Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Covid vaccin, welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Covid vaccin, welke?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    ....................
    Ik blijf het zeer erg vinden dat die anti-vaxxers een groep
    mensen opdraaien met een hoop onzin verhalen, en vooral
    dat bepaalde mensen daar in mee gaan, dat vind ik echt erg,
    daarmee dat ik hier weinig reageer.
    Was het Astra-Zenica geweest, dan was het maar zo, maar inderdaad
    na alle heisa daar rond dan toch liever Pfizer, en ik had geluk, het is Pfizer geworden.
    Ik denk niet dat hier op het forum anti-vaxxers zitten Geert

Maar je laatste zin, daar gaat het mij persoonlijk om, net zoals jij schrijft 'dan toch liever Pfizer"

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Nagenoeg volmondig mee eens ... Wie in de trein geen mndmasker wil dragen, de kaartjeknipper nagenoeg het ziekenhuis in klopt zou een levenslang verbod moeten hebben op gebruik van openbaar vervoer en een boete waar je de eerste maanden, eventueel jaar van wakker ligt.
      Maar, je spreekt van een kleine groep ... Ik vrees helaas dat die kleine groep wel een pak groter is dan we durven denken ...
      - Dagelijks lockdown-feestjes
      - Party's
      - Sportfanclubs
      Je hoort er dagelijks melding van op de media en dat is helaas het topje van de ijsberg.
      Denk dat daar vooral het probleem zit Wim, de boetes zijn gewoon te laag
      Er zijn mensen die op reis gingen tijdens lockdown en gewoon al 250€ bij hun reisbudget telden
      Ook feestjes die gegeven worden, organisator krijgt 750€ boete, wel hij heeft op dat moment enorm veel meer verdiend door toch dat risico te nemen.
      En degene die naar zulke feestjes gaan die hebben die 250€ er ook voor over, zonder verpinken zelfs

En inderdaad, tegenwoordig lees je heel veel agressie tegenover andere mensen door jongeren, kijk naar die treinbegeleider die wat slagen heeft gehad
      Die jongen met z'n handicap die letterlijk in elkaar is geschopt en gestampt, die vijf gasten die anders geaarden naar de bossen in Waasmunster lokten, hun bedreigen, bestelen en zelfs enkele uren onder dwang houden ......
      Zulke mensen heb ik geen beetje respect voor en verdienen de ergste straf, doch als je ziet welke uitspraken er gedaan zijn door rechters en politie, gewoon een vingerwijzing en weeer op vrije voeten.
      Echt schandalig !

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 19 april 2021, 15:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Maar, je spreekt van een kleine groep ... Ik vrees helaas dat die kleine groep wel een pak groter is dan we durven denken ...
        - Dagelijks lockdown-feestjes
        - Party's
        - Sportfanclubs
        Je hoort er dagelijks melding van op de media en dat is helaas het topje van de ijsberg.
        Vrees ik ook...

Comment

Heel wat jongeren van tegenwoordig zijn een beetje stuurloos geworden.
          Dit is een probleem dat er al even is.
          Ik vermoed dat dit vooral te maken heeft met een zekere uitzichtloosheid die ze in perspectief hebben. De klimaatkwestie en nog heel wat andere zaken. Waarschijnlijk zal geen enkel van hen ooit nog een mooi huis kunnen kopen.....
          Naargja, we gaan daar niet over uitweiden want dat wordt al snel een debat over politiek.

Maar los van dit alles ben ik wel voor een gedegen aanpak tov bv het samenscholen en zo. Er mag daar wel wat repressief beleid rond zijn.
          Echter vrees ik dat een zeer hoge boete geen oplossing is.

Ik was erg geschrokken toen ze op tv een reportage draaide in Dubai vorige week. Daar is de boete op een covid inbreuk meer dan 20 of 30.000 euro!!! OMG!
          En toch, toch toch, zitten ze daar met een even grote besmettingsgraad vergelijkbaar met wat we bij ons hebben.
          Iedereen houdt zich in publiek verder wel erg netjes aan de maatregelen. Dus het probleem verschuift naar wat achter gesloten deuren gebeurt.
          Is ook geen oplossing e.
          Moeilijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ik denk niet dat hier op het forum anti-vaxxers zitten Geert

Maar je laatste zin, daar gaat het mij persoonlijk om, net zoals jij schrijft 'dan toch liever Pfizer"

grts
            Sieg
            Ik kom op 28 april aan bod voor Pfizer. Eerlijk gezegd, als het nu AZ was geweest dan kon me dat worst wezen en zou ik me met even veel plezier aangeboden hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik vermoed dat dit vooral te maken heeft met een zekere uitzichtloosheid die ze in perspectief hebben. De klimaatkwestie en nog heel wat andere zaken. Waarschijnlijk zal geen enkel van hen ooit nog een mooi huis kunnen kopen.....
              Het meest overgebruikte en uit verband getrokken woord van het laatste jaar.

Wat er bij mij niet inkan is dat er nog altijd zijn die geloven dat als een politieker zegt dat we misschien de terrasjes terug kunnen opendoen met Pasen dat mensen dit slikken en interpreteren als het evangelie. Alsof een virus zich daar ook maar een bal van aantrekt. Alsof je dit echt 100% kan voorspellen als het in steen gebeiteld is. Bij sommige clowns in de media stel ik me toch echt vragen bij hun intellectuele vermogens.

Mijn emotionele situatie is ook uitzichtloos (dat is ze al 32 jaar) en ik heb daar ook mijn conclusies voor getrokken. Op een moment dat vastligt trek ik er ook een streep onder. Maar omdat je eens een tijd niet op café kan gaan en je lief niet binnendraaien....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Ik kom op 28 april aan bod voor Pfizer. Eerlijk gezegd, als het nu AZ was geweest dan kon me dat worst wezen en zou ik me met even veel plezier aangeboden hebben.
                Met wat geluk krijg je toch nog AZ toegediend aangezien ze Pfizer toch voor jongere mensen proberen houden

grts
                Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Naargja, we gaan daar niet over uitweiden want dat wordt al snel een debat over politiek.
                  Maar alé, geloof je dat nu zelf
                  Dat "stuurloos" zijn is al langer bezig dan er Covid bestaat
                  Te veel medeleven vanuit de politieke hoek en vanuit de ouders hun hoek
                  Veel strenger optreden en duidelijk maken wat mag en niet mag, want sommigen (niet allemaal) zijn dat blijkbaar vergeten

En problematiek over de klimaatkwestie, heb je eigenlijk wel beelden gezien wat men allemaal achterlaat, niemand daar trekt zich daar iets van aan

Vroeger ging men dan in het leger en leerde je daar (als je het nog niet had) respect hebben voor anderen hun eigendom, respect voor anderen in het algemeen
                  En ja ik weet dat bovenstaand cliché klinkt, doch het heeft bij de meesten wel geholpen

grts
                  Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Te veel medeleven vanuit de politieke hoek en vanuit de ouders hun hoek
                    Veel strenger optreden en duidelijk maken wat mag en niet mag, want sommigen (niet allemaal) zijn dat blijkbaar vergeten
                    Sinds de tweeverdieners er zijn is dit een probleem. De school moet de kinderen maar opvoeden. En dat is de taak niet van de school, dat is de taak van de ouders, school moet kennis bijbrengen. Maar tegenwoordig is school een soort oppas geworden. En dan is er de hele zooi gaande van kinderen die speciaal zijn, adolecenten (belachelijk victoriaans idee), iedereen is gelijk, men mag niet meer de beste zijn en heel de politiek correcte zever. Tegenwoordig moet je een speciaal woordeboek hebben om het nieuws en de kant te lezen.

Het leger... geen idee. Ik ben de eerste lichting die niet moeten gaan is. Ik heb wel degelijk besef van mijn en dijn, respect voor anderen en wat van anderen is. Heb daar het leger niet voor nodig gehad. Mijn ouders waren voldoende. Enigen waar ik geen respect voor kan hebben zijn hypocrieten, managers die uit hun nek staan te lullen, politiekers en psychiaters.

Comment

• Re: Covid vaccin, welke?

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Sinds de tweeverdieners er zijn is dit een probleem. De school moet de kinderen maar opvoeden. En dat is de taak niet van de school, dat is de taak van de ouders, school moet kennis bijbrengen. Maar tegenwoordig is school een soort oppas geworden. En dan is er de hele zooi gaande van kinderen die speciaal zijn, adolecenten (belachelijk victoriaans idee), iedereen is gelijk, men mag niet meer de beste zijn en heel de politiek correcte zever. Tegenwoordig moet je een speciaal woordeboek hebben om het nieuws en de kant te lezen.

Het leger... geen idee. Ik ben de eerste lichting die niet moeten gaan is. Ik heb wel degelijk besef van mijn en dijn, respect voor anderen en wat van anderen is. Heb daar het leger niet voor nodig gehad. Mijn ouders waren voldoende. Enigen waar ik geen respect voor kan hebben zijn hypocrieten, managers die uit hun nek staan te lullen, politiekers en psychiaters.
                      Ik volg volledig.

Comment

Vanmorgen mijn 1ste Pfizer vaccin gekregen
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Je hebt daarin gelijk, mijn vrouw zit bij kleutertjes in de klas an vroeger was het zo dat deze nog niet naar school mochten zolang ze niet zindelijk waren.
                          Tegenwoordig is dat normaal geworden, kinderen zo vlug mogelijk droppen op school en de meeste zijn absoluut niet zindelijk, gemakzucht
                          Er zijn er zelfs bij die nog niet eens met mes en vork kunnen eten, dat zegt ook al meer dan voldoende
                          Doch worden de verloven die de ouders krijgen om thuis te blijven bij de kleintjes steeds maar uitgebreid, doch doen ze er niks mee, betaald worden wel maar wel de kleine op school gaan droppen.
                          De mentaliteit is enorm verandert, en zeker niet ten goede

grts
                          Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Vanmorgen mijn 1ste Pfizer vaccin gekregen
                            Proficiat.
                            Mijn eerste Pfizer heb ik Woensdag gekregen.

[IMG][/IMG]
                            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Interessant leesvoer:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04...%20vastgesteld.

Comment

Bericht gekregen dat ik als risicopatiënt (oogtrombose en drie hartoperaties achter de rug) ga ingeënt worden met Astrazeneca binnen twee weken.

Nee, ik maak mij daar geen zorgen over. Wel over het gedrag van een pak mensen in onze maatschappij, maar daar hou ik mij ver van weg.
                                ...leeg...

Comment

Working...
                                X