In Facebookberichten wordt het wel eens afgeraden om (een van) de isolatiepremies aan te vragen omdat men dit "in Brussel" meteen doorgeeft aan de fiscus die op zijn beurt een verhoging van het kadastrale inkomen laat uitvoeren. Kan iemand dit verhaal bevestigen of is dit fake news?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
isolatiepremies en kadastraal inkomen
Collapse
X
-
-
isolatiepremies en kadastraal inkomen
Enige juiste info: https://www.vlaanderen.be/subsidies-...en-in-woningen
Onderaan bij veelgestelde vragen. [emoji6]Canon EOS Digital
BD0479BE
-
Re: isolatiepremies en kadastraal inkomen
Bedankt Verseg. Ja, enkele van die links had ik ook al gezien maar ik dacht eerder aan "waar rook is, is vuur" en misschien dat er forumleden andere ervaringen hadden. Ach, we zullen er maar op vertrouwen zeker en de aanvraag indienen
Aanvulling: Wat natuurlijk wel kan is dat men uw dossier markeert om eens nader te bekijken. Er is vaak wel iets te vinden 20 of 30 jaar na het bouwen dat een verhoging van het kadastraal inkomen zou kunnen verantwoorden. De isolatiepremies zijn dan niet de reden van de verhoging, wel het rechtstreeks gevolg ervan.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
ik kreeg enkele jaren terug na het isoleren van mijn gevels een vragenlijst ivm kadastraal inkomen. Braafjes en naar waarheid ingevuld en inderdaad ki omhoog. Ki ging omhoog omdat er nog gegevens van de jaren stillekens waren gebruit voor de bepaling. Eigenlijk probeert men op die manier er achter te komen of je in je huis van 1930 ondertussen toch wel een badkamer hebt zodat dat je inderdaad geld kost.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk berichtik kreeg enkele jaren terug na het isoleren van mijn gevels een vragenlijst ivm kadastraal inkomen. Braafjes en naar waarheid ingevuld en inderdaad ki omhoog. Ki ging omhoog omdat er nog gegevens van de jaren stillekens waren gebruit voor de bepaling. Eigenlijk probeert men op die manier er achter te komen of je in je huis van 1930 ondertussen toch wel een badkamer hebt zodat dat je inderdaad geld kost.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
klopt inderdaad. Ik denk dat ik die vragenlijst kreeg omdat ik voor de voorgevel een bouwvergunning heb moeten aanvragen.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
Comment