Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

isolatiepremies en kadastraal inkomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • isolatiepremies en kadastraal inkomen

    In Facebookberichten wordt het wel eens afgeraden om (een van) de isolatiepremies aan te vragen omdat men dit "in Brussel" meteen doorgeeft aan de fiscus die op zijn beurt een verhoging van het kadastrale inkomen laat uitvoeren. Kan iemand dit verhaal bevestigen of is dit fake news?
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    isolatiepremies en kadastraal inkomen

    Enige juiste info: https://www.vlaanderen.be/subsidies-...en-in-woningen
    Onderaan bij veelgestelde vragen. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #4
      Re: isolatiepremies en kadastraal inkomen

      Bedankt Verseg. Ja, enkele van die links had ik ook al gezien maar ik dacht eerder aan "waar rook is, is vuur" en misschien dat er forumleden andere ervaringen hadden. Ach, we zullen er maar op vertrouwen zeker en de aanvraag indienen

      Aanvulling: Wat natuurlijk wel kan is dat men uw dossier markeert om eens nader te bekijken. Er is vaak wel iets te vinden 20 of 30 jaar na het bouwen dat een verhoging van het kadastraal inkomen zou kunnen verantwoorden. De isolatiepremies zijn dan niet de reden van de verhoging, wel het rechtstreeks gevolg ervan.
      Last edited by Hombre; 25 november 2020, 06:49. Reden: aanvulling
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #5
        Re: isolatiepremies en kadastraal inkomen

        ik kreeg enkele jaren terug na het isoleren van mijn gevels een vragenlijst ivm kadastraal inkomen. Braafjes en naar waarheid ingevuld en inderdaad ki omhoog. Ki ging omhoog omdat er nog gegevens van de jaren stillekens waren gebruit voor de bepaling. Eigenlijk probeert men op die manier er achter te komen of je in je huis van 1930 ondertussen toch wel een badkamer hebt zodat dat je inderdaad geld kost.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #6
          Re: isolatiepremies en kadastraal inkomen

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          ik kreeg enkele jaren terug na het isoleren van mijn gevels een vragenlijst ivm kadastraal inkomen. Braafjes en naar waarheid ingevuld en inderdaad ki omhoog. Ki ging omhoog omdat er nog gegevens van de jaren stillekens waren gebruit voor de bepaling. Eigenlijk probeert men op die manier er achter te komen of je in je huis van 1930 ondertussen toch wel een badkamer hebt zodat dat je inderdaad geld kost.
          Dan is het inderdaad omhoog gegaan door andere comfort-aanpassingen in het huis die eerder nooit aangegeven werden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #7
            Re: isolatiepremies en kadastraal inkomen

            klopt inderdaad. Ik denk dat ik die vragenlijst kreeg omdat ik voor de voorgevel een bouwvergunning heb moeten aanvragen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment

            Working...
            X