Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe desktop

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Niet alleen de snelheid is beter maar ook de behandeling van data. De uitleg kan je makkelijk vinden op het net. En die NVMe - nand is goed voor 3D, om aan te duiden de hoeveelheid, als je beschikt over een een nvme-ssd met pci-e x4 aansluiting op je moederbord . Dus 4 kanalen comunicatie in theorie bijna 4GB/s Zonder is evengoed en een stukje goedkoper. Bij sommige moederborden worden 2sata3 uitgeschakeld voor 1 M2. Bij de SSD aansluiting niet maar die zijn iets trager - goedkoper, maar toch sneller dan de klassieke.Ga je voor een M2 NVMe kijk dan bij de eigenschappen van het moederbord en/of fabrikant of die een rechtstreekse Pcie lane heeft met de Cpu. Hoe herkennen, de M2 ssd heeft 2 insteeksleuven de M2 pcie 1sleuf, al zouden er zijn die onderling compatibel bij de aansluiting zijn, maar veranderen niet van eigenschap, maar ik heb zo nog niet gezien. Zo niet dan schakel je sata 's uit. In het kort. Maar bij een merkaankoop verander je dat meestal niet. En die mikken meer op de massa.
    NVMe of Sata heeft slaagt enkel op het protocol en dus welke driver het OS moet gebruiken. Ze zijn alle 2 mogelijk met 2 lanes of met 4 lanes. Maar voor dezelfde aansluiting is NVMe wel sneller (efficienter). Hangt wel af van de versie van pci-e die gebruikt wordt (3.0 vs 4.0).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Mag ik heel eventjes inpikken ?
      Is het enkel de vorm of is er ook snelheidsverschil tussen een klassieke SSD en een M.2 ?

Ik zou graag een externe SSD hebben, maar volgens mij ben ik veel goedkoper af met een ssd te kopen + een externe enclosure , dan een kant en klare externe ssd.

Ze hebben die enclosures nu ook met usbC aansluiting en zelfs voor m.2 formaat kaarten.
      In een externe versie zit je ook met de beperking van uw USB aansluiting.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        In een externe versie zit je ook met de beperking van uw USB aansluiting.
        Ja dat weet ik, dus het zal in feite niet veel uitmaken of ik zelf een ssd in een enclosure steek of een kant en klare externe ssd koop ?
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ja dat weet ik, dus het zal in feite niet veel uitmaken of ik zelf een ssd in een enclosure steek of een kant en klare externe ssd koop ?
          Om te chatten maakt dat niets uit neen. [emoji6]
          Vraag is vooral of het echt nut heeft om echt het snelste te hebben dat bestaat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik zou graag een externe SSD hebben, maar volgens mij ben ik veel goedkoper af met een ssd te kopen + een externe enclosure , dan een kant en klare externe ssd.

Ze hebben die enclosures nu ook met usbC aansluiting en zelfs voor m.2 formaat kaarten.
            Ik heb dit artikel besteld een jaar geleden om eens te testen: (had nog een ssd liggen door vervanging in laptop)
            17 euro toen

Met deze behuizing van AliExpress moet je eenvoudig een supersnelle externe ssd kunnen bouwen, die ook nog eens veel goedkoper is dan een off-the-shelf...

Wel opletten dat je de juiste versie kiest.

Werkt op usb-c/thunderbolt als een speer....

Comment

Aangepast/verwijderd
              Last edited by guido.g; 7 januari 2021, 20:51.
              https://ggpics.be/

Comment

Working...
              X