Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wagen aankoop

    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Is pariculier Leasen geen optie?
    Heel goed idee, zeker gezien het aantal kilometers.
    Alleen maar tanken en rijden maar zonder zorgen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Wagen aankoop

      Toyota staat al jaren aan de top qua betrouwbaarheid. Ikzelf ben tevreden van mijn Focus 2012. Heb 240.000km gereden en eenmaal in panne wegens een scheur in de turboleiding. Heeft me 130€ gekost.

      Ik blijf erbij dat je beter af bent met een diesel. De prijs met benzine 95 is nagenoeg gelijk en een benzine zal altijd meer verbruiken.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Wagen aankoop

        Dat valt idd moeilijk te ontkennen. Wat velen niet beseffen : je tankt in liter, per liter heb je meer calorisch vermogen in je tank met diesel, gewoon al door de soortelijke massa, tel daarbij de hogere efficiëntie van de Diesel-carnot-cyclus en hupsa.

        Comment


        • #19
          Re: Wagen aankoop

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Een "stekkerloze" hybride slaat vooral remenergie op om die later weer te kunnen gebruiken.
          Dat helpt een beetje om de auto terug op gang te krijgen, en daardoor wordt er een klein beetje brandstof bespaard.
          Maar of je daarmee de hogere aanschafprijs ooit kan terugverdienen, dat is inderdaad een andere zaak...
          Ik ken er die met zo'n hybride rijden, en als ik er wat op let dan verbruikt mijn auto zonder al die dure technologie ongeveer even veel als die Auris en die Prius.
          Ik heb dat op mijn fiets ook, en die winst is minimaal hoor. Daar hoef je het niet voor te doen.

          Comment


          • #20
            Re: Wagen aankoop

            Een wagen kopen is iets erg persoonlijk.

            Hoeveel belang hecht je aan luxe? Statuus? Hebben bepaalde merken een voorkeur? ....

            Voor mij is een wagen een transportmiddel.
            Het ding moet betrouwbaar zijn en relatief goedkoop (lees: duurzaam).
            Zuinig, lage kosten IBV, tax, verzekering.
            Luxe heb ik niet nodig. De basis is ruim voldoende.
            Voor mijn fotografie wil ik een koffer dat ruim genoeg is.
            De wagen mag ook niet te groot zijn zodat ik in kleine gaatjes kan parkeren.
            Een betrouwbare merkgarage wil ik in de buurt.

            En zo kom ik al snel uit op merken zoals VW, Opel,... die een gepast model in hun gamma hebben.
            Ben ik blij mee.

            Maar zoals ik zeg, het blijft een erg persoonlijk dingetje.
            Ps: Ik koop mijn wagens altijd tweedehands.
            Ik heb ruime kennis van mechanica zodat ik er de betere (niet mishandelde) occasies uit kan halen.
            Eis ook ALTIJD een historiek van de km standen. (carpass) Ingevoerde wagens is meestal aan geknoeid en hebben de carpass niet.

            Of je koopt een nieuw....
            Moet je weer even afwegen wat interessant zou kunnen zijn voor jou persoonlijk.
            Ik zag net op tv een reklame voor Fiat. Ze geven daar nu 10 jaar garantie. Kia heeft ook zoiets dacht ik.

            Comment


            • #21
              Re: Wagen aankoop

              hallo,
              bij auto's geven emotionele argumenten bijna altijd de doorslag: goesting is kopen.
              Ik rijd al zo'n 40 jaar met auto's; ik heb twee Opels gehad, dan een Peugeot 405, drie maal Honda Accord, een Citroen C5, twee BMW 320D en nu een Peugeot 508.
              Grote problemen heb ik met geen enkel merk gehad. Toen er in de 405 iets defect ging, namelijk de vacuümcilinder van de remmen, stond er in grote letters "made in Germany" op; zo zie je maar.
              Als het de bedoeling is om er "lang" mee te blijven bollen, dan zou ik opteren voor een jonge tweedehands van een betrouwbaar merk, met een garage binnen handbereik. Toyota Corolla nieuwste model lijkt me een echte topper. Niet te groot noch te klein, ziet er prima uit, heel betrouwbare techniek, geen problemen met LEZ enzovoort. Binnen enkele maanden zullen er wel al "demowagens" of dergelijke te koop aangeboden worden voor een heel stuk onder de catalogusprijs.
              Succes ermee.
              Filip

              Comment


              • #22
                Re: Wagen aankoop

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ik zag net op tv een reklame voor Fiat. Ze geven daar nu 10 jaar garantie. Kia heeft ook zoiets dacht ik.
                Dat geeft je wel gemoedsrust bij aankoop van een wagen.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                Comment


                • #23
                  Re: Wagen aankoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                  Dat geeft je wel gemoedsrust bij aankoop van een wagen.
                  Hangt er vanaf hoeveel kilometers je gaat doen...

                  (4) Garantieverlenging tot 10 jaar of maximale kilometerstand van 100.000 km. (2 jaar contractuele garantie + 8 jaar aangeboden) + 2 jaar gratis pechbijstand inbegrepen. Aanbod geldig op een gelimiteerde stocklijst van geïdentificeerde wagens.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wagen aankoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                    Hangt er vanaf hoeveel kilometers je gaat doen...
                    En dan moet je vermoedelijk elk onderhoud ook nog eens exact op schema laten doen bij een erkende dealer.
                    En het is dan nog enkel op een select aantal voertuigen die vooraf bepaald zijn en op stock.
                    Tussen de lijst van voertuigen lijkt enkel de Tipo een redelijke wagen te zijn, uitgezonderd voor wie graag met een 500 wil rond bollen.
                    Als ik dan zoek op stock wagens binnen een straal van 40km zijn er twee en de basisprijs ligt al 8000€ hoger dan de aankondiging van de promo, al zie ik bij deze twee ook niet de 10 jaar waarborg staan.
                    En 2000€ salon korting is op zich ook niets spectaculair, hopelijk combineerbaar met een dealer korting.
                    Ze geven wel 4500€ totale korting op, maar dat is niet volledig juist want daar zit 2500€ terug name van uw oud voertuig in en dat is op zich geen korting maar een afkoopprijs.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wagen aankoop

                      Waar ik naar kijk is een hogere instap en zitpositie, hoeft geen SUV te zijn.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wagen aankoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Waar ik naar kijk is een hogere instap en zitpositie, hoeft geen SUV te zijn.
                        Op Duitse websites vind je zoiets: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...utos-senioren/
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wagen aankoop

                          Oh maar ik momenteel geen andere nodig hoor, ik ben tevreden met mijn Meriva B
                          Toch bedankt voor de link.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wagen aankoop

                            2 personen ? 10k km per jaar ?
                            Hyundai Kona 1.0 T-GDI 3-cylinder benzine. Het oude model kan je met wat geluk nog wat op de kop tikken met mooie korting, nieuwe 'face lift' model iets duurder.
                            Persoonlijk vind ik het 'oude' model mooier.

                            M'n ouders hebben zo'n stockmodel gekocht, nieuw, full option, heel interessante prijs. Veel auto voor je geld. Zuinig, betrouwbaar, enz. en nog pittig ook (120pk)
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wagen aankoop

                              Hier heel tevreden van een (nieuw gekochte) Fiat Panda Cross, met twinair tweecylinder benzine motor. Dit model is redelijk duur vanwege de 4x4 techniek die erin zit, als je dat niet nodig hebt zou ik je aanraden een gewone Panda eens te gaan bekijken.

                              Klein, erg ruim vanbinnen voor zijn afmetingen, rijdt goed, goede garantie, goedkoop. En vooral: je kan hem bijna overal parkeren .
                              Heb zelf 1x een kapot deurrubber gehad, besteld en daarna compleet vergeten. Daarvoor heeft de garage me zelf opgebeld om me eraan te herinneren dat ik de auto zeker moest binnenbrengen voor het einde van de garantie. Ook onderhoud etc altijd goed gedaan (Autostad Haasrode).

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wagen aankoop

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Oh maar ik momenteel geen andere nodig hoor, ik ben tevreden met mijn Meriva B
                                Ik mis mijn Meriva nog steeds... (snif)

                                Comment

                                Working...
                                X