?
                        Het zou een wonder zijn dat ze sporen vinden van glyfosaat (werkt trouwens niet tegen alle onkruiden, ja oke, eventjes (het zogenaamde scheermeseffect) tijdens
                        een bodemonderzoek. Glyfosaat is heel snel uitgewerkt. (wordt massaal gebruikt net voor het rooien van aardappelen om het loof af te doden) en er worden geen
                        residus van glyfosaat gevonden in de aardappelen.

tav Wim Vermaele. Heb je al geprobeerd om lavameel toe te passen om je slakkeninvasie in te dammen? Het nadeel is dat je dan ook
                        de nuttige huisjesslakken mee vernietigd.

Groetjes,

Dirk

Comment

Roundup

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                          Toch ongelooflijk wat je hier allemaal te lezen krijgt.
                          Het is heel eenvoudig. Hoe meer de particulier verder doet met het illegaal toepassen van bestrijdingsmiddelen hoe minder
                          ze nog legaal zullen kunnen aanschaffen in de handel.
                          Volgens het FAVV worden de meeste illegale sproeistoffen in beslag genomen bij de particulier en niet bij de beroeps gebruikers.
                          Volgens het FAVV vind je de meest giftige groentes en fruit in particuliere tuinen en niet bij de beroepsteler.
                          Als professioneel gebruiker moeten wij verplicht bijscholingscursussen volgen, moeten wij allerhande registers bijhouden,
                          verplicht aangesloten zijn bij de dienst waarschuwingen van het ministerie met duur lidgeld enz.
                          Tijdens die cursussen krijgen wij dan o.a. de cijfers te zien wat het FAVV nog allemaal aantreft bij de particulieren en wat ze
                          allemaal in beslag nemen. o.a. DTT, Lindaan, Parathion, Grammoxone, enz. Producten die al vele jaren niet meer gebruikt mogen worden.

Dus gewoon verder doen als particulier en dan koop je enkel nog gouden suikerwater met een stankstof erbij in de toekomst.
                          Ideaal voor de chemische industrie te sponseren.

tav. Heembeek. Peter, alles hangt af welke onkruiden er groeien op dat perceel, zo wordt dan beslist welk product aangewezen is.
                          Waarom mag er geen onkruid groeien op het perceel dat je wenst te verkopen?
                          Het zou een wonder zijn dat ze sporen vinden van glyfosaat (werkt trouwens niet tegen alle onkruiden, ja oke, eventjes (het zogenaamde scheermeseffect) tijdens
                          een bodemonderzoek. Glyfosaat is heel snel uitgewerkt. (wordt massaal gebruikt net voor het rooien van aardappelen om het loof af te doden) en er worden geen
                          residus van glyfosaat gevonden in de aardappelen.

tav Wim Vermaele. Heb je al geprobeerd om lavameel toe te passen om je slakkeninvasie in te dammen? Het nadeel is dat je dan ook

Groetjes,

Dirk
                          Heel uw reactie is gebouwd op één punt en dat is de professioneel beschermen zodat de particulier niets zelf doet.
                          Maar er is maar één groot probleem, geen enkele professioneel wil komen om enkel uw inrit te sproeien tegen het vuil … de reacties zijn dan één van de volgende:
                          - Als we uw tuin helemaal mogen onderhouden, dan zullen we dat mee doen.
                          - Voor zoiets komen we niet, onze agenda zit al vol.
                          - Ik kan daarvoor niet komen, maar ge kunt wat product komen halen om het zelf te doen.
                          En de producten die professionelen gebruiken zijn nog straffer dan die dat de particulier kan kopen.
                          Maar ik snap de reacties van de professionelen wel, plots zitten honderdduizenden gezinnen in dezelfde periode met hetzelfde probleem en geen enkele professioneel kan het aan om iedereen te bedienen.
                          En de professioneel die 9/10 de cursussen enkel volgt omdat het verplicht is maar verder op zijn manier verder werkt.

Professionelen moeten ook alles officieel doen, toch moeten ze bij particuliere klanten altijd zo veel mogelijk (op uitzondering van enkele) in het zwart hebben … dat zorgt er ook voor dat we allen meer belastingen betalen om het gat te vullen.
                          Er is wel altijd en overal wel iets waar men een ander op kan wijzen, maar doet iedereen altijd alles volgens het boekje? [emoji848]
                          Last edited by VerSeg; 1 juni 2023, 23:25.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik heb nog Roundup genoeg maar het is een bouwgrond die gedeeltelijk onkruidvrij moet gemaakt worden.
                            Brengt een bouwgrond meer op als er dood onkruid op staat in plaats van levend onkruid?
                            Misschien is het beter om er dan te maaien, als je alles dood spuit, dan valt het meteen op dat er chemicaliën zijn gebruikt.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht

Groetjes,

Dirk
                              Dirk,

Ja en dat helpt. NIET. die verdomde dingen sluipen langs de glaswand naar boven en laten zich boven de planten vallen. Ik dacht dat ik spoken zag, maar na een goede vochtige nacht zie je duidelijk de slijmsporen op het glas to boven de plant, planten en dan stopt dat spoor en zie nergens een slak tegen het glas.
                              Ben eens heel vroeg voor zonsopgang naar de serre getrokken en ik zag die beesten hangen en kruipen.
                              Ik kan wel een paar exemplaren verdragen, maar trop est trop. Gisteren nog een sla uitgestoken en die was nagenoeg aan de binnenkant uitgegeten. Ik had een 13-tal volwassen Arion Ruffussen. En handvol.
                              Bij de cactusplanten jawel hoor, merk ik dat de soorten met grote bloemen (tot 12cm diameter) het eerst worden aangevallen. ALs ik 's morgens de serre binnen loop zie je de vraat aan de bloemknoppen of is de bloem nagenoeg volledig weg. Gedroogde slijmsporen op de planten tot aan de bloembak wijzen naar de dader.
                              Maar dank voor de tip. En ja huisjesslakken heb ik hier verkrijgbaar per kilo, maar die, naast dat ze niet vaak mooi ogen in de bloementuin zijn die nuttig voor het opruimen van dood materiaal. Dat is de natruulijke vuilnisdienst.

Wat vergif betreft. Vergif is vergif en keline beetje giftig bestaat niet. Maar ik vind dan wel dat men ook geen brol moet verkopen in de handel. Pelargonzuur doet noppes. Trouwens zit trouwens in geraniums.
                              Heb het trouwens nog nooit gekocht. Kost stukken van mensen en de tijd die je nodg hebt om het te halen, voor te bereiden en te verspuiten gebruik ik dan om het onkruid handmatig te verwijderen.
                              Maar, kaverzuring en heermoes (paardestaart of akkerpest) is er niet uit te krijgen en worden echt overheersend.
                              Ik zorg nu al meer dan 30 jaar dat in de cactuserre heermoes regelmatig wordt verwijderd (uittrekken en men schrijft dat dit planten uit put waardoor ze verdwijnen) maar ik heb er ieder jaar kruiwagens vol van.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Ik trek hier al meer dan 10 jaar heermoes uit.
                                De plant uitputten!!!!
                                Ik denk dat ik eerder zal uitgeput zijn dan de heermoes.
                                NB:mijn tuinman zei:heermoes ,je bent ermee getrouwd.Niet helemaal juist.Je kunt nog scheiden,van heermoes helaas niet.

Comment

Working...
                                X