Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgenmop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Belgenmop ?

Probeer deze oplossing eens: https://nl.stihl.be/werken-bij-stihl.aspx
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Belgenmop ?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

En wie is de verzender ? myebox..... via BOSA DG DT....

My-ebox is beheerd door de overheid, Bosa is de overheid, het is niet de pensioendienst, alhoewel de pensioendienst de overheid is, is omgekeerd niet noodzakelijk ook zo.
      Je mailt naar die overheid, die je ook terug antwoordt, ik begrijp echt niet meer wat het probleem is

Comment

Een hoop mensen heeft die boodschap gekregen. Ik denk dat de reden is dat de voorheffingen op het pensioen veranderd zijn en dat men wil dat de mensen er kennis van nemen. Zo men wil men mogelijk vermijden dat mensen massaal aan de telefoon gaan hangen omdat ze vanaf januari iets minder pensioen gaan ontvangen. JMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          My-ebox is beheerd door de overheid, Bosa is de overheid, het is niet de pensioendienst, alhoewel de pensioendienst de overheid is, is omgekeerd niet noodzakelijk ook zo.
          Je mailt naar die overheid, die je ook terug antwoordt, ik begrijp echt niet meer wat het probleem is
          Het probleem is er niet (meer), het gaat inderdaad over de verhoogde voorheffing, maar een mail met als boodschap "betaling van uw rechten" en "te raadplegen tot 1 januari 2099" leek me op het eerste zicht een beetje verdacht.
          Vandaar mijn reactie hier en op hun mail.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Het probleem is er niet (meer), het gaat inderdaad over de verhoogde voorheffing, maar een mail met als boodschap "betaling van uw rechten" en "te raadplegen tot 1 januari 2099" leek me op het eerste zicht een beetje verdacht.
            Vandaar mijn reactie hier en op hun mail.
            Ambtenarentaal is inderdaad afwijkend van het goede Nederlands. Als je dan aanvoelt dat de franstalige ambtenarentaal vertaald is in een soort Nederlands dan kan de pret niet meer op.
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Het strafste vind ik toch wel dat "ze" op de website schrijven dat ze de pensioenen gaan verhogen tot 1500 € netto, en dan beginnen "ze" met de bedrijfsvoorheffing te verhogen. STRAF !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                Het strafste vind ik toch wel dat "ze" op de website schrijven dat ze de pensioenen gaan verhogen tot 1500 € netto, en dan beginnen "ze" met de bedrijfsvoorheffing te verhogen. STRAF !
                Da’s hetzelfde als dat ze nu aangegeven dat sommige mensen uitstel kunnen krijgen om hun kadaster en bepaalde belastingen te betalen, maar langs de andere kant de brieven een paar maand vroeger versturen. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Verhoging bedrijfsvoorheffing betekent toch niet dat je op jaarbasis minder krijgt ?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Open mijn outlook en zie het volgende bericht:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft een nieuw bericht ontvangen van FOD Financiën in uw eBox.
                    'Bekijk hoe u in aanmerking komt voor een Corona Crisis compensatie.'
                    U kunt dit bericht tot 25/01/2021 inzien.

Bekijk uw bericht via My eBox

Met vriendelijke groet,

Het eBox Team

Ik heb helemaal geen ebox!!!!
                    Verleden week twee berichtjes op mijn Smartfeun dat ik nog € 15,75 had moeten betalen en daar ik eerdere berichten had genegeerd zou er een dezer dagen een deurwaarder langskomen om mijn inboedel aan te slaan.
                    Moet het die halve hare Amerikaan nageven, alle fake en leugens.
                    Ben dan opgebeld geweest van een vrouw met een soortelijk geval, ook fake natuurlijk.

Er zijn toch rare tijden aangebroken.
                    Zo ook mijn inkomende berichten in mijn oulook iets dat ik niet betaald had en er zou opgetreden worden, instede een klein bedrag was dat verzuim al opgelopen tot meer dan duizend Euro. Weerom fake vanzeneigens.
                    Hebben ze geen filters meer bij Telenet?

Zo krijg om de twee dagen een mail van SmugSmug dat ik mijn lidmaatschap moet betalen of ik kan niet meer aan mijn foto's.
                    Ik heb daar geen foto's staan!!!!!
                    My goodness, miljaar zeg, ik kan SmugSmug zelfs niet eens opzeggen iedere keer dat ik probeer online op te zeggen is er wat fout gelopen, probeer het later opnieuw.
                    Mijn kleurpotloden ja, SmugSmug geblokkeerd.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Verhoging bedrijfsvoorheffing betekent toch niet dat je op jaarbasis minder krijgt ?
                      Voor mij betekent het dat ik eind volgend jaar mijn "terug te krijgen" som iets verhoogd zal zijn, met het bedrag dat ze nu inhouden.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bedrijfsvoorheffing omhoog wil zeggen dat je per maand minder krijgt, dat kan de voorbode zijn van een belastingverhoging op het jaarbedrag, dus "ja" zit er in.

Voor mij betekent het dat ik eind volgend jaar mijn "terug te krijgen" som iets verhoogd zal zijn, met het bedrag dat ze nu inhouden.

Op voorwaarde dat de jaarbelasting gelijk blijft, dan wel.

Comment

Wat heeft dat in godsnaam met mekaar te doen? Compleet niets ... Is het omdat uw nieuwe auto minder gaat verbruiken dat de taks op brandstof verandert? Die 1500€ is een intentie om de lagere/laagste pensioenen op te trekken en daar zal voorheffing op gelden. Geen hond die echter, met concrete plannen/feiten, uitlegt hoe dit in godsnaam gaat betaald worden! De voorheffing verhogen is het gevolg van de veranderde aanslagvoet voor de belastingen. Waar denkt ge misschien dat ze het geldgat, geslagen door vorige economische problemen en bij gepeperd door de covid uitgaven, gaan terugverdienen? Men schijnt even te vergeten hoe het pensioenmechanisme werkt en dat, als gevolg daarvan, de pensioenkas zo goed als leeg is.
                          Maar ja, in de era van de (a)sociale-media is elke opinie meteen een wet van Meden en Perzen! ... en mijn echtgenote heeft een miezerig pensioen onder het bestaansminimum, dus zij krijgt géén e-mail.

U correct informeren is nochtans een eitje ... de link staat letterlijk in uw document! pensioenhervorming-de-croo-1
                          Last edited by Guest41; 21 januari 2021, 12:30.

Comment

Waarschijnlijk niet, maar wel ironisch dat ze spreken van de NETTO- pensioenen te verhogen en terzelfdertijd de voorheffing verhogen. Ik zal iets minder moeten bij betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Wat heeft dat in godsnaam met mekaar te doen? Compleet niets ... Is het omdat uw nieuwe auto minder gaat verbruiken dat de taks op brandstof verandert? Die 1500€ is een intentie om de lagere/laagste pensioenen op te trekken en daar zal voorheffing op gelden. Geen hond die echter, met concrete plannen/feiten, uitlegt hoe dit in godsnaam gaat betaald worden! De voorheffing verhogen is het gevolg van de veranderde aanslagvoet voor de belastingen. Waar denkt ge misschien dat ze het geldgat, geslagen door vorige economische problemen en bij gepeperd door de covid uitgaven, gaan terugverdienen? Men schijnt even te vergeten hoe het pensioenmechanisme werkt en dat, als gevolg daarvan, de pensioenkas zo goed als leeg is.
                              Maar ja, in de era van de (a)sociale-media is elke opinie meteen een wet van Meden en Perzen! ... en mijn echtgenote heeft een miezerig pensioen onder het bestaansminimum, dus zij krijgt géén e-mail.

U correct informeren is nochtans een eitje ... de link staat letterlijk in uw document! pensioenhervorming-de-croo-1
                              Geachte Regulus,
                              a. Ik heb geen mail gekregen waarin deze link staat. Waarschijnlijk is mijn pensioen ook "te miezerig". Ik heb die informatie gevonden op de website van de FOD
                              b. Ik versta uw vergelijking niet : als ik minder brandstof verbruik betaal ik ook minder belasting en accijnzen.
                              c. Ik vraag mij ook af waar het geld voor de economische en Covid leningen gaat vandaan komen. En trouwens ook voor de verhoging van de pensioenen. Ik weet trouwens wel hoe het pensioenmechanisme werkt.
                              d. En ik vraag mij eerlijk gezegd af waar ik een opinie gepubliceerd heb op wat u noemt de "(a)sociale-media", en dat die dan ook nog een wet zou worden.

En mijn oprechte verontschuldigingen mocht ik uw rechtsvaardigheidsgevoel gekwetst hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Ik heb helemaal geen ebox!!!!
                                Voor iedere Belg is een e-box voorzien, men moet die wel activeren.
                                Maar het is wel aangeraden om die te gebruiken, al wat daar staat is al geen phishing en is enkel op een redelijk goed beveiligde manier toegankelijk. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...