Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

Ik ben de laatste tijd weer in de ban van synthesiser muziek van de jaren stillekes.

This is the original, full album made by Jean-Michel Jarre in 1983 for an art exhibition. Only one copy was pressed, and the master plates were burned in pub...

1Hey, Hey2:152Scarborough Fair2:503For Alisse Beethoven2:214Sheila2:355Pop Corn2:246Twinkle, Twinkle2:077Nowhere Man2:598Sunset Sound2:389Trumansburg Whistle...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
      Lijkt wel wat op oud werk van Robin Guthrie (former CT).
      Mja https://www.youtube.com/watch?v=mJmnKVL5ja0

Deze cover
      ervan vind ik persoonlijk beter (dramatischer)
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Supersister anno 2000, in 2001 is fluitist Sacha van Geest overleden, in 2011 bassist Ron van Eck

In 2010 als trio met hun bekendste nummer uit 1970 https://www.youtube.com/watch?v=T5nClqTsL6k

U herkent allen wellicht Robert Jan Stips van de Nits als keyboardspeler/zanger
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Bij gebrek aan betere onderwerpen, terug naar het muziekdraadje, omdat dit een fotografieforum is, is Herbie Hancock (voornamelijk) wel aangewezen, uit de Blow Up film, de soundtrack

George Orwell

Comment

Alle instrumenten van de Nits zijn gisteren door brand verloren gegaan.

Comment

Hoogst actueel ,
              George Orwell

Comment

..dubbel...
                George Orwell

Comment

• Omdat ik dit (eindelijk) heb gevonden op YT, zie ik, terwijl in wikipedia staat dit in Amsterdam is opgenomen, dat het gewoon in Antwerpen was ...
                  Het - Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan (1966)Het was een Amsterdamse beatgroep bestaande uit:Jacques Zwart - zangAdri de Hont - gitaar en zangPim van der Linde...

(mogelijk is dit ook in Amsterdam geweest en overgedaan in Antwerpen)
                  Last edited by toerist; 23 januari 2025, 12:17.
                  George Orwell

Comment

• Twee weken geleden een optreden gezien van de Belgische Pink Floyd coverband APFE -a Pink Floyd expierience- en dat was veel beter dan ik kon hopen. Echt een aanrader voor nostalgische senioren of jongeren die willen proeven van "echte" muziek .
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Twee weken geleden een optreden gezien van de Belgische Pink Floyd coverband APFE -a Pink Floyd expierience- en dat was veel beter dan ik kon hopen. Echt een aanrader voor nostalgische senioren of jongeren die willen proeven van "echte" muziek .
                      Die zijn inderdaad goed!
                      Een andere PF tribute band die ik een aantal jaren geleden in de Elisabeth-zaal in Antwerpen gezien heb is Brit Floyd

(ik ben zelf een PF-fan vanaf het begin; eerste optreden dat ik bijwoonde was in 1968, maar toen was Syd Barrett al eventjes vervangen door David Gilmour)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Omdat ik dit (eindelijk) heb gevonden op YT, zie ik, terwijl in wikipedia staat dit in Amsterdam is opgenomen, dat het gewoon in Antwerpen was ...
                        Het - Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan (1966)Het was een Amsterdamse beatgroep bestaande uit:Jacques Zwart - zangAdri de Hont - gitaar en zangPim van der Linde...

(mogelijk is dit ook in Amsterdam geweest en overgedaan in Antwerpen)
                        Heerlijk om al die wagens nog eens te zien. Toen had een auto nog een eigen "smoel". Nu zijn ze allemaal hetzelfde...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Heerlijk om al die wagens nog eens te zien. Toen had een auto nog een eigen "smoel". Nu zijn ze allemaal hetzelfde...
                          Ja, dat waren nogal eens tijden waarbij vorm van de auto voor functie kwam. Met als kwalijk gevolg zo'n 1000 verkeersdoden per jaar. Met (veel) minder auto's en verkeer op de weg.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                          X