Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Nieuwe desktop

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Een degelijke kast en CPU koeler, +/- dezelfde GPU?
    Wat bedoel jij met “+- dezelfde GPU?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Nieuwe desktop

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Waarom die afkeer voor AMD ?
      Vroeger waren ze niet koel te krijgen, ja dat kan nu anders zijn, maar sinds ik Intel gebruik geen problemen meer.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Wat bedoel jij met “+- dezelfde GPU?
      +/- dezelfde capaciteiten als die uit een merk.
      Ik haal dat aan omdat de meesten daar de prijs willen drukken ik wil daarbij niet zeggen dat Tones dat doet.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vroeger waren ze niet koel te krijgen, ja dat kan nu anders zijn, maar sinds ik Intel gebruik geen problemen meer.
        Geen idee over welke vroegere AMD's dat je het dan hebt. Ik heb nooit problemen gehad ermee. Niet met de dual Athlon, de dual Opteron (met elke cpu 90W tdp) of die Epyc nu. En vermits zowel die Athlon als de Opteron gebruikt werden voor geluidsopnames waren dat geen "straaljagers". Die Opterons hadden zelfs passieve koelers en nooit last mee gehad behalve met afmetingen ervan om ze deftig in de kast te krijgen. Die Epyc nu is de stilste, maar vermits die eigenlijk serieus onderbenut is en de technologie ook wel vooruit is gegaan, is dat ook niet verwonderlijk.

Comment

>Heb je dan de wedloop niet meegemaakt tussen Intel en AMD om de snelste CPU te hebben?
          Op een gegeven moment moest je op een AMD een koeler zetten die zo snel draaide en zoveel kabaal maakte alsof het was dat je kost wou opstijgen.
          Trouwens dat heeft Intel ook gemaakt hoor en ik die trouwens gehad in een Medion PC, velen zullen dit wellicht vergeten hebben.
          Intel heeft dan de strijd om de snelste CPU gewonnen en AMD was bijna het hoekje om.
          Gelukkig heeft AMD het geweer van schouder verandert en zich toegelegd op video en nu heeft AMD de snelste CPU om video te bewerken.
          Maar ja, ondertussen ben ik een verknochte intel fan geworden daar waar ik eerst een AMD fan was.
          Heb zelfs nog een Cyrix CPU gehad in een 486 Pc.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En er was een bijkomend probleem (nu weet ik het niet, volg AMD niet meer) ... Intel processoren gingen trager werken als ze te warm werden en gingen daardoor zelden stuk, zelfs een paar seconden zonder koeling liet ze niet vastlopen.
            AMD daarentegen was na 2 seconden zonder deftige koeling goed voor het containerpark.

+/- dezelfde capaciteiten als die uit een merk.
            Ik haal dat aan omdat de meesten daar de prijs willen drukken ik wil daarbij niet zeggen dat Tones dat doet.
            Hangt af voor welke toepassing men de PC wil gebruiken, voor gamers en zware videobewerking zal dat een veel grotere impact hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Heb je de spec's met elkaar vergeleken?
              Een degelijke kast en CPU koeler, +/- dezelfde GPU?
              Nu ja, bij Tones hebben ze niet veel brol binnen dus het zal altijd wel degelijk spul zijn, alleen kunnen de prestaties nog verschillen.
              O ja, beetje de socket van het moederbord in de gaten houden kwestie van geen mobo te kopen dat op z'n laatste benen loopt.
              Ik mag ook hopen dat je voor een Intel CPU gekozen hebt?
              In ieder geval suc6 en veel plezier ermee.
              Waarschijnlijk kies ik voor : Kast : Corsair Carbide 275 Q - Intel core i7 10700 - asus prime B460 plus ATX moederbord - voeding Corsair 650w RM 650 X - Scythe Mugen 5 PCHG 120mm koeler - SSd 500 GB - Hdd WD 2 Tb
              Hoop hiermede goede keuze te hebben gemaakt, pc wordt gebruikt voor alledaagse zaken + beetje fotobewerking met lightroom en Luminaar IA - geen videobewerking - geen gaming

Comment

En er was een bijkomend probleem (nu weet ik het niet, volg AMD niet meer) ... Intel processoren gingen trager werken als ze te warm werden en gingen daardoor zelden stuk, zelfs een paar seconden zonder koeling liet ze niet vastlopen.
                AMD daarentegen was na 2 seconden zonder deftige koeling goed voor het containerpark.
                Dat zijn echt wel ouwe koeien die jullie hier uit de gracht aan het halen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Dat zijn echt wel ouwe koeien die jullie hier uit de gracht aan het halen zijn.
                  Staat er dan ook bij dat het over vroeger ging.
                  Maar dat is zoals met veel, eens men een keuze gemaakt heeft voor een merk, dan blijft men daar bij zolang de ervaring positief is. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Staat er dan ook bij dat het over vroeger ging.
                    Maar dat is zoals met veel, eens men een keuze gemaakt heeft voor een merk, dan blijft men daar bij zolang de ervaring positief is. [emoji6]
                    Klopt, maar iemand die die hele zooi niet een beetje volgt die zou daardoor wel eens een verkeerd beeld kunnen krijgen. En op dit ogenblik is dit wel een verkeerd beeld. Maar het kan even goed zijn dat tegen dat ik dit getypt heb het weer anders is. Je moet echt je huiswerk maken op het moment zelf en kijken wat voor jou belangrijk is.

Zelf baseer ik me steeds op een server moederbord (rgb lichtjes en wifi zijn voor mij totaal onbelangrijk). Voor mij zijn aantal memory lanes, pcie lanes, netwerk and sata aansluitingen belangrijk. En ook hoe die lopen. Daarom dat ik naar een AMD Epyc gegaan ben. Die heeft 128 pcie lanes die elk naar de cpu lopen. Geen gesharde lanes tussen pcie slots, geen cross dinges voor gamer video kaarten want dat heb ik niet nodig. De 16 lanes brede pcie sloten zijn dan ook niet enkel voor video bruikbaar. Vroeger steeds een dual cpu moederbord omdat met audio dat toch wel interessant was. Maar nu met 24 cores en veel minder audio bezig te zijn is dat ook niet meer van belang. Deze draait nu al 2 jaar en zal er nog een 8 moeten meegaan. Zal wel lukken. Ik krijg die niet eens tot 100%...

En die is verdomd stil, had het zelf niet gedacht. Met een stock cooler dan nog. Het meeste lawaai komt van de fans voor de HD's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                      voeding Corsair 650w RM 650 X
                      Deze had ik tot voor kort ook in mijn setup en zag er initieel goed uit.
                      Na 2 jaar begint opeens de computer random te herstarten (uit het niets zonder meldingen buiten één in de Event Viewer 'unforseen reboot').
                      Bleek dus aan die voeding te liggen. Een paar dingen van gevonden op andere fora en voeding is nu teruggestuurd naar winkel en Corsair.
                      Gelukkig zit er 10 jaar garantie op maar ik wil nu liever een andere.

Heb veel goeds gelezen van Seasonic en hoop ze te kunnen omwisselen mits een kleine bijbetaling.

Maar één ervaring hoeft natuurlijk niets te zeggen.

Voor de rest ziet het er een goede setup uit. Ik zou eventueel nog wel je SSD vervangen door een M.2 op je moederbord.
                      Spaar je ook weer plaats mee uit in je kast.
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                        Ik zou eventueel nog wel je SSD vervangen door een M.2 op je moederbord. Spaar je ook weer plaats mee uit in je kast.
                        Let wel op: M.2 is enkel een beschrijving van de vorm en de connector. Die M.2 bestaat met Sata en NVMe interface. Zie dat je de juiste bestelt. Kijk vervolgens of de lengte van de die je bestelt M.2 past op je moederrbord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                          Deze had ik tot voor kort ook in mijn setup en zag er initieel goed uit.
                          Na 2 jaar begint opeens de computer random te herstarten (uit het niets zonder meldingen buiten één in de Event Viewer 'unforseen reboot').
                          Bleek dus aan die voeding te liggen. Een paar dingen van gevonden op andere fora en voeding is nu teruggestuurd naar winkel en Corsair.
                          Gelukkig zit er 10 jaar garantie op maar ik wil nu liever een andere.

Heb veel goeds gelezen van Seasonic en hoop ze te kunnen omwisselen mits een kleine bijbetaling.

Maar één ervaring hoeft natuurlijk niets te zeggen.

Voor de rest ziet het er een goede setup uit. Ik zou eventueel nog wel je SSD vervangen door een M.2 op je moederbord.
                          Spaar je ook weer plaats mee uit in je kast.
                          De SSD is een "970Evo Plus NVME M.2 500GB SSD"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Let wel op: M.2 is enkel een beschrijving van de vorm en de connector. Die M.2 bestaat met Sata en NVMe interface. Zie dat je de juiste bestelt. Kijk vervolgens of de lengte van de die je bestelt M.2 past op je moederrbord.
                            Mag ik heel eventjes inpikken ?
                            Is het enkel de vorm of is er ook snelheidsverschil tussen een klassieke SSD en een M.2 ?

Ik zou graag een externe SSD hebben, maar volgens mij ben ik veel goedkoper af met een ssd te kopen + een externe enclosure , dan een kant en klare externe ssd.

Ze hebben die enclosures nu ook met usbC aansluiting en zelfs voor m.2 formaat kaarten.
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

De Seasonic vooral de Focus serie , https://seasonic.com/focus-sgx
                              https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Mag ik heel eventjes inpikken ?
                                Is het enkel de vorm of is er ook snelheidsverschil tussen een klassieke SSD en een M.2 ?

Ik zou graag een externe SSD hebben, maar volgens mij ben ik veel goedkoper af met een ssd te kopen + een externe enclosure , dan een kant en klare externe ssd.

Ze hebben die enclosures nu ook met usbC aansluiting en zelfs voor m.2 formaat kaarten.
                                Niet alleen de snelheid is beter maar ook de behandeling van data. De uitleg kan je makkelijk vinden op het net. En die NVMe - nand is goed voor 3D, om aan te duiden de hoeveelheid, als je beschikt over een een nvme-ssd met pci-e x4 aansluiting op je moederbord . Dus 4 kanalen comunicatie in theorie bijna 4GB/s Zonder is evengoed en een stukje goedkoper. Bij sommige moederborden worden 2sata3 uitgeschakeld voor 1 M2. Bij de SSD aansluiting niet maar die zijn iets trager - goedkoper, maar toch sneller dan de klassieke.Ga je voor een M2 NVMe kijk dan bij de eigenschappen van het moederbord en/of fabrikant of die een rechtstreekse Pcie lane heeft met de Cpu. Hoe herkennen, de M2 ssd heeft 2 insteeksleuven de M2 pcie 1sleuf, al zouden er zijn die onderling compatibel bij de aansluiting zijn, maar veranderen niet van eigenschap, maar ik heb zo nog niet gezien. In het kort. Maar bij een merkaankoop verander je dat meestal niet. En die mikken meer op de massa.
                                Last edited by guido.g; 7 januari 2021, 19:04.
                                https://ggpics.be/

Comment

Working...
                                X