Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inductie kookpotten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Inductie kookpotten

Daar wij binnenkort gaan overschakelen op inductie dienen er enkele kookpotten vervangen te worden.
    Zijn er benevens geschiktheid voor inductie, nog dingen waar we moeten op letten ?
    Voorlopig hebben we een kookpot van 21 cm nodig en twee steelpannetjes ( tussen 17 en 19 cm )
    We kopen liever direct iets goed, want normaal gezien heb je die dingen voor het leven.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Inductie kookpotten

Vooral letten dat de diameter onderaan past op het actieve deel van je plaat. Als het te klein is in verhouding dan gaat die soms niet gedetecteerd worden, als het te groot is ga je een te groot stuk niet opwarmen. De rest is "goesting".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Vooral letten dat de diameter onderaan past op het actieve deel van je plaat. Als het te klein is in verhouding dan gaat die soms niet gedetecteerd worden, als het te groot is ga je een te groot stuk niet opwarmen. De rest is "goesting".
      Thx !
      Sommige kookpotten hebben een aluminium schijf in de bodem verwerkt, andere een koperen.
      Is het ene beter dan het andere of maakt het niet veel uit ?

Koper neemt sneller warmte op, dus ik veronderstel dat koper beter is in dit geval.

Aluminium zou de warmte langer vasthouden, maar misschien is dat van minder belang voor een inductie plaat?

Comment

Hier zeer tevreden van Demeyere Atlantis op inductie. Zeer goede bodem, speciaal ontwikkeld voor inductie met tot 30% meer rendement.
        Ook perfect afgewerkt, waardoor gemakkelijk in onderhoud. Kost wel iets, maar zoiets moet je maar éénmalig in een mensenleven kopen.

https://www.demeyere-online.com/be/n.../atlantis.html
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Goedkopere pannen warmen veel minder snel op dan de duurdere. Vaak hebben de goedkopere types van bekende merken een veel eenvoudiger constructie waardoor er steeds water blijft druipen na de vaatwasser. De duurdere exemplaren haal je kurkdroog uit de vaatwasmachine.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
            Hier zeer tevreden van Demeyere Atlantis op inductie. Zeer goede bodem, speciaal ontwikkeld voor inductie met tot 30% meer rendement.
            Ook perfect afgewerkt, waardoor gemakkelijk in onderhoud. Kost wel iets, maar zoiets moet je maar éénmalig in een mensenleven kopen.

https://www.demeyere-online.com/be/n.../atlantis.html
            Awel, het moet lukken maar het is die reeks die ik in het vizier heb.
            Demeyere heeft nog twee andere reeksen met koper in de bodem, maar die zijn nog duurder.

Enig idee waar ik ze best koop ? Ik zie dat Art & Craft ze heeft maar ik ken geen prijzen, dus ik weer niet of ze daar interessant zijn,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Goedkopere pannen warmen veel minder snel op dan de duurdere. Vaak hebben de goedkopere types van bekende merken een veel eenvoudiger constructie waardoor er steeds water blijft druipen na de vaatwasser. De duurdere exemplaren haal je kurkdroog uit de vaatwasmachine.
              Correct, of met schroeven doorheen de wand , zodat er steeds vuil in achter blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Enig idee waar ik ze best koop ? Ik zie dat Art & Craft ze heeft maar ik ken geen prijzen, dus ik weer niet of ze daar interessant zijn,
                Wij hebben die indertijd bij Metaleuven gekocht.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Demeyere ok, maar ik vind hun glazen deksels niet 'up to standard'.
                  Inzake deksels betere ervaringen met Tefal.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Demeyere ok, maar ik vind hun glazen deksels niet 'up to standard'.
                    Inzake deksels betere ervaringen met Tefal.
                    Demeyere Atlantis heeft gewoon stalen RVS deksels hoor.

Comment

Inductie kookpotten

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Awel daar heb ik twijfels over dat duurdere pannen altijd sneller warmen.
                      Hier eens getest met een liter water van de kraan aan de kook te brengen, de eerste keer met een steelpan van Demeyere en de tweede keer met een steelpan van de Action ... veel verschil was er niet, maar met die van de Action was het net iets minder lang.
                      Duurder werkt niet altijd beter ... al zal die van Demeyere misschien langer meegaan. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Wij hebben hier gewoon pannen van de Ikea, werken perfect en veel goedkoper.
                        En ze gaan hier al 12 jaar mee en nog niets aan. Qua opwarmen... inductie is zo snel
                        Braadpannen hebben we wel van Tefal, zo ook voor pannenkoeken. Die met een lage rand.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                          Wij hebben hier gewoon pannen van de Ikea, werken perfect en veel goedkoper.
                          En ze gaan hier al 12 jaar mee en nog niets aan. Qua opwarmen... inductie is zo snel
                          Braadpannen hebben we wel van Tefal, zo ook voor pannenkoeken. Die met een lage rand.
                          Het zal uiteindelijk eveneens mix worden van wat merken; vroeger hadden wij Lagostina....destijds nog van mijn grootmoeder gekregen. Imho ook een goed merk. Ken mensen die pannen hebben van de Action en daar ook heel tevreden mee zijn.

Maar wat we zelf al WEL gezien hebben: een té lichte bodem ( bij goedkope Tefal reeks opgemerkt ) kan die door de hitte licht vervormen waardoor vanzelfsprekend een lager rendement.

Comment

Maar wat we zelf al WEL gezien hebben: een té lichte bodem ( bij goedkope Tefal reeks opgemerkt ) kan die door de hitte licht vervormen waardoor vanzelfsprekend een lager rendement.
                            Laat dit nu net geen probleem zijn met inductie.
                            Er moet geen verbinding zijn met de glasplaat. De pan warmt op niet de glasplaat.

Trouwens wij hebben nog een pannetje dat de grootmoeder van mijn vrouw nog gebruikt heeft. Een licht ijzeren pannetje.
                            Als ik de plaat wat hoog zet verbrand alles in de pan, zo snel gaat het.
                            De boter is verbrand voor ze nog maar half gesmolten is.
                            Dat heb je niet aan de hand met de duurdere pannen met dubbele bodem.

Mcg
                            Last edited by jeevanhoof; 1 mei 2021, 16:59.
                            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                              Laat dit nu net geen probleem zijn met inductie.
                              Er moet geen verbinding zijn met de glasplaat. De pan warmt op niet de glasplaat.

Trouwens wij hebben nog een pannetje dat de grootmoeder van mijn vrouw nog gebruikt heeft. Een licht ijzeren pannetje.
                              Als ik de plaat wat hoog zet verbrand alles in de pan, zo snel gaat het.
                              De boter is verbrand voor ze nog maar half gesmolten is.
                              Dat heb je niet aan de hand met de duurdere pannen met dubbele bodem.

Mcg
                              Ah, top . Weer iets bijgeleerd

Comment

Working...
                              X