Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Jaja t'is goed, je weet het dus zoals gezegd beter dan wat de Miele technieker met vele jaren ervaring aanraad.
    Miele maakt zelf geen tabletten of poeders maar kan/mag het zichzelf niet permitteren bepaalde leveranciers van wasproducten af te wijzen of te ontraden.
    Maar maak je niet druk Freddy, ik zwijg weeral.....
    Kan dezelfde reactie geven, jij kent ook altijd toevallig iemand van wie je het horen zeggen hebt. [emoji848]
    Ik heb ook niet gezegd dat ik het beter weet, ik geef enkel aan dat Miele zelf tabletten verkoopt en ze aanbeveelt.

Of Miele de producten zelf maakt of niet staat hierbuiten, ze verkopen er met hun merknaam op.

En in elk bedrijf is er altijd een meningsverschil tussen verkoop en repair ... de ene ziet het geld binnen komen, de andere het werk. [emoji848]

Beter zou zijn om te weten welk merk van tabletten problemen geeft, een algemeen probleem zal dat zeker niet zijn bij de betere merken ... al maken die ook allemaal niet zelf hun producten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Vaste favoriete vaatwastabletten / wasmiddel ?

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Nooit geen tabletten meer hier wegens te corrosief voor de machine. Enkel het klassieke afwaspoeder, zout en glansspoelmiddel allemaal in hun eigen doseervak
      Hier ook: poeder, zout en vloeibaar glansspoelmiddel elk apart.
      En naar gelang de hoeveelheid en de vervuilingsgraad van de vaat meer of minder poeder.
      En dat op aanraden van de Siemens-technieker.

Comment

Voor wat het waard is ...

Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

volgens ta
          beste koop en beste van de test : w5 (lidl) 0,06 eur per dosis score 76
          una (aldi) 0,07 eur per dosis score 75
          dreft platinul plus all in one 0,46 eur per dosis score 71

groetjes

peter

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Kan dezelfde reactie geven, jij kent ook altijd toevallig iemand van wie je het horen zeggen hebt.
            Door mijn job en technische interesse ken ik tientallen mensen in de elektronische en mechanische sector waar ik nog steeds goede contacten mee heb Freddy.
            Op een discussie over computers ed. zal je mij nooit zien reageren.

Zou er dan toch iets van aan zijn? En er wordt hier in de tweede link over blokjes in twee breken gepraat,
            niet hetzelfde als die dingen in een soort oplosbaar plastiek die een residu achter laten dat soms kruipt en
            kleine openingen kan verstoppen zoals de membraan niveauschakelaars.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Sinds een paar jaar de echt goedkope W5 tabletten van Lidl (van toen ze als beste prijs-kwaliteit uit TA kwamen).
              Zeer goeie resultaten (natuurlijk aangevuld met een spoelglans product). Geen last van vlekken of dofheid.
              Hier idem! zonder glansproduct zijn ze in vergelijking met de dreft premium plus duidelijk doffer! maar met apart glansproduct merken wij hier geen verschil!!
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Zou er dan toch iets van aan zijn? En er wordt hier in de tweede link over blokjes in twee breken gepraat,niet hetzelfde als die dingen in een soort oplosbaar plastiek die een residu achter laten dat soms kruipt en kleine openingen kan verstoppen zoals de membraan niveauschakelaars.
                Er zijn uiteraard meerdere soorten tabletten, met oplosbare folie, met te verwijderen zakje en zonder iets rond.
                Plastiek is dat eigenlijk niet maar wel PVOH.
                Idealiter moet het water warm genoeg zijn om vlot op te lossen (60°).

Maar stel dat het ooit eens zou gebeuren dat een stukje niet oplost ... hoe groot is de kans tegenover eventuele etensresten die mee in de vaatwasser geraken?
                Een rijstkorrel, een erwt, stukje sla, ... dat vergaat nog veel minder snel dan zo’n folie. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Toevallig deze week eens een tip uitgetest om de frituurketel proper te maken door er een vaatwastablet in te gooien (nadat de olie eruit is natuurlijk ) Wel, zo'n Dreft tablet lost al op zodra het in water terecht komt ook al is dat maar handwarm. Na een paar minuten niets meer van terug te vinden. Zoals Freddy schreef, ik denk dat er andere zaken meer problemen kunnen geven in de machine. Als dat echt problemen zou geven was er al wel actie ondernomen of tenminste een waarschuwing of aanbeveling terug te vinden. Het wateroplosbare wc-rolletje is er ook niet lang geweest. Nu die techniekers maken soms de verkeerde veronderstellingen ook hé. Geen printpapier van de GB voor uw laserprinter! Tanken bij de BP is slecht voor de motor! Die autobanden van Michelin gaan veel sneller lek! Enfin, steeds met de beste bedoelingen maar door bepaalde ervaringen ook verkeerde conclusies trekken. Zoals je in een andere topic over CPU kan lezen dat AMD problemen heeft met oververhitting, tja, die ervaring heb ik ook gehad in de jaren negentig (?) en sindsdien enkel nog Intel CPU hier. Je hebt soms maar een kleine aanzet nodig.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Wij gebruiken afwisselend Finish en Dreft All In One in de Miele vaatwasser.
                    Maar ik heb eens vergeten om er een tablet in te steken en de afwas kwam er even proper uit als altijd.
                    Tassen en borden worden meestal afgespoeld voor ze de machine ingaan, maar dat is eigenlijk niet nodig.
                    Normale programma duurt 2h32, maar in eco mode slechts 1h25. Geen verschil te zien in het resultaat.

Comment

Zelf ben ik altijd fan van de Dreft vaatwastabletten. Maar de Finish lijken ook een goed alternatief als je kijkt naar de goedkopere prijs per wasbeurt.

Comment

Working...
                      X